PRactice İletişim Yönetimi kuruldu
Türkiye’nin büyüyen iletişim sektörü, yeni bir oyuncu kazandı. Sektöre hızlı bir giriş yapan PRactice İletişim Yönetimi üç iletişim profesyonelinin, Esra Alagöz, Mert Birdoğan ve Ali Akkın’ın toplam 45 yıllık deneyimi ve birikimi ile hayata geçti.
PRactice, kurucu ortakların deneyimleri çerçevesinde, ağırlıklı olarak Üretim, Sanayi, Tarım ve Gıda, Otomotiv, Tüketici Markaları, Teknoloji, Finans, Perakende sektöründen şirketler, İş Dünyası Örgütleri ve Sivil Toplum Kuruluşlarından oluşan bir hizmet portföyü ile büyümeyi hedefliyor.
PRactice, Lider İletişimi, Kurumsal İletişim ve Marka İletişimi, İç İletişim / Kurumdaşlık İlişkileri Yönetimi / İşveren Markası Yönetimi, Stratejik İçerik Geliştirme ve Kurumsal Öykü anlatımı, Kriz Yönetimi, Geleneksel / Dijital / Sosyal Medya strateji ve uygulamaları, Etkinlik ve Deneyim Yönetimi, Endüstriyel İlişkiler ve Paydaş İlişkileri Yönetimi, Sürdürülebilirlik / Sosyal Girişimcilik / Kurumsal Sorumluluk İletişimi, Uluslararası Ödül ve Paylaşım Platformları Yönetimi alanlarında hizmet verecek.
PRactice’in kurumsal felsefesini, müşterilerine, iletişim sektörünün tüm paydaşlarına ve gerçekleştirilen projelerin etkisi ile toplum geneline değer katmak oluşturuyor. PRactice, müşterileriyle yaratıcılık, hizmet hızı ve etkinliği, içerik ve stratejik önerme kalitesi, hedef odaklılık, proaktivite, müşteri memnuniyeti gibi kilit noktalarda sürdürülebilir ve homojen bir performans sağlamayı, çözüm odaklı, sonuç odaklı, değer odaklı ortaklık hedefliyor.
PRactice İletişim Yönetimi Kurucu Ortakları
Mert Birdoğan / Genel Müdür
Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde aldığı Reklam ve Halkla İlişkiler eğitiminin ardından sektöre 2001 yılında Allmedia Inc.’da Medya planlama ve satın alma uzmanı olarak adım attı.
2006 yılından itibaren, Tribeca İletişim Danışmanlığı bünyesinde Tetra Pak, ÇEVKO, Microsoft, Petrol Ofisi, GlaxoSmithKline, ISGA, Deloitte, Bilgili Holding, W Hotels, Borusan Holding ve İştirakleri, Beşiktaş Belediyesi, John Hopkins Anadolu Sağlık Merkezi gibi birçok farklı sektörden yerli ve yabancı kurumun, iletişiminin planlanması ve yönetilmesinde aktif rol aldı.
2009 yerel seçimlerinde CHP Beşiktaş Belediye Başkan Adayı İsmail Ünal’ın seçim kampanyasının stratejik planlamasını ve kampanya yönetimini yaptı ve ekibi ile %69 oranı ile Türkiye rekorunu kırdı.
2010 yılında tam hizmet ajansı C2A bünyesinde (Call to Action) PR departmanı kurucu yöneticisi olarak atanan Birdoğan, 2011 yılı itibarı ile Stratejiden Sorumlu Başkan Yardımcılığı görevine getirildi. Bu dönemde, Kibar Holding ve iştirakleri, Alvimedica Holding, Biocity İstanbul, Yapı Kredi ve tüm markaları, Knauf, Damat, Tween, D-Smart, Bilkom, Bir Silgi Bir Kalem, Akşam Gazetesi, Fox International Channels Türkiye, 24Kitchen, PSC International, Ece Ajandaları, 100 Yıllık Markalar Derneği gibi lider birçok markaya Pazarlama İletişimi, Kurumsal İletişim, Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya İletişimi alanlarında danışmanlık ve hizmet verdi.
Kurumsal iletişim, kriz iletişimi, lider iletişimi, marka iletişimi, KSS iletişimi, Sosyal Medya Pazarlama ve İletişimi alanlarında tecrübe sahibi olan Birdoğan, hükümet destekli sosyal pazarlama projeleri olan Okul Sütü, Sağlıklı Süte Çağrı projelerinin stratejik planlaması ve ekip yönetiminde de aktif görev aldı.
Akaretler Projesi Açılışı, İstinye Park Soft & Hard Opening, Namet Entegre Et Tesisleri Açılışı, Borusan Holding 4’lü yatırım açılışı, Sabiha Gökçen Havalimanı temel atma ve açılışı gibi Başbakan katılımlı birçok etkinliği ise planladı ve başarı ile yönetti.
Kısa bir süre yabancı bir fon şirketinde Stratejik Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldıktan sonra 2014 yılında Avantgarde İletişim Danışmanlığı’na Genel Müdür olarak geçti.
2015 yılı itibarı ile PRactice İletişim Yönetimi kurucu ortağı olarak Genel Müdür görevini üstlenen Mert Birdoğan, evli ve iki çocuk babasıdır.
