Pandemi Walt Disney ve H&M’i nasıl etkiledi?

İnsanlığın daha önce bir benzeriyle karşılaşmadığı küresel salgın ve akabinde gelen pandemi dönemi küresel ölçekte herkesi etkiledi. Küçük ölçekli işletmelerden dünya devlerine herkesin bu süreçte öncelikli hedefi yara almadan gemiyi yüzdürmekken kimileri bu sınavı başarıyla geçmeyi başardı. Kimileri ise daha fazla dayanamayacağını açıklayarak küçülme yolunda adımlar atmak zorunda kaldı. ABD eğlence endüstrisinin en büyük şirketlerinden Walt Disney ve İsveç menşeili giyim devi H&M bu süreçte küçülme yoluna giden iki dev. Peki ekonomik sürdürülebilirliği sağlayamayan bu iki dev nasıl adımlar atmayı planlıyor?

Walt Disney 28 bin çalışanını işten çıkaracak

Walt Disney, koronavirüs nedeniyle tema parklarında çalışan 28 bin kişiyi işten çıkarmayı planladığını açıkladı. COVID-19 salgını nedeniyle Disney’in California merkezli tema parklarının uzun süre kapatılması ve açık parklara olan sınırlı ziyaret, şirketi çalışan sayısını azaltmaya itti.

Disney Parkları yöneticisi Josh D’Amaro, konuya ilişkin çalışanlarla paylaştığı mesajda, işten çıkarılacak 28 bin kişinin yaklaşık yüzde 67’sinin yarı zamanlı çalışanlar olacağını anlattı. Amerikalı yayın kuruluşu CNBC tarafından paylaşılan mesajda D’Amaro, “Tahmin edebileceğiniz gibi bu büyüklükte bir karar kolay değil” demişti.

Yönetimin son birkaç aydır işten çıkarmaya gitmemek için çalıştığını belirten D’Amaro, “Giderleri azalttık, sermaye projelerini askıya aldık, destek ödemelerine devam ederken oyuncu kadromuzu ücretsiz izne çıkardık ve operasyonlarımızı olabildiğince verimli çalışacak şekilde değiştirdik, ancak bu kadar sınırlı kapasitede çalışırken tam kadroyu sürdüremeyiz” sözlerini kullandı.

H&M gelecek yıl 250 mağazasını kapatmayı planladığını duyurdu

Online alışverişler pandemi sürecinde küresel anlamda bir ivme kazandı. Bu durumun bir yansıması olarak da H&M 2021 yılında 250 mağazasını kapatacağını açıkladı. Moda perakendecisinin dünya çapında 5.000 mağazası var, bu nedenle Perşembe günkü duyuru, toplam mağaza sayısının yüzde 5’ini oluşturuyor.

İsveçli perakendeci, Haziran’dan Ağustos’a kadar olan satışları kapsayan üçüncü çeyreğinin, mağazaların yeniden açılması ve çevrimiçi alışverişteki “güçlü ve kârlı” büyüme sayesinde zaman geçtikçe toparlandığını söylese de; Eylül ayı satışlarının geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 5 düştüğü de bir gerçek.
CEO Helena Helmersson açıklamasında, “Zorluklar sona ermemiş olsa da, en kötüsünün geride kaldığına ve krizden daha güçlü bir şekilde çıkabileceğimize inanıyoruz” dedi.
(Kaynak: CNN Business)

Küresel salgın krizi öngörülemez bir şekilde dünyayı şekillendirmeye devam ediyor. Bu süreçte yelkenlerini rüzgâra göre konumlandırabilen şirketler hızlanarak yoluna devam edecek. Başaramayanların ise rüzgâra daha ne kadar dayanabileceğini zaman gösterecek.

İLGİLİ HABERLER