17 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Patronların dikkatine: Çalışanların yüzde 60'ı bu yıl iş değiştirmeyi planlıyor!
Haberler

Patronların dikkatine: Çalışanların yüzde 60’ı bu yıl iş değiştirmeyi planlıyor!

İrem Alimoğlu
15 Şubat 2025
3 dk okuma

Aon’un Global Çalışan Duyarlılığı Araştırması, çalışanların mevcut işlerinden genel anlamda memnun olmadıklarını gözler önüne seriyor. Araştırmaya katılan çalışanların yüzde 60’ı önümüzdeki 12 ay içinde yeni iş arayacağını söylüyor.

Aon, 2025 Global Çalışan Duyarlılığı Araştırması sonuçlarını açıkladı. 23 ülkeden 9 binden fazla çalışanın katıldığı araştırma, çalışanların çoğunun kariyerlerinde bir sonraki adımı planladıklarını, iş-özel yaşam dengesine ve wellbeing’e öncelik verdiklerini, ancak yetenek geliştirme konusunda yeterince motive olmadıklarını ortaya koydu.

Aon’un araştırması, çalışanların yüzde 60’ının önümüzdeki 12 ay içinde iş değiştirmeyi planladığını ve mevcut işlerinden memnun olmadığını ortaya koyuyor. Ayrıca, çalışanların yapay zeka gibi yeni teknolojilere uyum sağlamak için becerilerini geliştirme konusunda düşük motivasyona sahip olduğu görülüyor. Dünya genelinde çalışanların sadece üçte biri bu alanda istekli olduğunu belirtiyor.

Esneklik talebinin hızla arttığı bu dönemde hangi jenerasyona mensup oldukları fark etmeksizin tüm çalışanlar, iki yarı zamanlı çalışanın tek pozisyonu üstlendiği iş paylaşımı (job sharing) veya teknolojisiz saatler gibi iş-özel yaşam dengesini sağlamaya yönelik uygulamaları, sağlık sigortası ve izin sürelerinin ardından en değerli üç yan hak arasında görüyor.

Bu sonuçlar, Aon’un “Telaştan Arınma” (Hustle Reset) adını verdiği önemli bir dönüşümü gösteriyor. Raporun çıktıları, çalışanların işverenleriyle olan ilişkilerini tükenmişlik ve her an erişilebilir olma gerekliliği çerçevesinde tekrar gözden geçirdiği küresel bir dönüşümü ifade ediyor.

Patronların dikkatine: Çalışanların yüzde 60'ı bu yıl iş değiştirmeyi planlıyor!
Sinem Yalçın
Aon Türkiye Sağlık ve Emeklilik Çözümleri Genel Müdür Yardımcısı

Aon Türkiye Sağlık ve Emeklilik Çözümleri Genel Müdür Yardımcısı Sinem Yalçın konuyla ilgili açıklamasında şunları söylüyor:

“Araştırmamız iş gücünün öncelikleri ve duyarlılıklarına dair ayrıntılı bir tablo çiziyor. Sonuçlar, günümüzde çalışanların değer verdikleri konu ve öncelikleri yeniden gözden geçirdiğini, bir sonraki kariyer adımlarını planlarken wellbeing’lerini önceliklendiren, iş dışındaki yaşamlarını da destekleyen işverenleri tercih ettiklerini gösteriyor. Çalışan beklentileri bu çerçevede değişirken yetenekleri bulma ve mevcut yetenekleri elde tutma mücadelesi de artıyor. İşverenler, artık çalışan beklentilerini yanıtlama, benzersiz bir çalışan deneyimi sunma konusunda daha fazla baskı hissediyor. Aon olarak biz de bu yolculukta iş dünyası liderlerine çalışanlarının gelişimini sağlayacak ve onların sadakatini artıracak kararları almaları için yardımcı oluyoruz.”

Aon’un araştırması, güçlü bir şirket kültürünün yetenekleri çekme ve elde tutmada büyük avantaj sağladığını gösteriyor. Rekabetçi maaş ve anlamlı yan haklar hala en önemli faktörler arasında. Çalışanlar, yeni iş ararken “keyifli bir çalışma ortamı”, “şirket değerlerinin kendi değerleriyle uyumu”, “wellbeing yatırımları” ve “esnek çalışma imkânı” gibi unsurlara dikkat ediyor.

Aon’un 2025 Çalışan Duyarlılığı Araştırması’nda öne çıkan diğer trendler şöyle:

Yöneticiler ve çalışanların yapay zekadan beklentileri farklı: Sermayedarların ve üst düzey yöneticilerin yüzde 22’si yapay zekanın kendi sektörlerinde işleri önemli ölçüde değiştireceğini düşünürken, giriş seviyesindeki çalışanların yalnızca yüzde 11’i aynı görüşte. Giriş seviyesindeki çalışanların yüzde 64’ü yapay zekanın rolleri üzerindeki etkisinden emin değil, yapay zekanın yeni beceriler gerektiren fırsatlar yaratacağını düşenlerin oranı ise yüzde 31.

