26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
Haberler

Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!

İrem Alimoğlu
22 Mart 2025
2 dk okuma

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, Şubat ayında gerçekleştirilen anket sonuçlarını paylaşarak, markaların operasyon maliyetleriyle enflasyon arasındaki ilişkiye dikkat çekti. Ankete katılan markaların yüzde 70’i, 2024 yılında operasyon maliyetlerinde en az yüzde 60 artış olduğunu belirtti. Bunun yanı sıra, maliyetlerinin yüzde 80’in üzerinde arttığını ifade eden markaların oranı ise yüzde 44 olarak kaydedildi. Bu veriler, neredeyse her iki markadan birinin operasyon maliyetlerinin enflasyonun iki katına çıktığını gösteriyor.

Markalı perakende sektöründe adet satışları düşerken, operasyon maliyetleri hızla artmaya devam ediyor. Enflasyonun iki katına çıkan maliyetler, markaların karlılıklarını eritiyor ve yatırım bütçelerinde ciddi kesintilere yol açıyor.

Perakendede maliyetler enflasyonun iki katı arttı!
Sinan Öncel
BMD Başkanı

BMD Başkanı Sinan Öncel, aylardır dikkat çekmeye çalıştıkları sorunların giderek derinleştiğini vurguladı. Enflasyonda kısmi bir düşüş yaşanmasına rağmen, operasyon maliyetlerindeki artışın sürdüğünü belirten Öncel, şu ifadeleri kullandı:

“Şubat ayı anketimizde, markalı perakende sektöründe operasyon maliyetleri ile enflasyon arasındaki ilişkiyi inceledik. Ankete katılan markaların yüzde 70’i, 2024’te operasyon maliyetlerinde en az yüzde 60 artış olduğunu bildirdi. yüzde 44’ü ise maliyetlerinin yüzde 80’den fazla arttığını belirtti. Bu veriler, neredeyse her iki markadan birinin operasyon maliyetlerinin enflasyonun iki katına çıktığını gösteriyor. BMD üyelerinin yarısını hazır giyim ve ayakkabı markaları oluşturuyor. TÜİK verilerine göre, son 12 aylık enflasyon yüzde 40 civarında iken, hazır giyim ve ayakkabı fiyatlarındaki artış yüzde 21’de kaldı. 2025’in ilk iki ayında ise enflasyon yüzde 7’den fazla artarken, hazır giyim ve ayakkabı fiyatları yüzde 10 geriledi. Bunun nedeni, markaların satışların daha fazla düşmemesi için fiyatları düşürmek zorunda kalması. Artan maliyetler ve sermaye kayıpları, firmaları verimsiz mağazaları kapatmaya ve küçülmeye zorluyor.”

Sinan Öncel, bu gidişatın tersine çevrilebilmesi için yenilikçi ürünler geliştirmenin ve maliyetleri düşürmenin tek çözüm yolu olduğunu vurguladı.

Öncel, “Yüzde 600’e varan aşırı kira artışı talepleri karşısında, kiracıların elini kolunu bağlayan mevzuatın yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor. Ayrıca, hammadde ve ara mal ithalatında uygulanan ek vergilerin sıfırlanması ve bitmiş ürünlerdeki referans fiyat uygulamasının kaldırılması büyük önem taşıyor. Bu adımlar atıldığı takdirde, enflasyonla mücadeleye de olumlu katkı sağlanacak ve perakende sektörünün kısa sürede toparlanabileceğini öngörüyoruz” dedi.

featured perakende
1 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
2 ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
ABD, Green Card çekilişini süresiz olarak askıya aldı
3 Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
Netflix Games, FIFA’yı oyun dünyasına geri taşıyor
4 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
5 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-25 Aralık)
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Zincir marketlerde “pazar tatili” mutabakatı: Gözler Ticaret Bakanlığı’nda
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Karaca İngiltere’de küresel markalara meydan okuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Haberler
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
TOGO, BETA Ayakkabı'nın marka haklarını satın aldı
Haberler
TOGO, BETA Ayakkabı’nın marka haklarını satın aldı
Sena Tufan
5 Kasım 2025
TVekstra, "Best Advertising Innovation Using HbbTV" ödülünü kazandı
Haberler
TVekstra, “Best Advertising Innovation Using HbbTV” ödülünü kazandı
İrem Alimoğlu
14 Kasım 2025
40 milyon aboneyi aşan Bluesky'a "dislike" butonu geliyor
Haberler
40 milyon aboneyi aşan Bluesky’a “dislike” butonu geliyor
Sena Tufan
3 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.