Pazarlamanın Lider Platformu Marketing Türkiye 27 Yaşında…
“Bütünleşik Pazarlama” mottosuyla yola çıkan Marketing Türkiye, 27’nci yaşını kutluyor. Yolcuğumuzda bizleri yalnız bırakmayan tüm paydaşlarımıza teşekkür ederiz.
Pazarlama ve pazarlama iletişimi, sektör gözetmeksizin tüm iş alanlarında bir üst disiplin olarak kabul edilmek durumunda. Pazarlamaya ilişkin tüm kaynaklar ise çok değerli. 27’nci yılını geride bırakan ROTA Yayınları’nın 2002 yılından bu yana yayıncılığını üstlendiği Marketing Türkiye, pazarlama ekonomisinin lider dergisi olma misyonuna uygun olarak pazarlama disiplininin tüm alanlarına yönelik farklı içerikte yayınlar yapıyor, konferanslar düzenliyor…
Pazarlama ve pazarlama iletişimi sektörünün Türkiye’deki ilk mecrası olan Marketing Türkiye bu sene 27’nci yılını kutluyor. Her yıl okur ve yayın sayısını artırarak yoluna devam eden Marketing Türkiye pazarlama sektörünün en güncel haberlerini okuyucularıyla buluşturan, en önemli referans kaynağı.
Marketing Türkiye’yi 27’nci doğum gününde yalnız bırakmayarak mesaj gönderen tüm paydaşlarımıza ve 27 yıldır yanımızda olan tüm okurlarımıza, takipçilerimize sonsuz teşekkürler…
Basında 27 yılını bitirmişsen çok önemli işler yapmışsın demektir
İmage Halkla İlişkiler ve Strateji Tanıtım Onursal Başkanı Betûl Mardin
“27 yıl bir insan için çok küçük bir yaş, gençsin daha… Ama basında 27 yılını bitirmişsen çok önemli işler yapmışsın demektir. Yaptığın işte başarılı olamazsan 10’uncu yılını bile göremeden biterdin. 27’nci yılındaysan sen bu işte iyisin demektir. Yürü, yürüyebildiğin kadar. Yoluna devam et. Demek ki yolunu buldun. Demek ki insanların ihtiyacı olan bir şeyi vermeye başladın. Bunu anladın mı zaten daha sağlam basarsın yere, daha emin yürürsün… Çünkü biz senin arkandayız, seni okuyoruz. O nedenle çok mühim bir şey yapıyorsun. Doğum günün kutlu olsun Marketing Türkiye…”
Marketing Türkiye’nin kısa pantolonlu halini bilirim
Reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura
“Benim sektörde 44’üncü yılım, Marketing Türkiye’nin ise 27’nci yılı… Marketing Türkiye’nin kısa pantolonlu halini bilirim.
Marketing Türkiye’nin iki doğuşu var diyebilirim; Atilla Bey ile kuruluşu, Günseli Özen ile güçlenmesi… 27’nci yılınızı kalpten kutluyorum.
Ancak sektör dergilerinin tüm paydaşlarla stratejik iş birliği içinde olmaları ve sektörü yönlendirmek gibi bir vizyonlarının oluşması gerektiğinin zamanı geldiğini düşünüyorum. Umarım her sektör dergisi payına düşeni yapar.”
