Reklam filmine sosyal medyadan cinsiyetçilik tepkisi
Teknoloji markası Casper’ın son akıllı telefonu VIA V9 Park Tv reklam filmi sosyal medyada ‘cinsiyetçi’ olduğu gerekçesiyle büyük tepki çekti.
Kadınların teknolojiyi anlamakta zorluk çektiği ima edilen reklamda erkek bedeni üzerinden verilen örneklerle kadın ilgi alanının sınırları belirtiliyor. Aynı zamanda reklam filmi konuşma tarzıyla itici bir görsel oluşturularak kalıplaştırılmış bir kadın algısı yaratılıyor. Sosyal medyada topladığı tepkiler üzerine Change.org.’da reklam filminin kaldırılması ve Casper’ın kadınlardan özür dilemesi için kampanya başlatıldı.
Casper önce yaklaşık 4000’e yakın imza toplanan reklamı TV yayınından kaldırdı, daha sonrasında ise 14 Ağustos Cuma günü internet üzerinden yaptıkları canlı yayında bir açıklamayla özür dileyip reklamın içgörüsü hakkında reklam departmanında bir sohbet gerçekleştirdi. Casper, Change.org üzerinden, bundan sonra kadın örgütlerinin sesine kulak vereceğini dile getirdi. Erktolia cinsiyetçilikle mücadele etmek isteyen herkese de destek olmaya hazır olduğunu duyurdu.