24 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
İşte şeffaf maaş politikası belirleyen şirketlerin deneyimleri...
Haberler

Meslektaşlarınızın zammınızı belirlemesini ister miydiniz?

Gizem Yıldız
2 Mayıs 2022
2 dk okuma

İş arkadaşlarınızla pek çok şeyi paylaşabilirsiniz. Hatta pek çok insan ofis arkadaşlarını ailesi olarak konumlandırıyor. Ama maaş konuşmak çoğu zaman söz konusu dahi değil. Buna rağmen meslektaşının maaşını merak eden pek çok insan var. Peki hiç düşündünüz mü ofiste herkes birbirinin maaşını bilseydi ne olurdu ya da çalışanlar meslektaşlarının zam taleplerinde söz sahibi olsaydı? İşte şeffaf maaş stratejisini uygulayan şirketlerin deneyimleri…

Alan’da çalışanlar meslektaşlarının zam taleplerini değerlendiriyor

470 kişinin istihdam edildiği online sağlık sigorta sağlayıcısı Alan’da herkes birbirinin maaşını biliyor. Hatta personeller birinin maaş zammını hak edip etmediği konusunda fikir verebiliyor.

Pek çok şirket maaşları bir sır gibi saklamaya karar verirken Alan, 2016 yılında faaliyete geçtiği andan itibaren şeffaf bir ödeme yapısı benimsedi. Alan’ın Kurucu Ortağı ve Baş Teknoloji Sorumlusu Charles Gorintin bu durumla ilgili, “Şeffaf olmak son derece faydalı çünkü kimin neyi bilmesi gerektiğini düşünmenin verdiği psikolojik yükü ortadan kaldırıyor” yorumunda bulunuyor.

Bu, firmaya katılan çalışanların katıldıktan sonra ücret üzerinde pazarlık yapamayacakları anlamına geliyor. Aynı zamanda mevcut bir personel, kendisine başka bir yerde yeni bir iş teklif edildiğini söylediğinde maaşı bir pazarlık aracı olarak kullanamıyor.

Alan’daki tüm çalışanlar otomatik olarak yıllık yüzde 3’lük bir zam alıyorlar. Ek bir zam talep edildiği durumlarda da belirleyici olan meslektaşlarının yorumları oluyor. Gorintin, “Kısmen birbirimize karşı sorumlu tutulmamız gerekiyor ve aynı zamanda çalışma arkadaşlarımızın büyümesine ve gelişmesine yardımcı oluyor” diyor. Bu değişimin bir diğer amacıysa cinsiyete dayalı ücret eşitsizliğinin önüne geçmek.

Birleşik Krallık ödeme şeffaflığı projesi başlattı

Geçtiğimiz ay Birleşik Krallık hükümeti bir ödeme şeffaflığı projesi başlattı. Katılımcı işletmelere her iş ilanında bir maaş aralığı belirtme zorunluluğuyla birlikte başvuranların maaş geçmişinin istenmemesi şart koşuldu.

Hükümet Eşitlik Ofisi, bu iki maddenin “kadınların daha adil bir temelde ödeme müzakere etmeleri için sağlam bir zemin sağlamayı” amaçladığını söyledi.

Maaş geçmişinin sorulması özgüveni zedeliyor

“Kadınlara, farklı ırktan olanlara ve engellilere erkeklerden çok daha az maaş ödeniyor. Dolayısıyla, maaş geçmişini sorduğunuzda bu hem önyargıya hem de cinsiyet, engellilik ve etnik köken sebebiyle var olan ücret eşitsizliğinin kökleşmesine sebep oluyor” diyor Fawcett Society CEO’su Jemima Olchawski.

Fawcett Derneği’nin 2200 kişiyle gerçekleştirdiği anketin sonuçları, kadınların yüzde 61’inin, erkeklerinse yüzde 53’ünün maaşları sorulduğunda daha iyi bir ücret talep etme noktasında özgüvenlerinin zedelediğine işaret ediyor.

İş ilanlarında teklif edilen maaşın tam olarak açıklanması tasarruf sağlıyor

New York’ta, ödeme şeffaflığı yasası 15 Mayıs’ta yürürlüğe girecek. Dörtten fazla çalışanı olan firmalardan, ücret eşitsizliklerini önlemek amacıyla maaş aralıklarını yayınlamaları istenecek.

İngiltere seyahat firması Flash Pack, artık şeffaf bir ödeme politikası benimseyen başka bir işletme. Pandemi döneminde kapanmak zorunda kaldıktan sonra bu yıl yeniden faaliyete başlayan firma, artık iş ilanlarında teklif edilen maaşı tam olarak açıklıyor.

Şirketin CEO’su ve Kurucu Ortağı olan Radha Vyas, yeni politikanın çok zaman kazandırdığını, çünkü artık şirketin sunabileceğinden daha fazla ödeme talep edecek olan adaylardan başvuru almadıklarını söylüyor.

Kaynak: BBC

Haftada 4 gün çalışmak mutlu ediyor mu?

featured
1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
Markalar neden bir anda özür dilemeye başladı?
3 YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
YouTube’un en çok izlenen “çocuk kanalları”
4 Google'dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
Google’dan yeni nesil yapay zeka: Gemini 3 kullanıma sunuldu
5 Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Güncel Haberler
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Satış ekibi uykudayken bile çalışan yapay zeka asistanı: Next Big App sahada
Twitter'ın logosu değişti
X, kullanıcı profilleri için menşei etiketleri getirdi
Sunglass Hut, Kuzey Amerika’da Türk liderlerle güçleniyor. Mağazalar Pazarlama Başkan Yardımcılığına Gökçe Kunt getirildi…
Sunglass Hut, Kuzey Amerika’da Türk liderlerle güçleniyor. Mağazalar Pazarlama Başkan Yardımcılığına Gökçe Kunt getirildi…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Haberler
Yarınlar yokmuş gibi harcayanlar: Doom spender’lar
Sena Tufan
8 Ekim 2025
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık'ta sahte Labubu krizi...
Haberler
Uzmanlar uyarıyor! Birleşik Krallık’ta sahte Labubu krizi…
İrem Alimoğlu
26 Eylül 2025
Starbucks'ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
Haberler
Starbucks’ın yeni kıyafet politikası çalışanları isyan ettirdi!
İrem Alimoğlu
19 Eylül 2025
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
Haberler
AI Slop: Dijital saçmalık mı, yeni yaratıcılık dalgası mı?
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.