Hibrit çalışanlar kendilerini çok değerli hissediyor: Hibrit model ile çalışanlar, şirketlerinden en çok değer gördüğünü hisseden grup. Tamamen uzaktan çalışanların kendilerini değersiz hissetme olasılığı yüzde 52 daha yüksekken, ofiste çalışanların bu duyguyu yaşama ihtimali yüzde 10 daha fazla.

Yetenek yarışında para belirleyici güç: Çalışanların yüzde 47’si, ortalamanın üzerinde maaş ve anlamlı yan hakların işveren seçiminde en önemli faktör olduğunu belirtiyor. Ancak şirket kültürü de bu süreçte kritik bir rol oynuyor. İş gücünün yüzde 42’si, daha iyi yan haklar karşılığında maaştan feragat edebileceğini ifade ediyor. Bu nedenle, işletmelerin maaş ve yan hak kombinasyonlarını oluştururken piyasa standartlarını ve çalışan beklentilerini dikkate almaları rekabetçi kalmaları için hayati önem taşıyor. Aon, şirketlere piyasa trendleri ve ödül stratejileri hakkında uygulanabilir veriler sunarak yetenekleri çekme ve elde tutma sürecini destekliyor.

Etkisiz iletişim, çalışanların yan haklardan yararlanmasını engelliyor: Araştırma, işverenlerle çalışanlar arasındaki iletişimde kritik sorunlar olduğunu gözler önüne seriyor. Örneğin, hayat ve maluliyet sigortası gibi yaygın olarak sunulan yan haklar söz konusu olduğunda, bu hakları önemli bulan çalışanların yalnızca yüzde 38’i bu imkânlara erişimleri olduğunu düşünüyor.

Pek çok işveren farklı ihtiyaçlara uyum sağlayamıyor: Çalışanların yüzde 72’si yan hakların kişiselleştirilmesinin önemli olduğunu söylerken, şu anda yalnızca yüzde 41’i seçim yapabildikleri bir yan hak sisteminin kendilerine sunulduğunu ifade ediyor. Farklı jenerasyonlar için öncelikli yan haklar farklılık gösteriyor. Baby-boomers için en önemli iki yan hak emeklilik yatırımları ve izin süreleriyken, Z jenerasyonu için sağlık sigortası kapsamı ve iş-özel hayat dengesi olarak öne çıkıyor.

Tüm kuşaklara göre en değerli 5 yan hak ise şu şekilde:

 Z kuşağı (1997 ve 2012 yılları arası doğanlar)Y kuşağı (1981 ve 1996 yılları arası doğanlar)X kuşağı (1965 ve 1980 yılları arası doğanlar)Baby Boomers (1946 ve 1964 arası doğanlar)
1Sağlık hizmetleri/sağlık sigortasıSağlık hizmetleri/sağlık sigortasıSağlık hizmetleri/sağlık sigortasıEmeklilik birikimi
2İş-özel yaşam dengesi programlarıÜcretli İzinÜcretli İzinÜcretli İzin
3Ücretli İzinİş-özel yaşam dengesi programlarıEmeklilik birikimiSağlık hizmetleri/sağlık sigortası
4Kariyer gelişimiKariyer gelişimiİş-özel yaşam dengesi programlarıDiş sigortası
5Emeklilik birikimiEmeklilik birikimiKariyer gelişimiİş-özel yaşam dengesi programları

Raporun tamamına buradan ulaşabilirsiniz.

çalışanlar featured
1 Burger King, McDonald's'ı Google Haritalar'da hedef aldı
Burger King, McDonald’s’ı Google Haritalar’da hedef aldı
2 Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
Aşkın şifresi burçlarda saklı: En çok eşleşen burçlar açıklandı!
3 HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
HPV aşısı için müjdeli haber: 2025 sonunda ücretsiz oluyor!
4 Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
Bumerang gençler: Yuvaya dönenlerin sayısı artıyor
5 YouTube Rating Report: En sevilen "lezzet avcıları"
YouTube Rating Report: En sevilen “lezzet avcıları”
Güncel Haberler
Cannes Lions'ta Türkiye'ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions’ta Türkiye’ye ilk ödül geldi!
Cannes Lions 2025'in ilk Grand Prix'leri sahiplerini buldu...
Cannes Lions 2025’in ilk Grand Prix’leri sahiplerini buldu…
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Haberler
Marka danışmanı Turgay Adıyaman hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
4 gün önce
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Haberler
Kızılhaç, bombalanan hastaneyi açıkhava mecrasına dönüştürdü
Sena Tufan
2 hafta önce
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
Haberler
Belirsizlik ortamında pazarlama: Hangi kampanyalar rafa kalkıyor?
İrem Alimoğlu
17 Mayıs 2025
Amazon, TikTok'u satın almak için teklifte bulundu
Haberler
Amazon, TikTok’u satın almak için teklifte bulundu
İrem Alimoğlu
3 Nisan 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.