9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Rakamlarla Ayşe Barım krizi!
Haberler

Rakamlarla Ayşe Barım krizi!

Sena Tufan
24 Ocak 2025
4 dk okuma

Kuşkusuz son dönemin en çok konuşulan konularının başında geliyor Ayşe Barım krizi… Pek çok sanatçının ve iş insanın isminin geçtiği krizle ilgili Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için hazırladığı analiz, gelinen noktada olayın detaylı bir fotoğrafını çekiyor… 7-13 Ocak tarihlerini kapsayan çalışmaya göre krizle ilgili Twitter’da toplamda 205 bin 862 içerik paylaşıldı. 59 bin 400 farklı kişi tarafından atılan bu tweetlerin 69 bin 172’si negatif, 117 bin 9’u nötr ve 19 bin 681’i pozitif içerikli oldu. Paylaşımların toplam erişimi 982 milyon 939 bin 86 olurken nötr içerik sayısının yüksek olması ise medyanın konuya hala temkinli yaklaştığının bir göstergesi.

*Medya Takip Merkezi’nin Marketing Türkiye için gerçekleştirilen analiz, Ayşe Barım krizinde adı geçen sanatçılara odaklandı.

TV100 yazarı Fuat Uğur dizi sektöründeki tekelleşme ve ID İletişim’in Kurucusu Ayşe Barım, oyuncu Serenay Sarıkaya ve şarkıcı Mert Demir hakkında bir dizi iddiaya yer verdiği yazıyı 26 Eylül 2024 tarihinde kaleme aldı.

Uğur’un, yayınlandığı günlerde pek de ilgi çekmeyen ancak ilerleyen süreçte yeni bir gündem yaratacak olan yazısındaki, “Özellikle bu sektörü elinde tutan ve öne çıkan birkaç isim var. Aralarındaki en güçlüsü ise oyuncu kılığındaki yeteneksiz ve çapsız kızları adeta MAMA gibi pazarlayan o işkadını. Misal bu kızlardan birinin neredeyse sıfır izlenen bir dizisinin üçüncü sezonunu dijital platformlara yaptırtacak denli güçlü. Kızlardan birini bir eşcinsel şarkıcıyla sevgili gibi lanse edip şarkıcının iş adamı sevgilisinden (Görüntüyü kurtarmak için) 5 milyon dolar tırtıklayan da o” bölümü Twitter’da (X) bir anda gündem oldu ve defalarca yazının bu bölümü paylaşıldı.

Rakamlarla Ayşe Barım krizi!
Soldan sağa: Hazal Kaya, Mert Demir, Serenay Sarıkaya, Ayşe Barım

Türkiye’de birçok ünlü oyuncunun menajerliğini yapan ID İletişim’in Kurucusu Ayşe Barım, iddialarda kast edildiği düşünülen oyuncu Serenay Sarıkaya ve şarkıcı Mert Demir de bu patlak veren krizin merkezinde yer aldı. Krizin büyümesinin ardından Rekabet Kurumu menajerlik şirketleri ve cast ajanslarına yönelik bir soruşturma başlattı ve 21 şirketi incelemeye aldı. ID İletişim’in oyuncuları da bir bir sosyal medya hesaplarından siyah arka plana yazılmış uzunca açıklamalarını paylaşırken, internet medyası bu haberle günlerce çalkalandı.

205 bin içerik üretildi

Medya Takip Merkezi’nin Ayşe Barım krizi hakkında Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği ve olayın en hareketli olduğu dönem olan 7-13 Ocak tarihlerini kapsayan analizler de krizin boyutunu ve ne denli ilgi çektiğini gözler önüne seriyor.

Rapora göre, olayın alevlenmesine belki de en çok katkı sağlayan yer olan Twitter’da toplamda 205 bin 862 içerik paylaşıldı. 59 bin 400 farklı kişi tarafından atılan bu tweetlerin 69 bin 172’si negatif, 117 bin 9’u nötr ve yalnızca 19 bin 681’i pozitif içerikli oldu. Nötr içerik sayısının bu denli yüksek olması ise medyanın konuya hala temkinli yaklaştığının bir göstergesi.

Atılan bu tweetlerin toplam etkileşimi 2 milyon 565 bin 403 olurken, 982 milyon 939 bin 86 kişinin önüne Ayşe Barım kriziyle ilgili tweetler düştü. En yoğun paylaşım ise 12 Ocak tarihinde 22.00-23.00 saatleri arasında yapıldı.

En çok Serenay Sarıkaya’nın adı geçti

Kullanıcılar kriz hakkında peşi sıra tweet atmayı sürdürürken paylaşımlarda en çok adı geçen de iddiaların merkezinde yer alan Serenay Sarıkaya oldu. Sarıkaya 68 bin 505 tweette yer aldı. Ayşe Barım’a destek veren açıklaması ile tepki çeken Hazal Kaya ise en az Sarıkaya kadar konuşuldu ve 68 bin 425 twette adı adı geçti. Mert Demir’in adı ise 9 bin 977 tweette yer aldı.

