14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
Haberler

sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…

Marketing Türkiye
6 dakika önce
5 dk okuma

2000 yılında “insanları hayalleriyle buluşturmak” vizyonuyla kurulan sahibinden.com, bugün yalnızca bir ilan platformu değil; kapsayıcı, sürdürülebilir ve teknoloji odaklı bir dijital ekosistem olarak konumlanıyor. Emlaktan vasıtaya, iş ilanlarından özel derslere kadar 10 kategoride 8 milyondan fazla ilanla Türkiye’nin dijital ticaret hacmini sırtlayan platform, yapay zeka destekli ürünlerinden çevresel tasarrufa kadar birçok alanda yenilikçi çözümler sunuyor. Her ay 62,8 milyon kullanıcıyı 17,4 milyar sayfa gösterimiyle buluşturan sahibinden.com deyim yerindeyse Türkiye’nin ikinci el ekonomisini 25 yıldır yeniden yazıyor. Sürdürülebilirlik alanında yarattığı fayda kadar ürettiği toplumsal faydanın da da altını çizmek gerekiyor… 2024’te TFF ile Kadın ve Erkek A Milli Futbol Takımları’nın, TVF ile ise Voleybol Milli Takımları’nın ana sponsoru olan platform, şimdi de Türkiye Milli Paralimpik Komitesi ile yaptığı anlaşmayla Paralimpik Milli Takım’ın ana sponsoru olarak kapsayıcılığı ve fırsat eşitliğini sahiplenen örnek bir teknoloji markasına dönüşmüş durumda. Markanın 25 yılda ardında bıraktığı izleri, bugününü ve yarın için koyduğu hedefleri Nazım Erdoğan’dan dinledik…

sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
Nazım Erdoğan
sahibinden.com CMO

Rakamlar neler söylüyor?

2025 Nisan ayı verilerine göre sahibinden.com, aylık 62,8 milyon kullanıcıyı ağırlayarak toplamda 560 milyon ziyaret sayısına ulaştı. Platformda her ay ortalama 17,4 milyar sayfa görüntüleniyor. Kullanıcılar, “Emlak”tan “Vasıta”ya, “İkinci El ve Sıfır Alışveriş”ten “İş İlanları”na kadar 10 farklı ana kategoride yayımlanan 8 milyondan fazla aktif ilan arasından seçim yapabiliyor. Her gün yaklaşık 120 bin yeni ilan giriliyor; bu ilanların yüzde 67’sini bireysel kullanıcılar, yüzde 33’ünü ise kurumsal satıcılar oluşturuyor.

Yaklaşık bin kişilik ekibiyle faaliyet gösteren sahibinden.com, bağlı markalarla birlikte bin 300 kişilik bir istihdama ulaşıyor. Platformda Türkiye genelinden 120 bine yakın kurumsal mağaza aktif olarak yer alıyor.

“Sarı sayfa”nın yeşil yüzü: Geleceği Sahiplen!

Sürdürülebilirliği sadece bir hedef değil; iş modelinin ve kültürünün temel parçası olarak benimseyen sahibinden.com Sürdürülebilirlik vizyonunu “Geleceği Sahiplen” başlığı altında 3 ilke doğrultusunda şekillendiriyor:

  • Dünyayı Sahiplen (çevresel etki)
  • Dönüşümü Sahiplen (döngüsel ekonomi)
  • Eşitliği Sahiplen (toplumsal sorumluluk)

Bu stratejiyle sürdürülebilirliği iş modelinin merkezine koyan şirket, sosyal fayda yaratmaya da odaklanıyor.

2000 yılından bu yana ikinci el ekonomisine katkı sağlayan sahibinden.com’un, İsveç Çevre Araştırmaları Enstitüsü (IVL) iş birliğiyle hazırladığı “İkinci Elin Sürdürülebilirliğe Katkısı Raporu”, bu yıl 5. kez yayınlandı.

Rapora göre;

  • 2024 yılında platform üzerinden yapılan ikinci el ürün alışverişleri sayesinde yaklaşık 11,6 milyon ton CO₂ eşdeğeri sera gazı salımı önlendi. Bu rakam, İstanbul’daki tüm binek araçların yaklaşık 6 ay boyunca trafikten çekilmesine eşdeğer bir çevresel kazanım sağladı.
  • 673 bin ton çelik tasarrufu sağlandı. Bu miktar, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü’nün inşasında kullanılan çeliğin yaklaşık 25 katına denk geliyor.
  • 126 bin ton alüminyum tasarrufu, bin 909 adet Boeing 747 uçağının üretiminde kullanılabilecek miktarda.
  • 189 bin ton plastik tasarrufu ile, Burj Khalifa’nın yaklaşık dörtte biri büyüklüğünde bir LEGO gökdeleni inşa edilebilecek kadar plastikten tasarruf edildi.

Eşitlik, çeşitlilik ve sorumluluk odağında büyüme

sahibinden.com, sadece teknoloji yatırımlarıyla değil, aynı zamanda toplumsal sorumluluk yaklaşımıyla da dikkat çekiyor. Kadın çalışan oranını artırmak adına belirlediği 2026 hedefi, kadın çalışan ve yönetici oranını yüzde 50’ye çıkarmak. Bu doğrultuda şirket; Kadının Güçlenmesi Prensipleri (WEPs) imzacısı oldu, KAGİDER’in FEM Sertifikası ile İş’te Eşit Kadın Sertifikası’nı aldı.

Küresel çapta da sürdürülebilirlik ve eşitlik alanında taahhütlerde bulunan sahibinden.com, Birleşmiş Milletler Küresel İlkeler Sözleşmesi’ni imzalayarak, Leaders for Climate Action girişimiyle iklim hareketine katılan platformlar arasında yerini aldı.

