18 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Salgın döneminde 3 evli bireyden 1’i evdeki işleri eşiyle paylaşıyor
Haberler

Salgın döneminde 3 evli bireyden 1’i evdeki işleri eşiyle paylaşıyor

Marketing Türkiye
29 Nisan 2020
2 dk okuma

CURIOCITY Araştırma ve Danışmanlık Şirketi, iş ortağı Diyalog Araştırma ile birlikte, Türkiye’nin COVID-19’la sınavını anlamak için üçüncü araştırmasını tamamladı. Türkiye temsili, 81 ilde 18 yaş ve üzeri bin 876 evli bireyle mobil anket üzerinden gerçekleştirilen araştırmaya göre, salgın döneminde 3 evli bireyden 1’i evdeki işleri eşiyle paylaşıyor.

Erkeklerin yüzde 39’u ev işi yapıyor

“Salgın döneminde evdeki işlerde eşiniz ile iş bölümü yaptınız mı?” sorusu yöneltilen katılımcıların yüzde 34’ü iş bölümü yaptığını söylüyor. Araştırmaya göre 3 evli bireyden 1’i salgın döneminde evdeki işleri eşiyle paylaşıyor. Kadınların yüzde 30’u eşiyle iş bölümü yaptıklarını söylerken, erkeklerde bu oran yüzde 39’a çıkıyor. Erkeklerin yüzde 9’u evde yaptıklarını iş bölümü olarak değerlendiriyor. Sosyo ekonomik sınıf eşler arasında iş bölümü belirleyici olarak görülüyor. AB SES’te işleri paylaştıklarını söyleyenler yaklaşık 2 kişiden 1’i olurken, C SES’te evdeki iş paylaşımı yüzde 36. DE SES’te ise bu oran yüzde 28’e geriliyor.

İş bölümü yapan erkekler sofra kurup toplamada yardımcı oluyor

Araştırmaya göre, iş bölümü yaptıklarını söyleyenler içinde yüzde 62’lik bir oranla erkeklerin en çok sofra kurma ve toplamada eşlerine yardımcı olduğu görülüyor. Yüzde 40’lık oranda ise temizlik işlerinde yardımcı oluyor. Üç erkekten biri mutfakta yemek pişirirken, çamaşır ve ütü ise erkekler arasında daha az popüler işler arasında kalıyor.

Sosyal hayatın yerini sosyal medya dolduruyor

“Salgın nedeniyle gündelik hayatınızda neler değişti? Neleri eskiye göre daha fazla yapmaya başladınız?” sorusuna ise katılımcıların yüzde 48’i aileyle daha çok zaman geçirmek derken, yüzde 48’lik bir kesim sosyal medyada daha çok vakit geçirmeye başladığını söylüyor. Yüzde 38’lik bir kesim hijyene, yüzde 32 uykuya, yüzde 14’lük bir oran ise ibadete çok daha fazla zaman ayırıyor.

Aynı çatı altında da kadınlar ve erkeklerin dünyaları farklı

Kadınlar ve erkeklerin eskiye göre daha fazla yaptıklarında ayrışan konular göze çarpıyor. Kadınlar öncelikli temizlik ve sosyal izolasyonun ardından kitap, müzik ve ibadetle duygularını sakinleştiriyor. Erkekler ise öncelikle zamanlarını aileleriyle paylaşıyor, oyun ve bahçe ya da tadilat işleriyle enerjilerini atıyorlar. Kadınlarda yüzde 51 temizlik, yüzde 25 kitap okuma, yüzde 21 müzik dinleme ve yüzde 17 maneviyata yönelme ile erkeklerden ayrışıyor. Erkeklerde ise yüzde 51 aileyle daha çok vakit geçirme, yüzde 14 bilgisayar/konsol oyunları ve yüzde 10 bahçe / tadilat işleri olarak kadınlardan ayrışma görülüyor.

ev işi Koronavirüs
1 Refik Anadol şampiyonlar liginde
Refik Anadol şampiyonlar liginde
2 Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
Balenciaga lüksün canına okudu: Eskisi yenisinin 4 katı
3 Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
Apple “Dünyanın en değerli şirketi” unvanını kaptırdı! | Son 24 saatin gündemi
4 McDonald's Türkiye Katarlılar'a satıldı
McDonald’s Türkiye Katarlılar’a satıldı
5 Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Netflix’te “hesabı ortak kullanma” devri ne zaman bitiyor? | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
İş dünyası karma iş gücüne hazır mı?
Siyasi tweetler
Twitter profiliniz ne kadar siyasi?
Getir deposu Rotterdam'da sanat galerisine dönüştü!
Getir deposu Rotterdam’da sanat galerisine dönüştü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
5 gün önce
Görsel kimlik tasarımında yeni trend: "Tutarsızlık"
Haberler
Görsel kimlik tasarımında yeni trend: “Tutarsızlık”
Marketing Türkiye
6 Nisan 2022
"Yeni tüketici"ye kulak verin… 
Haberler
“Yeni tüketici”ye kulak verin… 
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Elon Musk Twitter’ın değerini mi düşürmeye çalışıyor? | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Elon Musk Twitter’ın değerini mi düşürmeye çalışıyor? | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
23 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.