4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamcılar sendikalılaştığından bu yana neler oldu?
Haberler

Reklamcılar sendikalılaştığından bu yana neler oldu?

Seda Başpınar
7 Ocak 2023
2 dk okuma

12 Kasım’da kuruluş bildirgesini yayınlayan Reklamcılar Platformu, o tarihten bugüne dek yürütülen çalışmaları ve sendikanın güncel faaliyetlerini paylaştı. Yaklaşık üç aylık süre zarfı içinde 2 binden fazla kişiyi ön başvuru sürecini tamamladıktan sonra üyeye çeviren sendika yönetimi, yapılan başvuruları değerlendirmeye devam ediyor.

Önümüzdeki dönemlerde enflasyon verileri üzerinden ücret artış oranları açıklayabilmek adına; araştırma kuruluşlarıyla ön görüşmeler gerçekleştiren Reklamcılar Platformu’nun, kaydettiği gelişmeleri şöyle özetlemek mümkün:

  • Ön başvuru gerçekleştiren tüm sektör emekçilerine, Sinema Televizyon Sendikası ile birlikte, üyelik işlemlerini tamamlamaları için geri dönüşte bulunuldu. 2.000’i aşan ön başvuru talebini, aşamalı olarak resmi sendika üyeliğine çevirildi ve kalan başvurular için çalışmalar devam ediyor.
  • Resmi üyeliklerle beraber “Temsilciler Meclisi” çalışmaları 2023 yılında tamamlamak için yapı planı kesinleştirildi.
  • Başta Reklamcılar Derneği olmak üzere sektörde önemli yer tutan kurum ve kişilerle kurucu yönetim kurulu arasında platformun ve amaçlarını anlatan görüşmeler yapıldı.
  • Gelen talepler doğrultusunda, sektörün önemli network ve lokal ajanslarıyla bireysel düzeyde görüşmeler gerçekleştirildi.
  • Ulusal Meslek Standardı’na uygun meslek tanımlarını yapmak için ilgili resmi makamlarla çalışmalar yürütüldü.
  • Sektörün, iş yapış standartlarını ve normlarını belirlemesi hedefiyle yola çıkan “Çalışma İlkeleri Komisyonu”nun yıl içerisinde hayata geçmesi için faaliyetlere başlandı.

Gelecek planlar neler?

Tüm bu gelişmeler doğrultusunda yol haritasını belirleyen Reklamcılar Platformu, atılacak ilk adımları ise yaptıkları açıklamada şöyle sıralıyor:

“Kuruluş bildirgesinde de yer aldığı üzere, sektördeki ücret politikasına dair atılacak tüm adımlar titiz bir süreçle yürütülecek. Ancak söz konusu artış oranları ve taban ücretler konusunda çalışmalar devam ederken içinde bulunduğumuz ekonomik girdabı da göz ardı edemeyiz. Türkiye’de TÜİK’e göre yıllık enflasyon verileri yüzde 64,27, İTO’ya göre yüzde 92,27, ENAG’a göre ise yüzde 137.55 olarak açıklanmış, İstanbul’da ortalama ev kirası 10,299 TL’ye dayandı. Reklam ajanslarının, kadrolu çalışanlarına ve freelance hizmet aldığı sektör emekçilerine yapacakları artışlarda ve paralelde reklam verenlerden talep edecekleri güncellemelerde söz konusu bu rakamları göz önünde bulundurmaları, reklam emekçilerinin enflasyona karşı korunması noktasında hayati.

9 Kasım 2022 tarihinde yürürlüğe giren ve 30 Haziran 2023 tarihine kadar geçerli olan aylık 1.000 TL tutarındaki, çalışanlara ısınma düzenlemesine tüm ajansların katılımını bekliyoruz. Vergi istisnasıyla sağlanan bu çalışan dostu düzenlemeyi talep etmeyi hak görüyoruz.

Devlet tarafından belirlenen yemek ücreti oranı 2023 yılı için günlük 110 TL + KDV olarak açıklandı. Bu oranın, istisnasız tüm ajanslar tarafından uygulanması gereken asgari rakam olduğunu önemle belirtiriz. Yine devlet tarafından vergiden muaf tutulan yol masrafı aylık 1.456TL olarak belirlenmiştir. Bu rakamın da çalışan ücretlerine yansıtılmasını talep ediyoruz.

Birçok ajansta hayata geçirilen banka promosyon bedellerinin çalışanlara yansıtılması uygulamasını destekliyoruz. Her bir çalışanın hakkı olan bu uygulamanın, 2023 yılı içerisinde tüm ajanslarda hayata geçirilmesini, açık bir şekilde talep ediyoruz. Yukarıda belirttiğimiz 5 madde; içinden geçtiğimiz bu zor dönemde, sektör çalışanlarının nefes almasını sağlayacak. Hem ajanslar hem de çalışanlar şüphesiz daha fazlasını hak etmektedir. Bu amaç doğrultusunda, sektörün değerine tekrar kavuşması adına; el birliğiyle, çalışmaya, örgütlenerek etkimizi büyütmeye devam edeceğiz.”

Reklam sektörü çalışanları, gidişata “Dur!” demek için harekete geçiyor

featured
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Golden Drum'dan Türkiye'ye 6 ödül!
Haberler
Golden Drum’dan Türkiye’ye 6 ödül!
Sena Tufan
14 Ekim 2025
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL...
Haberler
Sadece 19 adet üretilecek iPhone tanıtıldı: Fiyatı 500 bin TL…
Sena Tufan
2 gün önce
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Haberler
Sosyal medya rekabetinin şampiyon markaları!
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Haberler
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Sena Tufan
29 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.