15 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Perakendenin hizmet notunda 2 puanlık düşüş
Haberler

“Gizli müşteriler” perakendenin notunu kırdı!

Gizem Yıldız
28 Temmuz 2024
2 dk okuma

XSIGHTS Müşteri Deneyimi ve Gizli Müşteri Departmanı’nın yayınladığı rapora göre 2024’ün ikinci yarısında (ilk yarıya oranla) perakende sektörünün hizmet kalitesinde yüzde 3’lük bir düşüş yaşandı. Söz konusu düşüşün başlıca sebepleri olan satış çabası ve karşılama kategorileri perakende sektörünün en çok efor harcaması gereken alanlar olarak verilere yansırken rapor, en iyi hizmet kalitesi sunan sektörleri de öne çıkarıyor.

Türkiye perakendesinin hizmet notunu tespit edebilmek için XSIGHTS Müşteri Deneyimi ve Gizli Müşteri Departmanı tarafından 3 ayda bir gerçekleştirilen, hazır giyimden markete, beyaz eşyadan mobilyaya, otomotivden bankaya, restoran/kafeye, markete; müşteriye birebir hizmet veren satış noktalarını kapsayan gizli müşteri çalışması sonuçlarına göre 2024 yılı ikinci çeyrek hizmet notu 76 olarak tespit edildi. 2024 yılı ilk çeyrekle kıyaslandığında hizmet kalitesinde yüzde 3 oranında düşüş dikkat çekiyor!

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

Mağazalar en çok neyden kaybediyor?

Bu dönem sonuçlarına bakıldığında “en çok nerelerden kaybediyoruz” başlığı altında, “satış çabası” ve “karşılama” başlıkları dikkat çekiyor. Satış çabası notunda ilk çeyreğe göre yüzde 8, karşılama notunda ise yüzde 3 düşüş olduğu görülüyor.

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

En çok efor sarf edilmesi gereken alan; “Satış çabası”

Satış çabası notu, ilk çeyreğe oranla yüzde 8 düşüş göstererek en çok efor sarf edilmesi gereken alan olarak öne çıkıyor.

Özellikle ilave ürün sunma, kampanyalardan bahsetme, satış kapatma çabası konusunda tüm yapılan çalışmaların gözden geçirilmesini ve aksiyonlar alınması gerekiyor.

Satış arttırma faaliyetleri arasında yer alan ilave ürün öneri kriteri incelendiğinde;

  • Her 3 müşteriden 1’ine kampanya ya da indirimdeki ürünler öneriliyor,
  • Her 4 müşteriden 1’ine ilgilendiği ürünle ilgili kombin önerileri yapılarak tamamlayıcı ürünler öneriliyor,
  • Her 10 müşteriden 1’ine ilgilendiği ürün dışında herhangi bir ürün öneriliyor…

En yüksek puan otomotiv sektörüne en düşük puan marketlere gidiyor

Sektör bazında değişime baktığımızda, hizmet notu en yüksek olan sektörün otomotiv, en düşük sektörünse market olduğu dikkat çekiyor.

Akaryakıt, banka, kişisel bakım-kozmetik, hazır giyim ve saat-gözlük kategorilerindeki belirgin düşüş dikkat çekiyor. Ayrıca sektör ortalamasının da altında kalıyorlar. Dolayısıyla bu sektörlerde hizmet kalitesini arttıracak aksiyonlar alınması önemli.

"Gizli müşteriler" perakendenin notunu kırdı!

Sonuç olarak perakende sektöründe 76 puanlık ortalama hizmet notu, müşteri memnuniyetinin iyileştirilmesi için hala önemli bir potansiyel olduğuna işaret ediyor.

Deadpool, Marvel kahramanlarının sosyal medya hesaplarını hackledi!

featured xsights
1 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
2 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
3 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
4 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
5 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
Güncel Haberler
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Z kuşağının favori oyunları, 19 milyondan fazla siber saldırı girişiminde yem olarak kullanıldı 
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Siber saldırıda rekor: 2024’te saldırılar yüzde 28 arttı!
Babalar Günü'nü kutlayan markalar!
Babalar Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Haberler
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
İrem Alimoğlu
5 Mayıs 2025
Coca-Cola'nın "isme özel kutuları" geri dönüyor!
Haberler
Coca-Cola’nın “isme özel kutuları” geri dönüyor!
Nafizcan Önder
2 Nisan 2025
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
Haberler
Türk halkı peynirden vazgeçemiyor: Her 10 kişiden 8’i her gün tüketiyor
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar...
Haberler
Cannes Lions için heyecan dorukta: İşte uzmanların favori gösterdiği kampanyalar…
Sena Tufan
7 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.