21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamveren Kalkışma haberlerine odaklandı, reklamları durdurdu...
Haberler

Reklamveren Kalkışma haberlerine odaklandı, reklamları durdurdu…

Marketing Türkiye
15 Temmuz 2016
2 dk okuma

Medya planlama şirketi Universal McCann, 15 Temmuz olaylarının ardından, ölçülen ulusal ve tematik televizyon kanallarındaki reklam yansımalarını analiz etti. Sonuçlar bir hayli çarpıcı… Demokrasiye müdahale ülkedeki tüm dinamikleri olduğu gibi iletişim sektörünü de derinden etkiledi… Universal McCann’in gerçekleştirdiği analize göre 15 Temmuz olaylarından sonra TV reklamverenlerinde yüzde 50’nin üzerinde major bir düşüş gerçekleşti. Pazartesi itibariyle yayına başlayan markalar olsa da bu oran oldukça düşük. Kanal performanslarına baktığımızda ATV dışında çok major bir değişiklik görülmüyor. ATV ve Fox TV’nin payı artarken, Kanal D, Star ve Show TV’nin paylarında düşüş yaşadığı görülüyor.

Reklamveren Kalkışma haberlerine odaklandı, reklamları durdurdu...

En büyük düşüş hafta sonunda yaşandı…

15 Temmuz sonrası reklamverenlerin çoğu reklam yayınlarını durdurdu. Yayınların durdurulmasına paralel olarak toplam grpxsec de major bir düşüş görülüyor. Bu düşüşü büyük oranda hafta sonunda  gerçekleşti. Top 20 reklamverenin, son 10 günlük ölçülen TV kullanımını incelediğimizde, 16 Temmuz Cuma günü itibariyle yayınlarını büyük ölçüde durduklarını görülüyor.

Reklamveren Kalkışma haberlerine odaklandı, reklamları durdurdu...

Top 20 marka arasında yer alan Turkcell, Casper ve Colgate hafta sonu yayınlarına devam eden markalar arasında. 15 Temmuz olayları, reklamverenin yayın kesmesiyle birlikte kuşak doluluğunu negatif etkiledi. Yayınların durması ve haber içerikli canlı yayınların artmasıyla reklam kuşaklarına ayrılan süreler düşürüldü. ATV, TRT ve Kanal 7 belli dönemlerde reklam kuşağı açmayan kanalar arasında yer alıyor.

Reklamveren Kalkışma haberlerine odaklandı, reklamları durdurdu...

Reklam kuşakları kaldırıldı

Top 30 reklamverenin, son 10 günlük tematik kanal kullanımlarını incelediğimizde, 16 Temmuz Cuma günü itibariyle yayınlarını büyük ölçüde azalttığını görüyoruz. Son 10 gün içerisinde tüm kanallar reklam kuşaklarını azalttı. Özellikle haber kanalların da reklam yayınları büyük ölçüde durduruldu. 15 Temmuz öncesinde ölçülmeyen kanalların toplam izlenme oranı yüzde 50’nin altındayken, 15 Temmuz akşamı yüzde 61,7’ye yükseldi. Devam eden günlerde de yüzde 50’nin altına düştü.

 

1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Haberler
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
Haberler
Amazon teslimat sürecine yeni bir katman ekliyor: Akıllı teslimat gözlükleri!
İrem Alimoğlu
24 Ekim 2025
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye'ye emanet etti
Haberler
Bellona ve Doqu Home, uçtan uca medya yatırım süreçlerini WPP Media Türkiye’ye emanet etti
Sena Tufan
2 gün önce
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Haberler
Eğitimde sürdürülebilir dönüşüm: “Okulların Havası Değişiyor” Cizre’de devam ediyor
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.