Şekerbank “Kapımız Esnafa Açık” diyor
Şekerbank, 60’ıncı kuruluş yılında, esnafa özel “Kapımız Esnafa Açık” projesini hayata geçirdi. Gümrük ve Ticaret Bakanlığı himayesinde ve Türkiye genelindeki 82 Esnaf ve Sanatkârlar Odaları Birliği ile 3 bin 100 Esnaf ve Sanatkârlar Odasını kapsayan Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Konfederasyonu’nun (TESK) desteğiyle gerçekleştirilen “Kapımız Esnafa Açık” projesi, özel sektör, kamu, STK ve tüketicileri esnafla buluşturan bir platform özelliği taşıyor. ‘Kapımız Esnafa Açık’ platformu ile tüketiciler her ayın 15’inde esnaftan alışveriş yapmaya yönlendirilerek esnafın iş hacminin artması ve böylece kapılarının hep ‘açık’ kalması, üretimin ve beraberinde ülke ekonomisinin canlanmasına katkı sağlanması hedefleniyor.
Kapımız Esnafa Açık Kampanyası reklam filminde Concept imzası
Projeyle birlikte Şekerbank, Kapımız Esnafa Açık reklam kampanyasını başlattı. Gösterime giren Kapımız Esnafa Açık reklam filmi, Concept Reklam Ajansı tarafından hazırlandı. Kamuoyunun da ilgi gösterdiği ve olumlu eleştiriler alan reklam filminde, esnafın, kültürümüzde ve toplumsal değerlerin devamlılığındaki önemli rolü dikkate alındı. Filmde, mahalleyi mahalle yapan, gece gündüz çalışarak sokağımıza sıcaklık ve hareketlilik getiren esnaf, “eli açık, sohbete açık, dostluğa açık, dünya kapansa onlar hep açık” sözleriyle tanımladı. Reklam filminde “Mahallemizi mahalle yapan esnafımız için el ele verelim, siz de yarın mahalle esnafınızdan alışveriş yapın, kapıları hep açık kalsın” mesajının altı çizildi.
Berlin’den Büyükada’ya 2 hafta…
Kapımız Esnafa Açık projesinin iletişim ayağı, esnafımızın içtenliğini, çalışkanlığını ve mahallelerimize kattığı sıcaklığı, yurt dışındaki boş sokaklar ve kapalı dükkanlar üzerinden anlatan bir öncü reklam(teaser) kampanyasıyla başladı. Film ekibi, 8 gün boyunca Paris’ten Berlin’e Avrupa şehirlerinin farklı sokaklarında, mahallelerinde bilinen sıcaklığı ve canlılığı aradı. Erkenden kapanan dükkanlar, pazar günü inen kepenkler, soğuk ve boş sokaklar ile bizim mahallelerimizin tezatlığı vurgulanarak, ‘Mahallemizi mahalle yapan esnaftır’ denildi.
Günler süren bu yolculuktan sonra, yönetmen Eralp Vardar çekimlere ekibiyle birlikte Türkiye’de devam etti. İstanbul, Büyükada’da iki gün süren çekimlerde, film oyuncularının büyük çoğunluğunu da Büyükada esnafı ve halkı oluşturdu. Çekimlerde esnafın birbiriyle olan doğal ilişkisi kameraya kaydedildi. Filme, Ahmet Gülhan sesiyle ve Jingle House, eski dizi müziklerini hatırlatan özel çalışması ile büyük katkıda bulundu. Günler süren yoğun tempoda, yönetmeninden müşteri temsilcisine kadar herkes elele çalıştı.
Her ayın 15’inde tüketicilerin esnaftan alışveriş yapmasına yönelik Şekerbank’ın 60’ıncı kuruluş yılı boyunca birçok saha aktivitesi ve kampanyalar düzenlenecek. Şekerbank, ‘Açık’ platformu kapsamında esnafın işlerini kolaylaştıracak, onların rekabetsel avantajlarını artıracak ve onları teknolojiye, değişime açacak yeni ürünler sunacak. Banka, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı koordinasyonu ile esnafın uluslararası standartta hizmet verebilmesi için farklı projeler de geliştirecek.
Kampanya Künyesi
Reklamveren: Şekerbank
Reklamveren Temsilcisi: Şekerbank Kurumsal İletişim
Reklam Ajansı: Conceptt
Kreatif Direktör: Kerem Özkut
Yaratıcı Grup: Sedat Dündar, Umut Dizdar, Fulya Gülel, Fatih Yılmaz
Stratejik Planlama Direktörü: İsmail Seval
Stratejik Planlamacı: Necdet Emir Demirtaş
Ajans Prodüktörü: Levent Köstepen
Marka Grup Direktörü: Arda Görgün
Marka Direktörü: Merve Eryelkovan
Marka Yöneticisi: Canan Karayılan, Dicle Aysülük
Medya Planlama: Universal McCann
Yönetmen: Eralp Vardar
Görüntü Yönetmeni: Özgür Eken
Müzik: Jingle House
Prodüksiyon Şirketi: Böcek Yapımv