14 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"Peşin ödeme yapan" pazarlamacıların sayısı azalıyor!
Haberler

“Peşin ödeme yapan” pazarlamacıların sayısı azalıyor!

İrem Alimoğlu
24 Mayıs 2025
1 dk okuma

Pazarlamacılar, dijital ve TV yatırımlarında geleneksel upfront (peşin) anlaşmalara yönelik harcamalarında önemli değişikliklere gidiyor. Digiday’in yayınladığı yeni araştırma global pazarlama yöneticilerinin bu alandaki yeni yaklaşımlarına ışık tutuyor.

Digiday+ Research tarafından ikinci çeyrekte yaklaşık 80 pazarlama profesyoneliyle gerçekleştirilen araştırma, çarpıcı bir gerçeği ortaya koyuyor: Yılın başında peşin ödeme yaparak mecralardaki yerini önceden alan pazarlamacıların sayısı önemli ölçüde azalıyor.

2025 yılı için upfront harcaması (peşin ödeme) planladığını belirten pazarlamacıların oranı sadece yüzde 36. Bu rakam düşük sayılmasa da geçen yıla kıyasla arada ciddi bir fark var. 2024 yılında pazarlama profesyonellerinin yüzde 51’i peşin ödemeyle mecralardaki yerini ayırttığını belirmişti.

Bu noktada önemli bir trend değişimine dikkat çekmek gerekiyor. Upfront harcaması planlayan pazarlamacıların oranı 2022’de yüzde 29, 2023’te yüzde 37 ve 2024’te yüzde 51 şeklinde bir yükseliş trendindeydi. Bu durum, 2025 için görülen yüzde 36’lık oranın ne kadar önemli bir düşüşü temsil ettiğini gösteriyor.

Harcama miktarlarında da düşüş görülüyor

Öte yandan peşin ödeme yapacağını söyleyen pazarlamacılar arasında geçen yıla göre daha fazla harcama yapacağını söyleyenlerin oranında da düşüş var. Araştırma sonuçlarına göre, pazarlama profesyonellerinin sadece yüzde 22’si bu yıl geçen yıldan daha fazla peşin ödeme yaparak mecralarda yer almayı planlıyor. Geçen yıl ise bu oran yüzde 48’di.

Aynı zamanda, geçen yıla göre daha az harcama yapacağını söyleyenlerin oranı da yüzde 18’den yüzde 32’ye yükseldi. Bu verilere göre pazarlama dünyasında peşin ödemeye yönelik bir ihtiyatlılık eğilimi baş gösteriyor.

Yatırım dağılımında ilginç değişimler

Peşin harcamaların dağılımına bakıldığında ise bazı süreklilikler ve değişimler dikkat çekiyor:

  • Pazarlamacıların yüzde 57’si, geçen yıla benzer şekilde (yüzde 58), streaming platformlarına televizyon ağlarından daha fazla bütçe ayıracaklarını belirtiyor.
  • Ancak, televizyon ağlarına streaming platformlarından daha fazla bütçe ayıracak olanların oranı yüzde 14’ten yüzde 21’e yükselmiş durumda.
  • Harcamalarını eşit olarak dağıtacağını söyleyen pazarlamacıların oranı ise yüzde 27’den yüzde 21’e düştü.

Kaynak: Digiday

featured Pazarlamacı
1 Yapay zeka Grok'a erişim engeli getirildi
Yapay zeka Grok’a erişim engeli getirildi
2 Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
Ekonomik tsunami tüketiciyi nasıl etkiliyor?
3 Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye'den çekilmeyi değerlendiriyor
Hakkında soruşturma başlatılan Spotify, Türkiye’den çekilmeyi değerlendiriyor
4 Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
Yapay zeka artık işten çıkarma kararlarında da söz sahibi
5 Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Temsiliyet önemlidir: Barbie, tip 1 diyabetli ilk bebeğini piyasaya sürdü
Güncel Haberler
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak...
sahibinden.com: 25 yılda Türkiye’nin ikinci el ekonomisini yeniden yazmak…
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
Ticaret Bakanlığı’ndan aldatıcı reklamlara 141 milyon TL ceza!
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
McDonald’s’ın AI tabanlı işe alım sisteminden büyük veri sızıntısı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekada ileri adım için "istikrar" şart!
Haberler
Yapay zekada ileri adım için “istikrar” şart!
Sena Tufan
3 Mayıs 2025
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Haberler
Liderlerin AI çağında ayakta kalabilmeleri için geliştirmesi gereken 5 yeni davranış
Marketing Türkiye
1 Mayıs 2025
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
Haberler
Kriz dönemlerinde pazarlama: Sessizlik mi, yatırım mı?
İrem Alimoğlu
4 Mayıs 2025
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Haberler
Üç markadan ikisi kira yüzünden mülk sahibi ile mahkemelik!
Marketing Türkiye
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.