28 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Advertisement
Advertisement
Haberler

Reyting skandalı reklam yatırımlarını vurdu!

Marketing Türkiye
8 Şubat 2012
1 dk okuma

Nar Ajans‘ın, reytinglerin ölçümlenmediği süreçte televizyondaki reklamlara yönelik yaptığı aylık araştırmaya göre, geçtiğimiz Ocak ayında yayınlanan reklam sürelerinde bir önceki yılın ilk ayına göre yüzde 15 civarında bir düşüşün yaşandığı ortaya çıktı. 2011 yılının Ocak ayında ekranda yayınlanan reklamlar toplamda 2 bin 104 saati geçerken, 2012 yılının Ocak ayında bu sürenin bin 757 saatte kaldığı belirlendi. Ekrandaki 27 kanalı kapsayan incelemede, 2011 yılı Ocak ayında firmaların televizyonda 391 bin 970 adet reklam spotu yayınlanırken, geçtiğimiz Ocak ayında ise bu sayı 304 bin 406’ya düşmüş durumda.

Vodafone ilk kez zirveye çıktı

Nar Ajans, her ay düzenli olarak yaptığı ve televizyonda yayınlanan reklamlar içinde ilk beş sırayı oluşturan sektörleri belirlendiği aynı incelemede, ekranda en çok reklamı toplam 296 saat süreyle iletişim sektörünün verdiği ortaya çıktı. İletişim sektörü içinde 90 saati aşan süreyle, birinci sırada geçtiğimiz ay ilk defa zirveye çıkan GSM şirketlerinden Vodafone‘un yer aldığı görüldü. Türk Telekom ve Turkcell sektörün ilk üç sırasını oluşturan diğer firmalar oldular.

Aynı araştırma verilerine göre, geçtiğimiz ay ekranda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında ikinci sırada 281 saat ile gıda sektörü yer aldı. Eti toplam 25 saat ile sektörde ilk sırada bulunurken, Cheetos ve Nestle yayınlanan reklam sıralamasında ikinci ve üçüncülüğü aldı. Ocak ayında televizyonda yayınlanan reklamlar içinde sektör bazında üçüncü sırada, toplam 274 saat ile yayıncılık sektörü yer alırken, Star TV toplam 48 saatle birinci sırayı aldı. Digitürk ikinci, CNBC-e’de üçüncü oldu.

Nar Ajans‘ın televizyonu kapsayan reklam araştırmasında finans sektörü yayınlanan toplam 173 saatle dördüncü sırayı aldı. Sektörde ilk sırayı İş Bankası 32 saati bulan süreyle yer alırken, ikinci sırada Finansbank, üçüncü sırada ise Akbank yer aldı. Kozmetik ve kişisel bakım sektörü, yayınlanan toplam 143 saat reklamla beşinci sırayı alırken, Avon 14 saat reklam vererek yılın ilk ayını sektöründe birinci sırada tamamladı. Orkid ve İpana en çok reklamı yayınlanan diğer markalar oldu.

1 Beymen’den sıra dışı bir adım…
Beymen’den sıra dışı bir adım…
2 İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etme düşüncesine sahip... Peki ama neden?
İş arayanlar daha işe başlamadan istifa etmeyi düşünüyor… Peki ama neden?
3 Abonelerine "Durun gitmeyin!" diyen Netflix'ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
Abonelerine “Durun gitmeyin!” diyen Netflix’ten yeni karar! | Son 24 saatin gündemi
4 Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis'e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
Sosyal medya yasa teklifi yarın Meclis’e sunuluyor: Yasa neleri kapsıyor?
5 Dijital gençleri nerede bulabiliriz?
Dijital gençleri nerede bulabiliriz?
Güncel Haberler
Maskesiz yazın favori kişisel bakım ürünleri
Maske gitti, peki favori kişisel bakım ürünleri hangileri olacak?
Dijital reklam yelkenlerini rüzgarla doldurdu!
Dijital reklam yelkenlerini rüzgarla doldurdu!
Liderlerin yeni endişesi ölçememek
Patronların yeni endişesi “ölçememek”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

E-ticaretin yükselen trendi "Direct to Consumer" markalara ne vadediyor?
Haberler
E-ticaretin yükselen trendi “Direct to Consumer” markalara ne vadediyor?
Marketing Türkiye
20 Mart 2022
İş dünyasında haftanın atamaları
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları
Nafizcan Önder
25 Mart 2022
AdForum PHNX Awards "Özgün" jürisiyle geri dönüyor
Haberler
AdForum PHNX Awards “Özgün” jürisiyle geri dönüyor
Berçem Sultan Kaya
11 Mart 2022
Kadınların dijital karnesi açıklandı
Haberler
Kadınların dijital karnesi açıklandı
Gizem Yıldız
13 Mart 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.