Reklamcılığı İstanbul’dan Anadolu’ya taşıdı
Reklamcılar Derneği & Reklamcılık Vakfı Ailesi
“Pazarlama iletişiminin ülkemizdeki gelişiminde ciddi katkıları olan Marketing Türkiye’yi kutluyoruz. Nice 27 yaşlar diliyoruz. Merhum Attila Öğüd üstat ile 1991’de yola koyulan Marketing Türkiye, reklamcılığın salt yaratıcılık boyutuyla değil; pazar araştırmalarıyla, iş sonuçlarına etkisiyle de tartışılmasını sağlamak üzere faaliyetlerde bulundu. Günseli Özen 2000’li yıllardan başlayarak Marketing Türkiye’yi bir dergi olmaktan çıkartıp, bir bilgi platformuna dönüştürdü. Bu dönemde bilginin demokratikleşmesi, yaygın paylaşımı yolunda Marketing Türkiye özel bir misyon üstlendi. Merkezi İstanbul olan reklamcılığın, Anadolu’da da yaygınlaşması, merkezdeki bilginin yerinde iletimi için içtenlikli çaba sarf etti. Günümüzde interaktif pazarlamanın gelişimi için pek çok etkinlikte bulunan, eğitim ve danışmanlık yoluyla dijital dönüşümde çarpan etkisi yaratmayı amaçlayan Marketing Türkiye’nin yayın hayatının başarıyla sürmesini diliyoruz.”
Sadece bir dergi değil aynı zamanda bir yol arkadaşı
DS Entegre – DPID YK Başkanı Serhat Demirel
“Dile kolay yaklaşık 10 bin gün. Ne kadar zor yazmak, yayımlamak, yaratmak, yaşatmak ve büyütmek… İyi ve kalıcı bir isim var etmek, sürekli değişim içinde ve yükselen bir kalite anlayışıyla gerçekleşebilir. Dergimiz bunu başardı. Sektör için sadece bir dergi değil Marketing Türkiye, aynı zamanda bir yol arkadaşı. Kimi zaman yeni fikirlerle sektöre yol gösteren, kimi zaman sektörün yolunu izleyen, kimi zaman yolu birlikte döşeyen her daim bir yol arkadaşı. İyi ki varsın Marketing Türkiye!”
Çağdaş yayıncılık anlayışıyla sektörde öncü
Türkiye Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Gonca Karakaş
“Pazarlama ve iletişimin öncü markası Marketing Türkiye, Türkiye’de ‘pazarlama’ kavramının bilinmediği hatta pazarlama dendiğinde akla ‘kapı kapı dolaşan’ satıcıların geldiği bir atmosferde; cesur ve vizyoner bir yaklaşımla yayım hayatına başlayarak çağdaş yayıncılık anlayışıyla sektöre öncülük etti.
Sektöre yaptığı katkıların yanı sıra yayıncılığın son derece zorluklar içinde olduğu ülkemizde Marketing Türkiye’nin 27’nci yaşını sektörümüze katkılarının artarak süreceğine olan inancımla kutluyorum.”
İyi ki varsın Marketing Türkiye
M.A.R.K.A. Reklam Ajansı Kurucusu Hulusi Derici
“Meslekteki 37 yılımın 27 yılında bana eşlik etmiş Marketing Türkiye… Kurucusu Atilla Öğüd Abi’min yadigarı… On beş yıl önce İngiltere’den dönerken Hürriyet gazetesinde sevgili hocam Ali Atıf Bir’in köşesinde uçakta okudum: ‘Marketing Türkiye yayın hayatına son vermiş.’ Tuhaf oldum.
Atilla Abi’min vefatından sonra iki yıl bile dolmadan dergisi de ölüyordu. Canım sıkıldı. İstanbul’a döndüğümde ilk işim kitap ve dergilerini severek okuduğum Rota Yayıncılık’ın patroniçesi sevgili Günseliʼyi aramak oldu. Tanışmıyorduk o günlerde Günseliʼyle. ‘Bu dergiyi sürdürmek size yakışır dedim. Atilla Abi’mizin yadigarını yaşatmak lazım’ İki etmedi Günseli. Oğlu Gürül Öğüt’le buluştuk ve Günseli’yle baş göz ettik Marketing Türkiyeʼyi. İyi ki bu işe el atmışım… Ve iyi ki varsın Marketing Türkiye, iyi ki varsın Günseli, teşekkürler Gürül, nur içinde yat Atilla Abim.”
