16 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yılın reklamvereni Amazon!
Haberler

Yılın reklamvereni Amazon!

Gizem Yıldız
23 Aralık 2020
2 dk okuma

Ad Age’in yılın reklam şampiyonlarını açıkladığı listesinde bu yıl Amazon, 11 milyar dolarlık son reklam yatırımıyla birinci oldu. Bu birincilik şaşırtıcı… Keza Amazon hem aldığı reklamlardan büyük gelir elde eden hem de reklama yüksek bütçeler ayıran bir şirket. Ayrıca dijital reklamın gücü Amazon’u rakibi Google’ın en büyük küresel müşterilerinden biri haline getirdi.

Ancak Amazon’un reklamcılığa tuhaf bir uyum göstermesinin ana nedeni, tıpkı Tesla gibi, reklam vermesi “gerekmeyen” şirketlerin başında gösterilmesi.

Twitter’da teknoloji liderleri sıklıkla Jeff Bezos’tan alıntı yapıyor ve reklamın, “olağanüstü bir ürün veya hizmete sahip olmak için ödenen bir bedel” olduğunu söylüyor. Bu, dikkat çekici olmayan ürünlerin, yalnızca miadı dolmaya başladığında reklamdan zenginleştiğini ima eden bir yanılgı. Bir diğer yanılgı ise, “Önümüzdeki yıl pazar payını artırmak için değil, olduğu yerde kalmasını sağlamak için para ödeniyor.” Bu da reklamın zaten dikkat çekici olan ürünlerin potansiyel başarısına hiçbir şey eklemediğini öne sürüyor.

Bu söylemler modern pazarlama dünyasındaki reklamcılığı genellikle bir anakronizm olarak görüyor ve büyük bir takipçi kitlesini etkiliyor. Aynı kişiler, Tesla’nın asla reklam vermemesi gerektiğini, çünkü şirketin mevcut üretim çıktıları için “arzdan fazla talep olduğunu” da iddia ediyor.

Amazon’un savunacak çok şeyi var

Bezos ve Amazon’un reklamlara herkesten daha fazla yatırım yapması, vegan birinin İspanya’nın boğa güreşi şampiyonu olması gibi.

Sonsuz bir meraka sahip olmakla birlikte açık fikirli biri olarak tanınan Bezos, Amazon’un ve rakiplerinin değişmekte olduğunu fark etti. Şirketin artık Alexa ve Kindle gibi ürünleri tanıtması gerekiyordu. Reklamı desteklemek için Whole Foods gibi satın almalar da yaptı.

Müşteri ve ürün yeniliği, Amazon’un pazarlama stratejisinin merkezinde olmaya devam edecek, ancak bu ilgi reklamın önemini azaltmıyor. Eski dünyada, zamanın yüzde 30’u harika bir hizmet oluşturmaya, yüzde 70’i de bunun hakkında “bağırmaya” ayrılırdı. Yeni dünyada bu tersine döndü.

Bezos, Amazon’un başarısı karşısında rakiplerinin ilgisinin arttığının farkında. Reklam harcamalarının çoğunu saldırı değil savunma olarak gören Amazon’un savunacak çok şeyi var. Amazon, potansiyel bir müşteriyi rakip bir platforma kaptırması durumunda, kışkırtıcı ve hedeflenmiş dijital reklamların etkisiyle onları hemen geri kazanabileceğini garanti ettiği için Google ve Facebook’a çok daha fazla reklam yatırımı yaptı. Bu, Amazon’un Google ile rekabet ederken, neredeyse en büyük küresel müşterilerinden biri haline de geldiği, karmaşık bir duruma varılmasıyla sonuçlandı.

Amazon’un reklam harcamalarının AdAge listesinin ilk sırasında yer alması beklenmedik bir durum olabilir, ancak aynı zamanda reklam harcamalarının gücünü ve etkisini sorgulayanlar için önemli bir örnek teşkil ettiği de reddedilmez bir gerçek. Amazon’un muhteşem büyüme oranı (Covid-19 aylarında bile) ve CEO’sunun reklamın gücüne olan yeni inancı göz önüne alındığında, önümüzdeki 30 yıl boyunca bile bu listesinin zirvesinden düşmeyeceğini öngörmek mümkün…

Kaynak: Marketing Week

Amazon dijital pazarlama Facebook geleneksel reklam google perakendeciler reklam reklam bütçesi
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede...
Avrupa’nın en iyi işverenleri açıklandı! Türkiye’den 4 şirket listede…
3 Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
Stranger Things İstanbul’u ele geçirmeye geliyor!
4 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
5 Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Güncel Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Penti'den meme kanseri farkındalığına "Palpbox" dokunuşu: "Kontrol senin elinde!"
Penti’den meme kanseri farkındalığına “Palpbox” dokunuşu: “Kontrol senin elinde!”
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Haberler
Lipton, 39 yıl sonra Türkiye’deki üretimini devretti
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
Haberler
Anadolu’nun En İyi İşverenleri™ 2025 açıklandı: Güven, takdir ve pozitif iş yeri kültürü öne çıkıyor
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Google’dan 2,5 milyar kullanıcıya kritik güvenlik uyarısı: Gmail şifrelerinizi güncelleyin!
Haberler
Google’dan 2,5 milyar kullanıcıya kritik güvenlik uyarısı: Gmail şifrelerinizi güncelleyin!
İrem Alimoğlu
1 Eylül 2025
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Haberler
Mango, siber saldırıyı doğruladı: Müşteri verileri tehlikede!
Nafizcan Önder
48 dakika önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.