13 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
Haberler

Persil’den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: “Her leke oyunun bir parçası olmalı”

İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
2 dk okuma

Persil, yeni kampanyasında genç kızların spor yapmaktan çekinmesine neden olan bir sorunu ele aldı: “Regl lekesi damgası”. Arsenal Kadın Futbol Takımı ile iş birliği yapan Persil ve reklam ajansı MullenLowe UK, regl lekelerini normalleştirerek bu algıyı kırmayı hedefleyen cesur bir kampanya başlattı. “Her Leke Oyunun Bir Parçası Olmalı” adlı kampanya, regl lekelerini sahada görülen diğer lekelerle – toprak, çimen ve ter – aynı düzeyde değerlendirerek, bu tür izlerin çoğu zaman adanmışlık ve azmin sembolü olarak öne çıktığını vurguluyor. Kampanya, bu şekilde geleneksel kalıpları geride bırakmayı ve kızları, her ne zaman olursa olsun, oyuna devam etmeye cesaretlendirmeyi amaçlıyor.

Persil’in araştırmasına göre, 15-18 yaş arasındaki genç kızların yüzde 78’i regl nedeniyle spor yapmayı bırakıyor. Bu kızların yüzde 60’ı, sızıntı ve lekeler konusunda endişe duyduğunu belirtiyor. Ayrıca, yüzde 74’ü spor yaparken regl lekelerinden utandığını, neredeyse yarısı ise bu durumun kaygıya yol açtığını ifade ediyor. Bu korkular, birçok genç kızın sporu tamamen bırakmasına neden olarak, regl dönemiyle fiziksel aktiviteyi engelleyen bir kısır döngüyü pekiştiriyor.

Kampanya kapsamında Arsenal oyuncuları Beth Mead, Leah Williamson, Katie McCabe ve Kim Little’in yer aldığı 50 saniyelik bir filmi de çekildi. Filmde, kadın sporcuların aksiyon anları ve bu süreçte topladıkları farklı lekeler –kan, kir, çimen ve ter– gösteriliyor. Bu, regl lekelerinin neden farklı şekilde değerlendirildiğine dair bir soru ortaya koyuyor.

Arsenal Kadın Takımı’nın desteğiyle güç kazanan kampanya, 16 Şubat 2025’teki Kuzey Londra Derbisi öncesinde Emirates Stadyumu’nda düzenlenen etkinliklerle geniş kitlelere ulaştı. Kampanya kapsamında LED panolarda mesajlar yayımlandı. Persil, bu inisiyatifi ülke çapında Kadınlar Süper Ligi stadyumları, okullar ve spor kulüpleri gibi farklı alanlarda sürdürmeyi planlıyor.

Persil'den regl lekesi tabusunu yıkan kampanya: "Her leke oyunun bir parçası olmalı"
MullenLowe UK

“Her Leke Oyunun Bir Parçası Olmalı” kampanyası, regl döneminin bir sporcunun deneyiminin doğal bir parçası olarak kabul edilmesini ve bunu, kenara çekilmek için bir sebep değil, aksine oyuna devam etmek için bir fırsat olarak görülmesini amaçlayan kültürel bir değişimi teşvik ediyor. Marka, bu konuda eğitici atölyeler ve çevrimiçi kaynaklar sunarak, antrenörler, ebeveynler ve öğretmenlerin genç kızlar için daha kapsayıcı bir spor ortamı yaratmalarına yardımcı olmayı hedefliyor.

Kaynak: DesignTaxi

featured regl
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
Türkiye’de sosyal medya platformlarına erişim sorunu sürüyor
3 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
4 Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
Genç kuşaklar iş hayatında maaştan çok amaç peşinde
5 Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete'de yayımlandı...
Yurt dışı çıkış harcına zam kararı Resmi Gazete’de yayımlandı…
Güncel Haberler
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dijital dünyada stres artıyor: Her 10 yetişkinden 7’si internetteyken stres yaşıyor
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet "Chatbot Psikozu" yaratabilir...
Dikkat! Yapay zekayla çok muhabbet “Chatbot Psikozu” yaratabilir…
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı...
Okula dönüşe hazırlık döneminde kredi başvuruları yüzde 72 arttı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor...
Haberler
Yapay zekanın karanlık yüzü: ChatGPT, gençlere zararlı tavsiyeler veriyor…
İrem Alimoğlu
7 Ağustos 2025
Google Haritalar'ın Kırmızı Pin'i markalara ne anlatıyor?
Haberler
Google Haritalar’ın Kırmızı Pin’i markalara ne anlatıyor?
Marketing Türkiye
22 Temmuz 2025
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Haberler
Meta’nın yapay zeka karakterleri cesur çıktı. İlk mesajı onlar atacak!
Sena Tufan
4 Temmuz 2025
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
Haberler
Pazarlamada zorunlu iş birliği: CSO + CMO = CSMO
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.