16 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklam Şeffaflığı krizi
Haberler

Teknoloji devlerinin “reklam şeffaflığı” krizi!

Gizem Yıldız
17 Nisan 2024
1 dk okuma

CheckFirst ile Mozilla tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, büyük teknoloji şirketlerinin kullandığı reklam araçlarının dolandırıcılık ve dezenformasyonu izlemeye yardımcı olabilecek anlamlı veriler sunmakta başarısız olduğunu ortaya koyuyor.

Televizyon reklamlarında genellikle sponsor açıkça duyurulur. Ancak dijital reklamlar daha aldatıcıdır. Bir şeyin reklam olduğu belirtilse bile tam olarak kimin, hangi reklamı, neden verdiği anlaşılmayabilir. Platformlar talep edenlere güçlü bir reklam şeffaflığı sağlamazsa, manipülasyonu tespit etmek ve şüpheli içerikleri incelemek zorlaşır.

Dezenformasyonu önleme ve izleme araçları sunan bir yazılım şirketi olan CheckFirst ile Mozilla iş birliğinde yürütülen bir araştırma, X, TikTok, LinkedIn, Google, Meta ve Apple’ın reklam şeffaflığı performansını analiz etti.

Araştırmacılar, Avrupa Birliği’nin 2023 Dijital Hizmetler Yasası (DSA) ve Mozilla’nın kendi reklam kütüphanesi kılavuzlarını esas alarak, platformların reklam havuzlarını genel erişim, reklam içerikleri, ödeme yapanların bilgileri ve kullanıcı hedefleme detayları gibi başlıklarda detaylıca taradılar.

Mozilla Avrupa Birliği Advocacy Lead’i Claire Pershan, “Reklam şeffaflığı araçları hayati bir önem taşıyor. Ancak buna rağmen araştırmamız, dünyanın en büyük platformlarının yararlı reklam havuzları sunmadığını gösteriyor” diyor.

En kötü performansı gösteren platform “X”

Analiz edilen reklam havuzlarının hiçbiri iyi bir sonuç vermedi. X ise veri erişilebilirliği ve arama yetenekleri açısından en düşük puanı aldı ve denetçilere yalnızca tek bir CSV (comma separated values) dosyası sağladı. Pershan X’in reklam şeffaflığı performansı hakkında, “X’in reklam araçları tamamen hayal kırıklığı yarattı. Reklam havuzu herhangi bir filtreleme ve sıralama yeteneği sunmuyor; reklamlara yalnızca hantal bir CSV dosyası üzerinden erişilebiliyor; reklamların içeriği açıklanmıyor (sadece URL). Hedefleme parametrelerinde ve alıcı verilerinde boşluklar var ve ayrıca geçmişe dair içerik araması yapmak neredeyse imkansız” açıklamasında bulunuyor.

Daha endişe verici bir gerçekse araştırmacıların analiz edilen platformların çok azında influencer içeriği için bir havuzu olduğunu tespit etmesi.

Kaynak: Mashable

YouTube’da reklam engelleyici programlar yasaklanacak!

featured Reklam şeffaflığı
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday'i geçti!
Hopi, 19 milyon müşterisinin verilerini analiz etti: Babalar Günü ve Kurban Bayramı alışverişleri Black Friday’i geçti!
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
Mart ayının en başarılı TV reklamları…
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
37. Kristal Elma’da ödüller sahiplerini buldu!  
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Haberler
LG, B2B sektörlerine özel ekran çözümlerini Ankara’da tanıttı
Advertorial
2 hafta önce
ChatGPT’ye kütüphane özelliği geldi: Tüm görseller artık tek yerde
Haberler
ChatGPT’ye kütüphane özelliği geldi: Tüm görseller artık tek yerde
Nafizcan Önder
16 Nisan 2025
Trump'ın gümrük vergisi kararı Türkiye'yi nasıl etkileyecek?
Haberler
Trump’ın gümrük vergisi kararı Türkiye’yi nasıl etkileyecek?
İrem Alimoğlu
8 Nisan 2025
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
Haberler
Medya ve reklam yatırımları yüzde 78,9 arttı!
İrem Alimoğlu
28 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.