24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakendenin hizmet notunda 2 puanlık düşüş
Haberler

“Gizli müşteriler” perakendenin notunu kırdı!

Gizem Yıldız
28 Temmuz 2024
2 dk okuma

XSIGHTS Müşteri Deneyimi ve Gizli Müşteri Departmanı’nın yayınladığı rapora göre 2024’ün ikinci yarısında (ilk yarıya oranla) perakende sektörünün hizmet kalitesinde yüzde 3’lük bir düşüş yaşandı. Söz konusu düşüşün başlıca sebepleri olan satış çabası ve karşılama kategorileri perakende sektörünün en çok efor harcaması gereken alanlar olarak verilere yansırken rapor, en iyi hizmet kalitesi sunan sektörleri de öne çıkarıyor.

Türkiye perakendesinin hizmet notunu tespit edebilmek için XSIGHTS Müşteri Deneyimi ve Gizli Müşteri Departmanı tarafından 3 ayda bir gerçekleştirilen, hazır giyimden markete, beyaz eşyadan mobilyaya, otomotivden bankaya, restoran/kafeye, markete; müşteriye birebir hizmet veren satış noktalarını kapsayan gizli müşteri çalışması sonuçlarına göre 2024 yılı ikinci çeyrek hizmet notu 76 olarak tespit edildi. 2024 yılı ilk çeyrekle kıyaslandığında hizmet kalitesinde yüzde 3 oranında düşüş dikkat çekiyor!

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

Mağazalar en çok neyden kaybediyor?

Bu dönem sonuçlarına bakıldığında “en çok nerelerden kaybediyoruz” başlığı altında, “satış çabası” ve “karşılama” başlıkları dikkat çekiyor. Satış çabası notunda ilk çeyreğe göre yüzde 8, karşılama notunda ise yüzde 3 düşüş olduğu görülüyor.

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

En çok efor sarf edilmesi gereken alan; “Satış çabası”

Satış çabası notu, ilk çeyreğe oranla yüzde 8 düşüş göstererek en çok efor sarf edilmesi gereken alan olarak öne çıkıyor.

Özellikle ilave ürün sunma, kampanyalardan bahsetme, satış kapatma çabası konusunda tüm yapılan çalışmaların gözden geçirilmesini ve aksiyonlar alınması gerekiyor.

Satış arttırma faaliyetleri arasında yer alan ilave ürün öneri kriteri incelendiğinde;

  • Her 3 müşteriden 1’ine kampanya ya da indirimdeki ürünler öneriliyor,
  • Her 4 müşteriden 1’ine ilgilendiği ürünle ilgili kombin önerileri yapılarak tamamlayıcı ürünler öneriliyor,
  • Her 10 müşteriden 1’ine ilgilendiği ürün dışında herhangi bir ürün öneriliyor…

En yüksek puan otomotiv sektörüne en düşük puan marketlere gidiyor

Sektör bazında değişime baktığımızda, hizmet notu en yüksek olan sektörün otomotiv, en düşük sektörünse market olduğu dikkat çekiyor.

Akaryakıt, banka, kişisel bakım-kozmetik, hazır giyim ve saat-gözlük kategorilerindeki belirgin düşüş dikkat çekiyor. Ayrıca sektör ortalamasının da altında kalıyorlar. Dolayısıyla bu sektörlerde hizmet kalitesini arttıracak aksiyonlar alınması önemli.

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

Sonuç olarak perakende sektöründe 76 puanlık ortalama hizmet notu, müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesi için hala önemli bir potansiyel olduğuna işaret ediyor.

Deadpool, Marvel kahramanlarının sosyal medya hesaplarını hackledi!

featured xsights
1 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
2 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
3 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
4 2025 şehir hayatının "en"leri belli oldu!
2025 şehir hayatının “en”leri belli oldu!
5 Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
9 Ekim 2025
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
Haberler
Formadan finansa: Taraftar sadakati nasıl dev bir ekonomiye dönüştü?
İrem Alimoğlu
15 Ekim 2025
Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Haberler
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor...
Haberler
Yayıncılıkta tarihi bir kırılma: Oscar ödülleri YouTube’a taşınıyor…
İrem Alimoğlu
6 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.