Teknoloji odaklı dönüşüm…

İkinci el ticarete yeni standart: Otobid

İkinci el araç pazarına odaklanan Otobid, açık artırma temelli yapısıyla sektörde şeffaflık, hız ve güvenilirliği önceliklendiriyor. Bireysel ve kurumsal kullanıcılar için optimize edilen platform, şu anda 24 ilde 52 noktada hizmet veriyor. Önümüzdeki dönemde hem hizmet ağını genişletmek hem de teknolojik altyapısını güçlendirmek hedefleniyor.

Otobid, fiziksel ve çevrimiçi olarak katılım sağlanabilen açık artırma buluşmaları düzenliyor. Bu model, ikinci el araç ticaretinde yeni bir standart oluşturmayı amaçlıyor.

Araç alım-satımına 360° destek: Oto360

Araç ekspertiz raporlarından karşılaştırma ve bakım geçmişine kadar birçok işlemi tek bir noktada toplayan Oto360, araç alım-satım sürecini daha güvenli ve öngörülebilir hale getiriyor. Platform, kullanıcılarına aynı zamanda piyasa değerleme aracı sunarak, araçların tahmini satış değerine kolayca erişim imkânı tanıyor.

Gayrimenkulde dijital dönüşüm: Emlak360

Emlak360, özellikle alım-satım süreçlerini daha şeffaf ve veri odaklı hale getirmek isteyen kullanıcılar için geliştirildi. Bölgesel analizlerden fiyat eğilimlerine, 360° sanal tur teknolojisine kadar birçok özelliği bir araya getiren Emlak360, gayrimenkul piyasasında dijital deneyimi önceliklendiriyor.

“Gimbal” destekli sanal turlar sayesinde kullanıcılar, ilanları sanki fiziksel olarak geziyormuş gibi detaylı şekilde inceleyebiliyor.

Uygun fiyatlı teknolojiye erişim: Yepy

Elektronik atıkları azaltmayı hedefleyen Yepy, yenilenmiş teknolojik ürünleri daha uygun fiyatlarla kullanıcılarla buluşturuyor. sahibinden.com güvencesiyle sunulan platform, 12 aya kadar taksit ve 1 yıl garanti seçeneğiyle dikkat çekiyor. Atıl durumdaki cihazların değer kazanmasını sağlayan yapı, hem bireysel kullanıcılar hem de çevresel sürdürülebilirlik açısından önemli bir alternatif oluşturuyor.

Yapay zeka ile dijital iç mimarlık: SahiDeko

sahibinden.com’un Ar-Ge ekibi tarafından geliştirilen SahiDeko, gayrimenkul ilanlarındaki odaları yapay zekâ yardımıyla “Modern”, “İskandinav”, “Rustik” ve “Klasik” olmak üzere dört farklı stilde dekore ediyor. Bu sayede potansiyel alıcılar, boş veya eşyasız bir alanı farklı stillerde hayal edebiliyor.

Gayrimenkul profesyonelleri için rekabet avantajı sağlayan bu çözüm, ilanların daha dikkat çekici hale gelmesine yardımcı oluyor. Sistem, mevcut oda fotoğraflarını seçilen dekorasyon tarzına göre yeniden tasarlayarak karşılaştırmalı bir görsel deneyim sunuyor.

sahibinden.com’dan spora ve toplumsal kapsayıcılığa uzanan destek

Kuruluşunun 25. yılını geride bırakan sahibinden.com, sadece dijital ticarette değil, sosyal sorumluluk alanında da kalıcı etki yaratmayı hedefliyor. Sporun birleştirici gücüne inanan platform, sponsorluk stratejisini çeşitlilik ve kapsayıcılık ilkeleri doğrultusunda şekillendiriyor.

sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...

2024 yılında Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) ile imzaladığı anlaşmayla Kadın ve Erkek A Milli Futbol Takımları’nın resmi sponsoru olan sahibinden.com, aynı yıl Türkiye Voleybol Federasyonu (TVF) ile yaptığı iş birliğiyle Voleybol Milli Takımları’nın ana sponsoru oldu.

Şirketin spora yönelik desteği bununla sınırlı değil. Türkiye Milli Paralimpik Komitesi ile imzalanan son anlaşmayla sahibinden.com, Paralimpik Milli Takım’ın ana sponsoru olarak bu alandaki desteğini uzun vadeye taşıdı. Sponsorluk, yalnızca milli takımları değil; İstanbul 2025 Avrupa Para Gençlik Oyunları, Mersin 2025 Dünya Bedensel Engelliler Plaj Oyunları ve 2026 Gençlik Oyunları gibi önemli organizasyonları da kapsıyor.

sahibinden.com, sponsorluklarını yalnızca logoyla sınırlı tutmak yerine, bu iş birliklerini her gün milyonlarca kullanıcıya ulaşan platformlarında görünür kılarak farkındalık yaratmayı önemsiyor. Bu yaklaşım, markanın toplumsal katkı vizyonuyla da doğrudan örtüşüyor.

sahibinden.com: 25 Yılın Kilometre Taşları

sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
featured sahibinden.com
1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
5 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Güncel Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Haberler
Samsung’dan iPhone’a “hafif” bir taş
Nafizcan Önder
15 Mayıs 2025
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Haberler
Elektrikli süpürge alışkanlıkları değişiyor!
Marketing Türkiye
17 Mayıs 2025
Tote Bag'ler sanat eserine dönüştü...
Haberler
Tote Bag’ler sanat eserine dönüştü…
Sena Tufan
22 Mayıs 2025
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Haberler
Sanipak’ın sürdürülebilirlik manifestosu: Kadın, çevre ve hijyen
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.