Salgının yeni yazı tipi: Times Uncertain
Birçok markanın yaptığı gibi sosyal mesafenin önemini kelimelerle anlatan reklamlar yerine var olan atmosferi betimleyecek bir yazı tipi yaratmayı seçen bağımsız şirket Third Street yazı tipinin adını Times Uncertain (Belirsiz Zamanlar) koydu.
Yazı tipinde harflerin arasındaki ekstra boşluklar dikkat çekerken formatında noktalama işaretlerinden sadece soru işaretine ve ünlem işaretine yer veren Times Uncertain’ın web sitesinde, “Tutarlı aralıklarla tutarsız büyük ve küçük harf kullanımımızla haberleri okuduktan sonraki ruh hallerimize gönderme yaptık” ibaresi yer alıyor.
Third Street CCO’su David Jones, “Var olan duruma göre şekillenen ve adaptasyon süreçlerine giren müşterilerimiz var. Her ajansın ve markanın iyi niyetle hareket ettiğinin farkındayım ve elbette içinde bulunduğumuz zaman belirsizliğiyle öne çıkıyor ancak bu belirsizliğin marka mesajlarında durmadan tekrar edilmesi artık saçma bir hal aldı; özellikle bunu yapanlar yerel otomobil yağı dükkanınız gibi duygusal bir bağ kurmamış kurumlar olduğunda” diyor.
Yeni yazı tipinin “biraz sert ve gergin” olduğunu ve “günlük halet-i ruhiyemi anlatmak için sadece soru işareti ve ünlem işareti” içerdiğini belirten Jones yazı tipini yaratırken baş harfleri aslında yanlışlıkla bu kadar küçük yaptığını ancak Third Street Dijital İçerik Üreticisi Bruce Woodward’ın bu hatanın mesajın duygusunu daha net vermesi nedeniyle düzeltilmemesini önerdiğini iletiyor.
Jones yazı tipinin karşılama sayfasından ücretsiz indirilebilen Times Uncertain’ın virüslü olmadığı konusunda da herkesi telkin ederken “en azından herhangi bir semptomunu yaşamayacaksınız” diyor.
Jones sözlerine, “Yaşadıklarımız elbette komik değil ancak bu deneyimlerimizi anlatmak üzere kullandığımız dil hakkında aynı şeyi söyleyemeyeceğim” diyerek son veriyor.
Kaynak: Campaign US