Esra Alagöz / Medya İlişkileri ve Operasyon
1980 yılında Sakarya’da doğan Esra Alagöz, Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü’nü 2002 yılında, Fatih Üniversitesi İşletme Yüksek Lisansı’nı 2013 yılında tamamladı.
İş hayatına 1998 yılında, üniversite ilk sınıftayken yarı zamanlı muhabir olarak başladı. 2004-2011 yılları arasında 8 yıla yakın bir süre boyunca Türkiye’nin önde gelen İletişim Danışmanlığı şirketlerinden biri olan Tribeca’da Medya İlişkileri Direktörü olarak görev yaptı. Bu süreçte Microsoft, MSN Türkiye, Fujitsu, Deloitte, BİM, Tetra Pak, Petrol Ofisi, Fortis, Namet, Borusan Telekom gibi ulusal ve uluslararası pek çok markanın medya ilişkilerini yönetti.
Uzmanlık alanları arasında; “Medya ilişkileri planlama, uygulama ve yönetimi, kurumsal mesaj, çerçeve ve iletişim stratejisi belirleme, pazarlama iletişimi, iç iletişim, kurumsal iletişim uygulama ve raporlama, ekonomi ve teknoloji basını alanında uzmanlaşma, kurumsal sözcü iletişimi yönetimi” bulunan Alagöz’ün bu dönemde medya ilişkilerini gerçekleştirdiği projeler arasında; TC Cumhurbaşkanlığı Eğitim Her Engeli Aşar Kampanyası; Microsoft Windows 7, Internet Explorer 7 ve Internet Explorer 8 lansmanları, Microsoft CEO’su Steve Ballmer’ın Türkiye ziyareti organizasyonu, Tetra Pak Sağlıklı Süte Çağrı Kampanyası, Deloitte Teknoloji Fast 50 EMEA ve Fast 500 yarışmaları, Häagen-Dazs’ın Türkiye pazarına giriş lansmanı ve Karel’in halka arzı yer almaktadır.
Alagöz, 2011 yılında aralarında Konya Şeker ve Torku’nun da bulunduğu 28 iştirakin sahibi olan Anadolu Birlik Holding’in Kurumsal İletişim Müdürlüğü görevine atandı. Görev aldığı süre boyunca holdingin sahibi olduğu tüm markaların kurumsal iletişim stratejilerinin oluşturup uygulanmasında sorumluluk aldı.
2014 yılında İstanbul Ticaret Üniversitesi’nde Kurumsal İletişim Müdürü görevine geçti. Alagöz, bu dönemde Tanıtım ve Pazarlama, Back Office ve Kurumsal İletişim dahil olmak üzere 25 kişilik bir ekibi yönetti.
Alagöz, 2015 yılında sektörden önde gelen isimler ile kurduğu PRactice Communication Management’da Medya İlişkilerinden Sorumlu Kurucu Ortak olarak görev almaktadır.
2015 yılı itibarı ile PRactice İletişim Yönetimi kurucu ortağı olarak Medya İlişkileri ve Operasyon Yönetimi görevini üstlenen Esra Alagöz, evlidir.
Ali Akkın / Stratejik Planlama ve İçerik Yönetimi
Galatasaray Lisesi ve Marmara Üniversitesi – Ekonomi bölümü eğitimi ardından bir dönem turizm sektöründe çalışan Ali Akkın, iletişim sektörüne 1995 yılında, dönemin lider kuruluşu İnter PR bünyesinde adım attı.
1990’larda ve 2000’li yılların başında Pazarlama İletişimi, Kurumsal İletişim ve Etkinlik Yönetimi odaklı olarak, Coca-Cola, Johnson&Johnson, P&G, Garanti Bankası, Shell gibi müşterilerle çalışan Akkın, 2000’lerin ortasından bu yana uzmanlığını Pazarlama İletişimi’nin yanı sıra, Lider İletişimi, Kurumsal İletişim, Konu Yönetimi & Kriz iletişimi, İçerik Yönetimi gibi alanlarda derinleştirdi.
Tribeca İletişim Danışmanlık bünyesinde Mert Birdoğan ve Esra Alagöz ile birlikte çalışan Ali Akkın ayrıca, Ünite İletişim, C2A İletişim, Effect Halkla İlişkiler gibi kurumlarda da danışman, stratejist ve yönetici olarak görev yaptı. Son görevi Effect Halkla İlişkiler Ajans Başkan Yardımcılığı’dır.
Teknoloji, Finans, Turizm, Otomotiv, Petrol, Hızlı Tüketim Ürünleri, Sağlık Hizmetleri, Çimento, Elektronik gibi farklı sektörlerden, Microsoft, General Electric, HSBC, Oger Telecom, Finansbank, Şekerbank, Unilever, Ford Motor Company, Heidelberg Cement, Akçansa, Alvimedica, OMV Petrol Ofisi gibi kurumlar da dahil olmak üzere, yerli ve yabancı lider firmalara danışmanlık, medya ve iletişim eğitimleri, kriz simülasyonları, ve içerik yönetimi hizmetleri veren Akkın, bu süreçte farklı eğitim kurumlarının ders ve seminerlerinde de konuk konuşmacı olarak yer aldı.
2015 yılı itibarı ile PRactice İletişim Yönetimi kurucu ortağı olarak Strateji Geliştirme ve İçerik Yönetimi görevini üstlenen Akkın, evlidir.