Pazarlama gündeminin nabzını tutan dergi
Saatchi&Saathi İstanbul C.E.O Lize Karaboğa Kaptan
“Marketing Türkiye; adının işaret ettiği gibi Türkiye’de pazarlama gündeminin nabzını tutuyor.
Sektöre ilk adımımı Manajans Thompson’da attığım zaman, bana en önemli ve hatta tek sektör dergisi olarak tanıtılan Marketing Türkiye, bugün artık sektör dergisi tanımına sığmayacak kadar zengin ve dolu bir içerik üreticisi…
Pazarlama dinamiklerini doğru temsil ederek gerek basılı gerekse dijital ortamda sağladığı içerikler ve eğitim programlarıyla bizi beslemeye devam eden Marketing Türkiye’yi gönülden kutluyorum.”
Bu sektörde 27 yıl bir mucize
İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ergun Gümrah
“Marketing Türkiye 27 yılını başarıyla doldurarak zaten başlı başına bir mucizeyi gerçekleştiriyor.
Günseli Özen’in bitmek bilmeyen enerjisiyle kaptanlığını yaptığı Marketing Türkiye, pazarlama sektörünün yol açıcısı olmaya devam ediyor.
Her ay merakla beklediğimiz bir dergi ortaya koyarak, sektörün bilgi kaynakları arasındaki haklı yerini alıyor. Yayıncılıkta nice uzun ve başarılı yıllar dileyerek Marketing Türkiye ekibini yürekten tebrik ediyorum.”
Sektörün gelişimini Marketing Türkiye’den takip ettik
TAV Havalimanları Kurumsal İletişim Direktörü ve Kurumsal İletişimciler Derneği YK Başkanı Bengi Vargül Şen
“Marketing Türkiye, Türkiye’nin dünyayla bütünleşme yolculuğuna yakından tanıklık eden önemli bir yayın. Pek çok şirketin markalaşma macerasını, pazarlama sektörünün gelişimini, geride bıraktığımız 27 yılda yaşanan iniş ve çıkışları Marketing Türkiye’den takip ettik.
Marketing Türkiye’nin dergi yayıncılığı gibi zorlu bir alanda 27 yıla ulaşması dahi tek başına önemli bir başarıdır. Marketing Türkiye’ye emeği geçenlere teşekkür ediyor ve derginin daha uzun yıllar bizimle olmasını diliyorum.”
Pazarlamaya dair aradığım her şeyi bulduğum yer
Ünite İletişim CEO’su Işıl Arıdağ
“İletişim sektörüne adım attığım 1990 yılından beri her sayısını sabırsızlıkla beklediğim, marka ve pazarlamaya dair aradığım her şeyi bulduğum, pazarlama ekonomisi platformuna dönüşümünü büyük takdirle izlediğim, iş birliği yapmaktan gurur duyduğum bir yayın Marketing Türkiye.
27 yıl önce rahmetli Attila Öğütʼün attığı temel üzerinde yükselen ve sektörün sağlıklı yapılanması için yoğun emek veren Günseli Özen’in liderliğinde her zaman geleceğe koşan bir yayın.”
Nice başarılı yıllar Marketing Türkiye!
Reklam sektörünü Anadolu’ya taşıyor
IAB Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Mahmut Kurşun
“Türk reklam sektörü diğer sektörlere oranla ülkede yaşanan gelişmelere daha duyarlı. Bu kimi zaman kendini hızlı büyüme kimi zaman da yavaşlama olarak gösteriyor. Böyle bir ortamda 27 yıl kesintisiz yayın yapabilmek çok ama çok önemli bir başarı.
Başarıyı pekiştiren unsurlardan bir diğeri de Marketing Türkiye’nin reklam sektörünün gelişimini sadece İstanbul ile sınırlamayıp, Türkiye geneline taşıma yolunda gösterdiği çaba ve elde ettiği pozitif sonuçlar. Sevgili Günseli Hanım’ı ve tüm ekibini en içten dileklerimle kutlar, başarılarının devamını dilerim.”