3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pepsi ve Apple’ın eski yöneticisinden, markalara "kriz döneminde pazarlama" ipuçları
Haberler

Pepsi ve Apple’ın eski yöneticisinden, markalara “kriz döneminde pazarlama” ipuçları

Nafizcan Önder
13 Temmuz 2020
2 dk okuma

İşletmeler zorlu Covid-19 fırtınasını atlatabilmek için tarihin büyük durgunluklarını ve gerilemelerini inceliyorlar. Apple ve Pepsi tarihinde büyük rol oynamış John Sculley ise geçmişte bu zorluklardan payını almış ve fırtınayı şirket yelkenlerine doldurmayı başarabilmiş bir yönetici… The Drum’s Can-Do Festival’e konuk olan Sculley markalara bu zorlu süreç için bazı ipuçları verdi.

Reklam yayınlamaya devam edin

Bu gibi kriz zamanlarının spekülasyonlara ve soru işaretlerine sebep olabileceğini vurgulayan Sculley, görünür olmanın çok önemli olduğunu dile getirdi; “Bu süre zarfında sessiz kalmak gerçekten bir soru işareti yaratıyor. ‘Onlar endişeli mi?’ ‘Şirketlerinde bir sorun mu var?’” Büyük markaların toplumda ürün satmaktan başka sorumlulukları olduğunu da belirten Sculley’e göre bu dönemde sorumluluk alan markalar uzun dönemde kazanmış olacaklar. Sculley “Bu şekilde hareket eden şirketler, kriz sırasında bize gerçekten yardımcı olan şirketler olarak görülecektir. Tüketiciler kendisine sahip çıkan markalara sahip çıkıyor” dedi.

Onların kurallarına göre oynamayın
Sculley: “Dezavantajlı küçük bir şirket olsanız bile, temel kuralları değiştirirseniz büyük bir etkisi olabilir. Bu size marka reklamcılığının gücünü gösteriyor”

1970’lerde Pepsi başkanı olarak Sculley, paradigmayı değiştiren Pepsi Mücadelesi’nin yaratılmasına yardımcı oldu. İşi alırken sadece 30 yaşındaydı ve Pepsi’yi güçlendirmekle görevlendirildi ve hedefinde Coca-Cola’nın tacı vardı.

Sculley o günlere dair “O zamanlar gerçekten ülke çapında meşru bir marka değildik – ve o zamanlar dünyanın en değerli markasına karşıydık. Kurallarına göre oynarsak onları yenmenin bir yolu yoktu ”diyor.

Bunun karşın Sculley ve ekibi, pek çoğumuzun ülkemizde de yayınlanan kampanyalardan hatırlayabileceği kör tadım testini başlattı. Bu Coca-Cola’nın aşil topuğu olduğu kanıtlanmış, değerli bir içgörüydü. Kör tadım testlerinde Pepsi, pazar liderinden daha iyi performans gösterdi. Amerikalıların gerçek yanıtları televizyonda yayınlandı.

Yayınlanan bu kampanyanın ardından yaşananları anlatan Sculley ““Coca Cola ne kadar çok şikayet ederse, kampanyamızı o kadar çok sevdik. Bize dava açtılar ve bu reklamları yayınlamamızı engellemeye çalıştılar. ” diyor.

Sculley ve ekibinin oyuna getirdiği yeni kural meyvelerini verdi ve Sculley Pepsi’den ayrıldığında, Amerika’da en çok satan ambalajlı tüketim malları markası olarak Coca-Cola’yı geçmişti.

Fiyatınızı belirleyin ve ona bağlı kalın

 Sculley’nin Pepsi macereası 1983 yılında Steve Jobs’un bir sorusu ile son buldu: “Hayatının geri kalanında şekerli su satmaya devam mı edeceksin, yoksa benimle gelip dünyayı mı değiştireceksin?”

Apple, dünyayı fethettiğini göreceği tohumları işte o günlerde ekti.

Ridley Scott tarafından yönetilen ikonik 1984 reklamı hala meraklılarının zihninden silinmiş değildir. Steve Jobs ve Sculley o kampanyayı görür görmez Super Bowl spotu satın aldı.

Sculley, tüm Pepsi deneyiminden yararlanarak, 22 yaşında hırslı bir zenginlikle çalışan genç Apple’a rehberlik etti ve ona asıl ünü kazandıran başarısı ise Steve Jobs’un premium fiyatlandırma kararında belirleyici faktör olması oldu. –O günlerde Apple Macintosh için eşi benzeri görülmemiş 1500 dolarlık bir indirim yapmanın kıyısındaydı.

Sculley ise Jobs’a “Yüksek standartlarınızı korumak istiyorsanız, o zaman premium bir ürün olarak fiyatlandırmamız gerekecek.” dedi.

Sculley o kararı ve günleri ““En büyük hisse piyasasına sahip olmak zorunda değildik. Bu strateji eninde sonunda kazandı. 10 yıl sonra Apple’dan ayrıldığımda, dünyanın en çok satan kişisel bilgisayarına sahip olduk” diyerek özetledi.

Asla büyük bir krizi ıskalamayın

Sculley’nin iş ortağı Steinberg de etkinlikte konuştu ve markaların asla büyük bir krizi boşa harcamaması gerektiğini söyledi.

Büyük kriz dönemlerinin dünyayı yeniden şekillendirmek için bir fırsat olduğunu ifade eden Steinberg, Büyük Buhran döneminde P&G’nin icad ettiği pembe dizileri örnek verdi. “Bugün sadece çok az kişi türün adının nereden geldiğini hatırlıyor olsa da (soap opera), sponsorlu diziler hala yayımlanmaya devam ediyor”

Steinberg bunun önemini ise adeta rakamlarla kanıtlayarak “P&G bu girişimle Büyük Buhran esnasında sektörünün en büyük 20 şirketten biri olmayı başardı. Kriz atlatıldığında da dünyanın en büyüğü oldu” dedi.

Kaynak: The Drum

apple ipucu kriz pazarlama PepsiCo
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
23. Altın Pusula Türkiye Halkla İlişkiler Ödülleri sahiplerini buldu
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
Finans dünyasının yeni kodları The TECH Summit FINTECH Sahnesi’nde
The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Haberler
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
Nafizcan Önder
21 Ekim 2025
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Haberler
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
Haberler
Z kuşağı için yapay zeka vazgeçilmez! Peki ama neden?
İrem Alimoğlu
26 Ekim 2025
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa'yı satmayı düşünüyor!
Haberler
İddiaya göre Sabancı Holding, Carrefoursa ve Teknosa’yı satmayı düşünüyor!
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.