27 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Regl ürünleri
Haberler

İngilizler regl yoksulluğu çekiyor

Gizem Yıldız
3 hafta önce
1 dk okuma

Dünya Bankasının verilerine göre global olarak 500 milyon kişinin menstrüel hijyen yönetimi için yeterli olanaklara erişimi yok. Derin Yoksulluk Ağı‘nın İstanbul’da yaptığı bir araştırmaya göre ise açlık sınırındaki ailelerin yüzde 82’si hijyenik pede erişemediğini ifade ediyor. Regl yoksulluğu son zamanlarda sıklıkla dile getirilen bir konu. Gelin İngiltere’deki yansımalarına daha yakından bakalım…

WaterAid tarafından İngiltere’de yaşayan ve yaşları 14 ile 50 arasında değişen 2.000 kişiyle yapılan araştırma, hayat pahalılığının regl dönemindeki insanları nasıl etkilediğini ortaya koyuyor. Araştırmanın öne çıkan verileri ise şöyle;

  • Neredeyse her üç kişiden biri (yüzde 32) gelecekte regl ürünlerine parası yetmeyeceğinden endişe duyduğunu, yüzde 24’ü ise geçtiğimiz yıl regl ürünleri satın almakta zorlandığını söylüyor.
  • Hal böyleyken her beş kadından biri (yüzde 22) işten, okuldan veya bir hayır kurumundan alınan ücretsiz regl ürünlerini kullandığını, yüzde 24’ü ise yeterli regl ürünlerini karşılayamadıkları için sosyal veya sportif etkinlikleri kaçırdığını belirtiyor.
  • Ek olarak, katılımcıların yüzde 30’u daha ucuz markaları tercih ettiğini, yüzde 26’sı maliyetleri düşürmek için regl ürünlerini önerilen süreden daha uzun kullandığını itiraf ediyor.

Kadınlar için son derece doğal ve biyolojik bir döngü olan regl ile ilgili çok sayıda toplumsal tabu var. Tabii toplum baskısı bu tabuları her daim beslemeye devam ediyor. Mesela marketten alınan pedler gazete kağıdına sarılabiliyor ya da birçok kadının regl günüm demeye dili varamıyor. Peki kadınlar her ay yaşadıkları bu döngüyle ilgili neler biliyor? Regl dönemlerini nasıl geçiriyor? Bilgi almak istediklerinde başvurdukları kaynaklar neler? Ped tercihini neye göre yapıyor? İşte tüm soruların ve daha fazlasının yanıtını bulmak adına önemli bir çalışmaya imza atan Endometriozis ve Adenomyozis Derneği, Molped ile gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Regl Farkındalık Araştırması Raporu”nu yayınladı. Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.

featured
1 Brandverse Awards
Brandverse Awards kazananları ödüllerine 30 Haziran’da kavuşuyor…
2 Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli Boxer
Erkekler arasında hızla yayılan trend: Dantelli boxer
3 Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
Reklam Kurulu’ndan tüketiciyi yanıltan markalara ceza yağmuru | Son 24 saatin gündemi
4 sanal alem
Sanal alemin yeni çalışanları: Altın ve yeşil yakalılar
5 Pringles'tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Pringles’tan rüya gibi iş ilanı: Oyun karakteri olana aylık 25 bin Dolar! | Son 24 saatin gündemi
Güncel Haberler
anahtar kelime
Anahtar kelimelerin trendi değişiyor
Toplum metavers'ü keşfetti mi?
Toplum metavers’ü keşfetti mi?
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
Türkiye’nin ilk metaverse ajansı “ME”den bir ilk daha: TRT METAVERSE
mısır
Mısır’ın modada favorisi LC Waikiki oldu
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İyi hissetmek çok mu pahalı?
Haberler
İyi hissetmenin maliyeti ne?
Gizem Yıldız
2 hafta önce
Google çalışanı yapay zeka teknolojisiyle olan konuşmasını ifşa etti: LaMDA kendini insan sanıyor | Son 24 saatin gündemi
Haberler
Google çalışanı yapay zeka teknolojisiyle olan konuşmasını ifşa etti: LaMDA kendini insan sanıyor | Son 24 saatin gündemi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Elon Msuk'tan Netflix'e yeşil ışık
Haberler
Elon Musk’tan Netflix’e yeşil ışık
Gizem Yıldız
16 Mayıs 2022
Brandverse Awards'tan bir ilk
Haberler
Brandverse Awards başvurularında son gün 22 Nisan!
Marketing Türkiye
18 Nisan 2022
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Konkur
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.