12 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Seçmen erken seçim istiyor mu?
Haberler

Seçmen erken seçim istiyor mu?

Marketing Türkiye
21 Nisan 2018
2 dk okuma

Aksoy Araştırma’nın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği “Erken Seçim Araştırması”nın sonuçları yayınlandı. Araştırma yüzde 95 güven aralığında yüzde 4 hata payı ile 600 örneklem ile gerçekleştirildi. Araştırmaya katılanların yüzde 44’ü Türkiye’nin erken genel seçim yapmaya ihtiyacının olduğunu belirtirken, katılanların yarısı siyasi etkiye dair görüşlerden farklı olarak genel seçimlerin erkene alınmasının ekonomiyi kötü etkileyeceğini belirtti. İşte “Erken Seçim Araştırması”nın çarpıcı sonuçları:

ARAŞTIRMAYA KATILANLARIN PROFİLLERİ

tablo1


Araştırmaya katılanlara “Cumhurbaşkanı’nın 24 Haziran 2018’de (yaklaşık 2 ay sonra) erken seçim kararı açıklamasını duydunuz mu?” diye soruldu. “Evet, duydum” diyenlerin oranı yüzde 81.4 oranında gerçekleşti.tablo2


Araştırma sonuçlarına bakıldığında ekonomiye etkisi haricinde birçok konuda toplumun adeta terazinin kefeleri gibi iki yanda neredeyse eşit ağırlıkta olduğu görülüyor. Örneğin; “Sizce Türkiye’nin erken genel seçim yapmaya ihtiyacı var mı?” sorusuna yüzde 44’ü “Evet var” derken,  yüzde 42’si “Hayır yok” yanıtını verdi.  Yine bununla beraber “Bilmiyorum / Fikrim yok” diyenlerin oranı yüzde 13,8 civarında.

tablo3


“Genel seçimlerin erkene alınmasını destekliyor musunuz?” diye sorulduğunda toplamda yüzde 35’i desteklediğini yüzde 37’si ise desteklemediğini belirtiği görülüyor. Kararsız kalanların oranı ise yüzde 26 olarak yansıdı.

tablo4


Araştırmada “Genel seçimlerin erkene alınması ekonomiyi ne yönde etkiler?” diye sorulduğunda siyasi etkiye dair görüşlerden farklı olarak toplumun yarısı ekonomik açıdan ülkenin olumsuz etkileneceğini düşünüyor. Olumlu etki bekleyenlerin oranı ise yüzde 26.

tablo5


Araştırma sonuçlarına bakıldığında yine düşündürücü yanıtlardan biri; olası bir seçim olması durumunda harcamaların ertelenmesi ihtimali ön plana çıktı. Araştırmaya katılanların yüzde 42’si seçim yapılması durumunda harcamalarını erteleyeceğini belirtti.

tablo6


Son olarak Haziran’daki olası bir seçimde farklı bir tablo çıkıp çıkmayacağına dair beklentiye bakıldığında görece daha büyük bir çoğunluğun bugünkünden farklı bir tablo beklemediği görülüyor.

tablo8

 

1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
4 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Pazarlamada absürd reklamlar çağı!
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Ege’den hasat bezelye Michelin tavsiyeli restoran menüsünde
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (30 Mayıs-5 Haziran)
Sena Tufan
7 gün önce
"DeepSeek"in rakibi "Manus" kullanıma açıldı
Haberler
“DeepSeek”in rakibi “Manus” kullanıma açıldı
Nafizcan Önder
8 Nisan 2025
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok "psikolojik esenlik" bekliyor
Haberler
GPTW 2025 raporu açıklandı: Çalışanlar şirketlerinden en çok “psikolojik esenlik” bekliyor
Sena Tufan
24 Nisan 2025
Group M resmen WPP Media oldu!
Haberler
Group M resmen WPP Media oldu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.