Twitter’da Ayşe Barım krizi ile ilgili paylaşımlarda adı geçen ilk 10 sanatçı ise sırasıyla şöyle oldu:

Serenay Sarıkaya68 bin 505
Hazal Kaya68 bin 425
Ekin Koç43 bin 710
Merve Dizdar34 bin 885
Aslı Enver31 bin 520
Özgü Namal29 bin 422
Fatih Artman28 bin 857
Ahmet Kural21 bin 373
Ümit Erdim16 bin 212
Sinem Kobal14 bin 978

Geleneksel medyada da durum benzer

Geleneksel medyada da durum farklı değildi. Serenay Sarıkaya ve Hazal Kaya en çok adı geçen sanatçılar olarak listede yer aldı. İkiliyi takip eden diğer 10 sanatçı ise sırasıyla şöyle oldu:

Serenay Sarıkaya1833
Mert Demir679
Hazal Kaya277
Bergüzar Korel186
Ezgi Mola165
Deniz Işın141
Farah Zeynep Abdullah134
Nedim Saban98
Sinem Kobal77
Mert Yazıcıoğlu76

İnternet medyasında 2 bin 414 içerik!

İnternet medyasında konu hakkında 2 bin 414, televizyonlarda 259, YouTube’da 66, yazılı basında ise 47 içerikte krizden bahsedildi. İnternet medyası arasında krize en çok yer veren haber sitesi, 73 haberle T24 olurken, 57 haber ile Bursa Gündem Haber, 54 haber ile Onedio ve 42 haber ile Haberler.com oldu.

İnternet medyasında Ayşe Barım krizine en çok yer veren ilk 10 site ise sırasıyla şöyle oldu:

www.t24.com.tr73
www.bursagundemhaber.com57
www.onedio.com54
www.haberler.com42
www.mynet.com28
www.habokado.com28
www.telehaber.com22
www.tgrthaber.com22
www.medyafaresi.com22
www.referansturk.com22

YouTube gazetecileri de programlarında Ayşe Barım krizinden bahsetmeyi ihmal etmedi. Enver Aysever yaptığı 7 yayında Ayşe Barım konusunu ele aldı. Rıza Karaağaçlı ve İlker Saygı’nın yönettiği “Daha Neler” kanalının 4 yayınında, Nevşin Mengü’nün 3 yayınında, Yüzdeyüz Haber’in 3 yayınında ve Özlem Gürses’in 2 yayınında Ayşe Barım krizi ele alındı.

YouTube yayınlarında Ayşe Barım krizine en çok yer veren 10 haber kanalı ve gazeteci sırasıyla şöyle:

Enver Aysever (YT)7
Daha Neler (YT)4
Nevşin Mengü (YT)3
Yuzdeyuz Haber (YT)3
Özlem Gürses (YT)2
fakir fukaraa (YT)2
Kutsal Motor (YT)2
Oksijen TV (YT)1
Medyascope.tv (YT)1
Yeni Şafak (YT)1

Televizyon kanalları da yayınlarında Ayşe Barım ve sektördeki tekelleşme iddialarından bahsetmeyi es geçmedi. TV100 20, Ekol TV 16, TGRT Haber 10; Bir TV, Halk TV ve Beyaz TV ise 9 yayınında bu konuyu ele aldı. Sırasıyla krizden en çok bahseden 10 TV kanalı ise şöyle oldu:

TV10020
Ekol TV16
TGRT Haber10
Bir TV9
Halk TV9
Beyaz TV9
Kanal 247
KRT TV6
Haber Global5
Akit TV5

Yazılı basında ise Milliyet 5, Korkusuz ve Yeni asır 4 haber ile sayfalarında krize yer verdi. Sırasıyla en çok haber yapan gazeteler ise şöyle oldu:

Milliyet5
Korkusuz4
Yeni Asır4
Yeni Asır (Şehir)4
Sabah’la Günaydın3
Sözcü2
Hürriyet2
Yeni Şafak2
Akşam2
Posta2

“Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması için başvurular başladı!

ayşe barım featured MTM – Medya Takip Merkezi
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
Türkiye, dünyada en uzun çalışma saatlerine sahip ikinci ülke oldu
3 Epic Games - Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
Epic Games – Apple davasında yeni karar: Fortnite geri dönüyor
4 İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan - 2 Mayıs)
İş dünyasında haftanın atamaları (26 Nisan – 2 Mayıs)
5 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
Güncel Haberler
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri...
Mutluluğun haritası çizildi! İşte dünyanın en mutlu şehirleri…
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
Penti, Zerogram ile kadınların iç giyimde konfor ve şıklık arayışını birleştiriyor
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
IAB Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Devrim’den sektöre çağrı: “Sürdürülebilir bir geleceği birlikte tasarlayalım”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Haberler
İklim eyleminde güven krizi: Dünya, hükümetlerin niyetini sorgulamaya devam ediyor
Sena Tufan
4 hafta önce
En etkili kampanyalar Effie Türkiye'de ödüllendirildi
Haberler
En etkili kampanyalar Effie Türkiye’de ödüllendirildi
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
Haberler
Trump’tan yeni ticaret hamlesi: iPhone üretimi ülkeye dönebilir
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.