26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Reklamlarda orta sınıf temsili azaldı
Haberler

Alım gücü düştü, orta sınıfa reklam yapmaya gerek yok!

Gizem Yıldız
15 Ocak 2023
2 dk okuma

Veri etiketleme teknolojisiyle binlerce reklamı 200 bin farklı parametrede analiz eden reklam arama motoru “Alladsof“, son bir yılda yayınlanan reklamlara dair çarpıcı veriler paylaştı. Analize göre yıl genelinde Türkiye’de toplamda 1858 reklam yayına girdi. Bu reklamların yüzde 53’ü marka imajıyla ilgiliyken yüzde 47’si promosyon odaklıydı. Reklamlarda orta gelir grubunun temsiliyetinde yüzde 45 azalma olması ise dikkat çekti.

İşte Alladsof‘un gerçekleştirdiği analizin dikkat çeken sonuçları…

Reklamlarda en çok artış gösteren duygu stres oldu

  • 2022 yılında Türkiye’de toplam 1858 yeni reklam yayına girdi. Yayına giren reklam sayısı 2021 yılına oranla yüzde 23 azaldı.
  • Reklamların yüzde 53’ü marka imajı, yüzde 47’si ürün promosyon odaklı oldu.
  • Reklamların yüzde 71’i telkinle mesajını iletirken, yüzde 22’si tahrik, yüzde 7’si tehdit yöntemini kullandı.
  • Markaların yüzde 78’i reklamlarında kendi markalarını merkeze koyarken, sadece yüzde 22’si müşteri içgörüsüne sahipti.
  • Reklamlarda en fazla temsil edilen hedef kitle modern yaşam tarzına sahip yetişkinler oldu.
  • Paraya ihtiyacı olan hedef kitle temsiliyeti 2022 yılında yüzde 167 artış gösterirken, orta gelir grubunun temsiliyeti yüzde 45 azaldı.
  • 2022 yılında reklamlarda en çok bilgilendirici ses tonu tercih edildi.
  • Reklamlarda en çok yer alan oyuncu profili yetişkin erkek oldu. Yetişkin kadın oyuncuların reklamlarda yer alma oranı yüzde 22,4 arttı.
  • Reklamlarda markayı tavsiye etme görevindeki rollerin sayısı yüzde 47,6 artış gösterdi.
  • Reklamlarda kullanılan jingle sayısı yüzde 51,3 azaldı.
  • Reklamlarda en fazla artış gösteren duygu yüzde 60,9 artışla stres oldu.
  • Marka ve doğa arasındaki çatışma yüzde 60,9 ile reklamlarda en fazla artış gösteren çatışma türü oldu.
  • 2022 yılında pozitif bir hikayeyle başlayıp negatif duygu durumunda biten reklamlar yüzde 77,9 azaldı.

Reklam arama motoru “Alladsof” kullanıma sunuluyor

Türk girişimci ve reklamcı Nuri Gülver’in 50 kişilik ekibiyle kurduğu “Alladsof”, reklamverenlerin hizmetine sunuluyor. Veri etiketleme teknolojisiyle binlerce reklamı 200 bin farklı parametrede analiz eden platform, dünyanın en kapsamlı reklam arama motoru olmayı hedefliyor. Alladsof Kurucusu Gülver, reklamverenlerin ve ajanslarının başucu platformu haline gelip dünyaya açılmayı hedeflediklerini söyledi.
Alladsof featured
1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
5 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kapadokya'da "IT" kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
Haberler
Kapadokya’da “IT” kabusu: Kırmızı balonlar göğe yükseldi, korku geri döndü…
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
Haberler
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Fatih Altaylı'ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Haberler
Fatih Altaylı’ya 4 yıl 2 ay hapis cezası
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Haberler
Apple, Clips uygulamasının fişini çekti!
Sena Tufan
13 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.