17 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ramazan’da online alışveriş patlaması

Marketing Türkiye
26 Temmuz 2014
1 dk okuma

2014’ün ilk yarısını yaklaşık 14 bin kayıtlı mağaza, 10 milyon kayıtlı ürün, 2,7 milyon üye ve toplamda 110 milyon ziyaret sayısı ile tamamlayan internetin açık pazar platformu n11.com’un Temmuz ayı verilerine göre Ramazan ayında alışveriş saatleri değişiklik gösterdi. Sıcak geçen yaz günlerine rastgelen Ramazan ayında oruç tutan tüketiciler ihtiyaçlarını gidermek için online alışverişi tercih etti. Alışveriş yoğunluğu öğle 13.00-14.00 saatleri arası, akşamüzeri saat 17:00-20:00 ile sahur saatlerinde yoğunlaştı. İstanbul, Ankara, İzmir dışında Anadolu kentlerinde Ramazan’da online alışveriş patlaması yaşandığını ifade eden n11.com yetkilileri üç büyük il dışında sırasıyla Adana, Antalya, Hatay, Bursa, Kocaeli, Gaziantep, Mersin, Konya, Balıkesir ve Muğla’nın en yüksek tutarda alışveriş yapan illler olduğunu belirtti. n11.com’da Ramazan ayında sepet ortalaması 283 TL olarak gerçekleşti.

Tüketiciler cep telefonu aksesuarları, giyim, saat, mutfak, oto aksesuarı kategorilerine yönelirken online alışveriş ile en çok satılan ürünler sırasıyla telefon kılıfı, kol saati, ayakkabı, t-shirt, cep telefonu, erkek parfümü, tablet-notebook, tencere, oturma odası takımı oldu. Aynı tarihlerde mobil kanallardan alışverişin ciddi oranda arttığı gözlemlenirken, tüketicilerin giderek daha fazla akıllı telefonlar ve tablet gibi araçlarla alışveriş yapmaya başladığı ortaya çıktı.

Ev ve yaşam kategorisi dikkat çekiyor

Son dönemde market ihtiyaçlarını da online alışveriş ile karşılamaya başlayan tüketicilerin hizmetine sunulan Market 11 bölümünde Ramazan alışverişlerinin yoğunlaştığını ifade eden n11.com yetkilileri, bu bölümde kahve-çay türleri, sıvı yağ, tuz-şeker-baharat, gurme ürünleri, çamaşır, temizlik ve bulaşık deterjanları, bebek bezi, şampuan ve çocuk maması ile küçük ev aletleri satışında ciddi yükselmeler yaşandığını belirtti. Ev ve Yaşam kategorisi özelinde sepet tutarları incelendiğinde bebek bezi satışının öne çıktığı raporda illerin sıralamaları dikkat çekiyor. Bebek bezi satışında illerin sırasıyla dağılımı, Gaziantep, Kahramanmaraş, İstanbul, Ankara, Kocaeli, İzmir, Hatay, Ordu, Bursa, Kayseri olarak öne çıkıyor. 

1 Her 3 gençten 1'i ne eğitimde ne istihdamda!
Her 3 gençten 1’i ne eğitimde ne istihdamda!
2 Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
Ezberleri bozan ING Türkiye’nin özgürlükçü bankacılık vizyonu
3 KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
KFC, Türkiye pazarına HD Holding’le geri dönüyor!
4 6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
6 Türk devi TIME’ın “Dünyanın En İyi Şirketleri 2025” listesinde!
5 Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Güncel Haberler
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor...
İTÜ ARI Teknokent, Marketing Türkiye ve Deloitte Academy’den güçlü iş birliği: İş dünyası profesyonelleri için özel tasarlanan AI LAB başlıyor…
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar...
İş dünyasına onlar yön veriyor: Platin Yakalar…
Kafeler evlere taşınıyor!
Kafeler evlere taşınıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı...
Haberler
Zeren Group Holding, Alfemo’yu satın aldı…
Marketing Türkiye
4 Temmuz 2025
GetirBüyük'ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya...
Haberler
GetirBüyük’ten tazeliği yeniden tanımlayan kampanya…
Advertorial
4 Temmuz 2025
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Haberler
ASICS’ten kız çocuklarını sporda tutacak inovatif adım: “Undropped Kit”
Sena Tufan
3 hafta önce
Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü...
Haberler
Bratz x Clueless iş birliğiyle 90’lar modası geri döndü…
Sena Tufan
17 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.