Publicis, yeni yapılanmasını açıkladı: Publicis One
Dünyada 50’den fazla ülkede uygulamaya geçen ve geleceğin ajans modeli olarak nitelendirilen Publicis One, Türkiye’deki yeni yapısını ve hedeflerini hayata geçirecek yönetim ekibini açıkladı. Pazarlama, iletişim ve dijital dönüşüm alanlarında hizmet veren Publicis Groupe bu yeni modelin müşterilerin iletişim alanındaki tüm ihtiyaçlarına tek bir çatı altında çözümler sunmak üzere tasarlandığı belirtildi.
Publicis One Türkiye çatısı altındaki markalar arasında; Publicis İstanbul, Publicis Healthcare, Leo Burnett, Leo PR, Saatchi & Saatchi, Nurun, Voden, Starcom, Mediavest | Spark, Zenith, Vivaki Creative, DataWise, Liquid Thread ve Digitouch yer alıyor.
Publicis One modelini dünyanın potansiyeli en yüksek pazarlarından biri olan Türkiye’ye getirmekten büyük mutluluk duyduklarını dile getiren Publicis One Global CEO’su Jarek Ziebinski, “Publicis One modeli, müşterilerimizin eş zamanlı olarak ihtiyaç duyduğu entegrasyon ve uzmanlaşmayı aynı anda sunmamızı sağlayan eşsiz bir model. Bünyemizde, barındırdığımız yeteneklerin potansiyellerini en üst seviyede ortaya çıkaracak, markaların ihtiyaç duyduğu yeni nesil yaratıcılığı teşvik edecek yepyeni bir zemin yarattığımıza inanıyorum. Bu yeni model büyümeye yön verirken, müşterilerimize de değer katacak.” dedi.
Publicis One Türkiye’nin ilk CEO’luk görevini halihazırda Vivaki Türkiye Ülke Başkanı ve Starcom Mediavest Group CEO’su olarak görev alan Savaş İnanç Dedebaş yürütecek. Publicis One, Orta ve Doğu Avrupa Bölge CEO’su Misa Lukic, Dedebaş için, “Kendisi Starcom bünyesine katıldığı 2004 yılından bu yana hem uluslararası markaların hem de ajanslarımızın yönetiminde farklı roller üstlendi. Girişimci ruhuyla medya ajanslarımızda önemli dönüşümlere imza atan Dedebaş, aynı zamanda liderliği döneminde Starcom Mediavest Group Türkiye ajanslarını dünyanın en iyi medya ajansları listesine taşıdı. İnanç, dünya üzerinde yükselmekte olan pazarlar arasında en fazla gelecek vadeden ülke olan Türkiye’de Publicis One’ı yönetecek kişide aradığımız vizyona, özelliklere ve ilgili deneyime sahip, kendini ispatlamış bir lider” şeklinde konuştu. Lukic, “Türkiye bizim başlıca pazarlarımız arasında yer alıyor. Biz Türkiye ekonomisinin sahip olduğu muazzam potansiyele inanıyoruz. Türkiye’deki ajans markalarımızın tamamı aracılığıyla yıllar içerisinde müşterilerimizin iletişim ihtiyaçlarına cevap veren güçlü yetkinlikler geliştirdik. İnanç’ın liderliğinde operasyonlarını sürdürecek olan Publicis One Türkiye, bütüncül yaklaşımı ve entegre hizmet anlayışı ile hem müşterilerimizin stratejik dönüşüm süreçlerine destek olacak, hem de hizmet verdiğimiz markaların farklılaşma ihtiyaçlarını karşılayacak.” dedi.
Publicis One Türkiye yapılanması kapsamında dönüşüm sürecine yön vermek ve kapsamlı bir stratejik vizyon oluşturmak üzere Türkiye CEO’su Savaş İnanç Dedebaş başkanlığında bir yönetim kurulu da oluşturuldu. Publicis İstanbul Genel Müdürü Özlem Öğüt Çital, kreatiften sorumlu Kurul Üyesi olarak görevlendirildi. 20 yıla yakın deneyimi ve ödüllü portföyü ile Özlem Öğüt Çital, sektöre yön veren kreatif stratejilerin geliştirilmesi ve uygulanmasına katkıda bulunacak. Entegrasyondan sorumlu Kurul Üyesi olarak seçilen Yunus Güvenen, Publicis One dönüşüm sürecinde entegrasyon yol haritasının oluşturulmasından sorumlu olacak. Yunus Güvenen, Publicis Groupe tarafından satın alınan performans pazarlama ajansı Digitouch’un kurucusu ve CEO’su. Kurtuluş Eker ise kurula Dijital ve Teknoloji’den sorumlu üye olarak katılıyor. Kurtuluş, Türkiye’nin en güçlü dijital ajanslarından biri olan Voden’in kurucusu ve CEO’su. Fikir, tasarım ve teknoloji entegrasyonu alanında uzman olan Kurtuluş Eker, dijital alanda fikir liderliği sağlayacak. Vivaki Türkiye CFO’su İlker Alişoğlu ise Publicis One Türkiye’nin CFO’su olarak görev alacak.
Publicis Groupe kısa bir süre önce, Türkiye’nin en büyük iletişim gruplarından Lion Communications Turkey’in satın alınmasını tamamladı. Lion Communications Turkey, Publicis Groupe’un Publicis İstanbul, Publicis Healthcare, Nurun ve Saatchi & Saatchi gibi markalarını lokal düzeyde yönetmekteydi.