Roamler’den Babalar Günü Araştırması

Babalar Günü yaklaşırken markalar da tüketicilerine ulaşmak için reklam, kampanya ve iletişim çalışmalarını hızlandırmış bir durumda. Roamler, Anneler Günü’nde yaptığı gibi, Babalar Günü’ne de özel bir araştırma yaptı ve tüketicilerin Babalar Günü’ne olan yaklaşımını, tercih ettikleri hediye kategorilerini ve markalarını tespit etti. Roamler’ın, yüzde 39’u kadın, yüzde 61’si erkek olmak üzere 300 kişi ile gerçekleştirdiği araştırmasında şu sonuçlar ortaya çıktı:

Araştırmaya göre tüketicilerin, yüzde 32’si Babalar Günü’nün denk geldiği tarihi bilmiyor. Bu oranın yanı sıra katılımcıların yüzde 74’ü Babalar Günü’nü kutlayacak iken geri kalan yüzde 26’sı Babalar Günü’nü kutlamayacaklarını belirtti. Roamler’ın bu yıl yaptığı Anneler Günü araştırmasında ise Anneler Günü’nü kutlayacak olanların oranı yüzde 78,86’ydı. Babalar Günü’nü kutlayacak olan katılımcıların bir kısmı babalarının yanı sıra eşinin ( yüzde 13,94 ) ya da eşinin babasının ( yüzde 16,36) Babalar Günü’nü de kutladıklarını belirtti.

BabalarGünüAraştırması

Babalar Günü’nü kutlayacak olan katılımcıların, bu özel gün için yaptıkları program ise şu şekilde dağılım gösteriyor: yüzde 74,32 oranında katılımcı hediye alacaklarını belirtirken, onu sırasıyla evde program yapmak ve dışarıda yemek programı yapmak takip ediyor.

BabalarGünüAraştırması

Katılımcılara, hangi mecrada bulunan Babalar Günü reklamlarının dikkatini daha çok çektiği sorulduğunda büyük bir kısmı (yüzde 52,67) dikkatini çeken bir Babalar Günü reklamı olmadığını belirtti.

BabalarGünüAraştırması

Babalar Günü’nünde hediye almayı tercih eden katılımcılar, hediye alırken büyük bir oranda (yüzde 45) birine danışmadığını ve hediye alacağı kişiye ne istediğini ya da neye ihtiyacı olduğunu sormadığını (yüzde 70) belirtti. Anneler Günü için de buna benzer oranlar ortaya çıkmış, hediye alırken kimseye danışmayanlar yüzde 51 olurken hediye alacağı kişiye neye ihtiyacı olduğunu sormayanlar yüzde 66’lık bir kesimi oluşturuyordu. Katılımcıların büyük bir kısmı zaman bulamadıkları ve kararsız kalmalarından kaynaklı hediyelerini 1 hafta öncesinden (yüzde 55,15) ya da bir gün öncesinden (yüzde 26,06) aldıklarını belirtti.

BabalarGünüAraştırması

Babalar gününde hediye alacaklarını belirten katılımcıların büyük bir kısmı (yüzde 85,45) hediye alırken hala geleneksel alışveriş yöntemlerini tercih ettiğini belirtirken, online alışveriş sitelerini tercih edenlerin oranı ise yüzde 47,27. Online alışveriş sitelerinden hediye alanların en çok tercih ettiği site ise “hepsiburada.com” oldu. En çok tercih edilen ikinci online alışveriş sitesi “gittigidiyor.com” olurken, üçüncü site ise “trendyol.com” oldu. Anneler Günü’nde de “hepsiburada.com” ve “gittigidiyor.com” yerini korurken yanlarında “çiçeksepeti.com” bulunuyordu.

BabalarGünüAraştırması

Babalar Günü için düşünülen hediyelerde ise Moda kategorisi yüzde 35,76 oranı ile en çok tercih edilen kategori oldu. Moda kategorisini, kişiye özel tasarım hediyeler ( yüzde 16,97 ) takip ediyor. Anneler Günü’nde alınan hediyelerde de Küçük Ev Aleti yüzde 22,22 ile başı çekiyordu. Elektronik ürünleri tercih eden katılımcılar ise ( yüzde 13,94 ) hediye tercihini cep telefonundan yana yaparken Apple ( yüzde 20 ) ve Samsung ( yüzde 50) markalarını tercih ediyor.

İLGİLİ HABERLER