30 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam Standartları Kurumu'ndan Twix'in reklamına yasak!
Haberler

Reklam Standartları Kurumu’ndan Twix’in reklamına yasak!

Sena Tufan
11 Haziran 2025
2 dk okuma

İngiltere’nin reklam denetleme kurumu Advertising Standards Authority (ASA), Mars Wrigley’in Twix markası için hazırlanan ve “sorumsuz sürüşü teşvik ettiği” öne sürülen reklam filmini yayından kaldırdı. ASA, reklam filminin “Trafik kurallarını ihlal etmeye teşvik ettiğini” belirtti.

Adam & Eve/DDB tarafından hazırlanan ve markanın yenilenen küresel stratejisini duyuran “İki, birden fazladır” (Two is more than one) adlı reklam, Mart ayında yayına girmişti.

Vedran Rupic’in yönettiği 60 saniyelik film, hızlı bir araba kovalamacası ile açılıyor ve başkarakterin aracını bilinçli şekilde uçurumdan yuvarladığını gösteriyor. Ancak beklenmedik bir şekilde, araç başka bir aracın üzerine düşüyor ve aynı görünümlü iki sürücü karşılaşıyor. Filmin devamında, sürücü Twix’ten bir parça ısırıyor ve bir aracın tepesine ters şekilde yapışmış başka bir araçla olay yerinden kolayca uzaklaşıyor. Reklam “İki, birden fazladır” sloganıyla sona eriyor.

ASA’nın değerlendirmesi

Reklam filmi, “tehlikeli ve sorumsuz sürüşü teşvik ettiği” gerekçesiyle beş farklı şikayete konu oldu. ASA’nın soruşturmasına yanıt veren Twix’in sahibi Mars Wrigley Confectionery UK, reklamın “fantastik ve sinematik sunumunun, sürüşün abartılı olduğunu ve taklit edilmesinin amaçlanmadığını açıkça gösterdiğini” savundu. Şirket ayrıca, “yol sahnelerinden gerçek dünya göstergelerini kaldırarak” reklamı gerçeklikten uzaklaştırdıklarını belirtti.

Ancak denetleme kurumu, filmin “hıza vurgu yapan bir kovalamaca” gösterdiğini ve tehlikeli, sorumsuz sürüş manevralarını içerdiğini belirtti. ASA, reklamın bu haliyle güvenli olmayan sürüşü teşvik ettiğine ve bu nedenle mevcut şekliyle yayınlanmasının yasaklanmasına karar verdi.

Mars Wrigley UK sözcüsü konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi: “Tüm iletişim çalışmalarımızda yüksek standartları korumaktan her zaman gurur duyuyoruz ve ürettiğimiz her reklam, uygun inceleme kanalları aracılığıyla onaya sunuluyor. Bizim görüşümüze göre, bu özel reklam filmi ne gerçekçi olan ne de taklit edilmesi amaçlanan fantastik bir ton benimsiyor. Bununla birlikte, bir reklamveren olarak sorumluluğumuzu ciddiye alıyoruz ve niyetimiz herhangi bir rahatsızlığa veya endişeye neden olmak değildi. Bu nedenle, iş birliği içinde bir çözüme ulaşmak için kararı dikkatle inceliyoruz.”

Kaynak: BBC

featured twix
1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 Refik Anadol imzalı "Messi'nin en sevdiği golü" 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
3 Ticaret Bakanlığı'ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
Ticaret Bakanlığı’ndan Yataş oda kokusu için toplatma kararı!
4 Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
Nestlé Türkiye, İstanbul’un iki yakasında iki ofis açtı
5 Krispy Kreme x Crocs'tan "lezzetli" iş birliği: Donut tadında adımlar
Krispy Kreme x Crocs’tan “lezzetli” iş birliği: Donut tadında adımlar
Güncel Haberler
YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
Türkiye'de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Türkiye’de beklenen yaşam süresi uzadı: Kadınlar, erkeklerden daha uzun yaşıyor
Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

happn, "Perfect Date" ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
Haberler
happn, “Perfect Date” ile ilk buluşmanın yükünü hafifletiyor
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi...
Haberler
Markalar için Alfa kuşağını anlama rehberi…
İrem Alimoğlu
31 Mayıs 2025
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
Haberler
Tüketicinin dikkatini çekmenin yeni formülü: Yapay zeka ve kişiselleştirme
İrem Alimoğlu
19 Mayıs 2025
Cannes Aslanlarının sahipleri belli olmaya devam ediyor: Grand Prix kazanan projeler hangileri?
Haberler
Cannes Lions’da büyük ödüller sahiplerine ulaşmaya devam ediyor…
Sena Tufan
20 Haziran 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.