Rahatına düşkün Y kuşağı markalı mobilyaları tercih ediyor!
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER)’in Nielsen firması ile yakın zamanda gerçekleşen araştırmasının sonuçlarına göre; Türkiye genelinde markalı mobilya tercih eden tüketiciler, ortalama 34 yaşındalar. Bu da onları Y kuşağına dahil ediyor.
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER)’in araştırması 2 yılda bir markalı mobilya tercih eden tüketicileri inceliyor.
Ortalama 34 yaşında olan tüketicilerin sosyoekonomik grubu C1’de. Hanedeki çocuk sahiplik oranı ise yüzde 40 iken çocukların ortalama yaşı 12 olarak görülüyor.
Markalı mobilya satın alırken bu negatif durumlar ile karşılaşılma oranının binde birlerde olduğunun altını çizen MOSDER, tüketicilere mobilya satın almadan iyi araştırma yapmanın önemini hatırlatıyor.
Markalı mobilya tüketicileri araştırmasına göre; belirtilen yaş grubunda ortalama hane geliri 2013 yılında 2.153 TL iken 2015 yılında 2.528 TL olarak belirtiliyor. Bir hanede ortalama olarak 3 kişinin yaşadığı tüketici profilinde, konut büyüklükleri ortalamada artmış gibi görünse de, metrekare bazında küçülmüş durumda.