
Refik Anadol imzalı “Messi’nin en sevdiği golü” 1 milyon 865 bin dolara satıldı!
Lionel Messi’nin 2009 UEFA Şampiyonlar Ligi finalinde Manchester United’a attığı ve kendi deyimiyle “kariyerinin en sevdiği golü”, Refik Anadol’un yapay zeka destekli sanat vizyonuyla ölümsüzleşti. “A Goal in Life” isimli proje kapsamında dijital bir hafıza tapınağına dönüşen bu an, artık sadece bir futbol anısı değil; multisensoriyel bir sanat deneyimi. Üstelik bu dijital eser, Christie’s Müzayede Evi’nde düzenlenen açık artırmada 1 milyon 865 bin dolara alıcı bularak kültürel olduğu kadar ekonomik bir etki de yarattı.
Christie’s tarafından açık artırmaya çıkarılan eserden elde edilen tüm gelir, Inter Miami CF Vakfı aracılığıyla UNICEF iş birliğinde Latin Amerika ve Karayipler’deki eğitim projelerine aktarılacak.
Proje kapsamında Messi’nin gol anında 17 farklı vücut noktasından alınan biyometrik veriler –nefes ritmi, kalp atışı gibi– yapay zeka tarafından işlenerek 8 dakikalık, 16K çözünürlükte bir video enstalasyona dönüştürüldü. Eser, Refik Anadol’un deyimiyle bir “hafıza tapınağı” olarak kurgulandı.
New York’ta 12–22 Temmuz tarihleri arasında sergilenen dijital enstalasyon, yalnızca sanatseverler değil, spor ve teknoloji meraklıları tarafından da büyük ilgi gördü. 10 gün boyunca yaklaşık 3.500 kişi eseri deneyimlerken, proje 64,8 milyon izlenmeye ve 927 uluslararası basın yayınına konu oldu.
Refik Anadol ve Lionel Messi iş birliğiyle hayata geçen “A Goal in Life”, dijital sanatın sınırlarını zorladığı kadar, sosyal etki yaratma potansiyelini de yeniden tanımlıyor.