5 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ramazan’da online alışveriş patlaması

Marketing Türkiye
26 Temmuz 2014
1 dk okuma

2014’ün ilk yarısını yaklaşık 14 bin kayıtlı mağaza, 10 milyon kayıtlı ürün, 2,7 milyon üye ve toplamda 110 milyon ziyaret sayısı ile tamamlayan internetin açık pazar platformu n11.com’un Temmuz ayı verilerine göre Ramazan ayında alışveriş saatleri değişiklik gösterdi. Sıcak geçen yaz günlerine rastgelen Ramazan ayında oruç tutan tüketiciler ihtiyaçlarını gidermek için online alışverişi tercih etti. Alışveriş yoğunluğu öğle 13.00-14.00 saatleri arası, akşamüzeri saat 17:00-20:00 ile sahur saatlerinde yoğunlaştı. İstanbul, Ankara, İzmir dışında Anadolu kentlerinde Ramazan’da online alışveriş patlaması yaşandığını ifade eden n11.com yetkilileri üç büyük il dışında sırasıyla Adana, Antalya, Hatay, Bursa, Kocaeli, Gaziantep, Mersin, Konya, Balıkesir ve Muğla’nın en yüksek tutarda alışveriş yapan illler olduğunu belirtti. n11.com’da Ramazan ayında sepet ortalaması 283 TL olarak gerçekleşti.

Tüketiciler cep telefonu aksesuarları, giyim, saat, mutfak, oto aksesuarı kategorilerine yönelirken online alışveriş ile en çok satılan ürünler sırasıyla telefon kılıfı, kol saati, ayakkabı, t-shirt, cep telefonu, erkek parfümü, tablet-notebook, tencere, oturma odası takımı oldu. Aynı tarihlerde mobil kanallardan alışverişin ciddi oranda arttığı gözlemlenirken, tüketicilerin giderek daha fazla akıllı telefonlar ve tablet gibi araçlarla alışveriş yapmaya başladığı ortaya çıktı.

Ev ve yaşam kategorisi dikkat çekiyor

Son dönemde market ihtiyaçlarını da online alışveriş ile karşılamaya başlayan tüketicilerin hizmetine sunulan Market 11 bölümünde Ramazan alışverişlerinin yoğunlaştığını ifade eden n11.com yetkilileri, bu bölümde kahve-çay türleri, sıvı yağ, tuz-şeker-baharat, gurme ürünleri, çamaşır, temizlik ve bulaşık deterjanları, bebek bezi, şampuan ve çocuk maması ile küçük ev aletleri satışında ciddi yükselmeler yaşandığını belirtti. Ev ve Yaşam kategorisi özelinde sepet tutarları incelendiğinde bebek bezi satışının öne çıktığı raporda illerin sıralamaları dikkat çekiyor. Bebek bezi satışında illerin sırasıyla dağılımı, Gaziantep, Kahramanmaraş, İstanbul, Ankara, Kocaeli, İzmir, Hatay, Ordu, Bursa, Kayseri olarak öne çıkıyor. 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Bundle Games: Türkiye'nin bulmaca oyunu platformu
Bundle Games: Türkiye’nin bulmaca oyunu platformu
Güncel Haberler
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!
Haberler
Ticaret Bakanlığı’ndan Kasım fırsatlarına yakın takip!
Nafizcan Önder
1 ay önce
Burger King, "sessizliği" konuşturuyor
Haberler
Burger King, “sessizliği” konuşturuyor
Sena Tufan
2 hafta önce
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Haberler
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.