8 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
reklam
Haberler

Tüketici reklamlarda nefes alıyor!

Seda Başpınar
8 Ağustos 2022
1 dk okuma

Odaklanmış bir şekilde kendimizi izlediğimiz içeriğin akışına bırakmışken araya reklam girmesi ilk başta kulağa pek hoş gelmiyor… Ancak Ipsos ve Infillion tarafından yapılan bir araştırma gösteriyor ki tüketiciler, reklam destekli dijital yayın seçeneklerini reklamsız olanlara tercih ediyor. Bu tercihin en büyük nedeni ise reklam arası sayesinde verilen “molalarda” küçük çaplı başka işlerle ilgilenmenin mümkün olması…

Ipsos ve Infillion’un ABD’de 2.500 kişiyle gerçekleştirdiği araştırma, reklamların mahremiyet ve kişiselleştirme konusunda duyarlılığına odaklanıyor. Kendini tekrarlayan reklamlar, tüketicileri iten sebeplerin başında gelirken, katılımcıların yarısı ilgi alanlarıyla alakalı reklamları yararlı olarak görüyor. Öte yandan tüketicilerin büyük çoğunluğu kişiselleştirilmiş reklamlar karşılığında daha ayrıntılı kişisel bilgiler sunabileceğini söylüyor. Raporun öne çıkan diğer verileri ise şöyle:

  • Tüketicilerin yüzde 73’ü gördükleri reklamların kendini tekrar ettiğini söylüyor.
  • Tüketicilerin yüzde 67’si reklama yere veren platformları reklamsız olanlara tercih ediyor.
  • Yüzde 70’ten fazlası kişiselleştirilmiş reklamlar karşılığında daha ayrıntılı kişisel bilgiler paylaşmaya sıcak bakıyor.
  • Tüketicilerin paylaşmayı tercih ettiği verilerin başında cinsiyet (yüzde 69), yaş (yüzde 65), ilgi alanları ve hobiler (yüzde 63), etnik köken (yüzde 60) ve satın almalarla ilgili ayrıntılı bilgiler (yüzde 56) geliyor.

“Pazarlamacılar için güçlü bir silah”

Infillion Araştırma ve Analitik Kıdemli Başkan Yardımcısı Jamie Auslander, “Araştırma, yeni ve daha gelişmiş bir medya dünyasında, reklamcıların tüketicinin zamanını, dikkatini ve verilerini daha az değil, daha fazla yakalama fırsatına sahip olduğunun altını çiziyor” diyor.

Araştırmanının metodolojisi

Ipsos ve Observer ekibi tarafından 13 Aralık-21 Aralık 2021 tarihleri ​​arasında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki 2.500 tüketiciyle e-posta yoluyla iletişim kuruldu. Katılımcılardan medya tüketimleri ve alışveriş davranışlarıyla ilgili anketi yanıtlamaları istendi.

Reklama harcanan dolarların boşa gitmemesini sağlayacak 4 yöntem

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

araştırma featured
1 Z kuşağı, "doomscrolling"i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
Z kuşağı, “doomscrolling”i azaltıyor; markalarla gerçek hayatta buluşuyor
2 Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
Ne PR kalacak ne de PR’cı! İletişim nereye?..
3 Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Ekim 2025)
4 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
5 Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Güncel Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Asgari ücret 2026'da ne kadar olacak?
Asgari ücret 2026’da ne kadar olacak?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Haberler
Meta’dan gençleri korumaya yönelik yapay zeka düzenlemesi
Sena Tufan
2 Eylül 2025
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
Haberler
Lahmacun Endeksi Eylül sonuçları açıklandı: Yeni fiyatlar cep yakıyor
İrem Alimoğlu
3 Ekim 2025
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Haberler
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Ferruh Altun
4 hafta önce
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Haberler
Türkiye Innovation Week 2025, yapay zeka ve inovasyon liderlerini bir araya getiriyor
Advertorial
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.