Pandemi öncesi ve sonrasında fayda odaklı marka nasıl olunur?

Koç Holding Kurumsal Marka ve Sponsorluklar Koordinatörü Okyar Tuncel, Arçelik CMO’su Zeynep Yalım Uzun ve Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi Marketing Türkiye New Step canlı yayınında pandemi öncesi ve sonrasında “Fayda odaklı marka olmak” konusunu ve Koç Holding ve Arçelik’in bu bağlamda hangi çalışmaları gerçekleştirdiklerini anlattı. 

Son dönemin en sıcak konularının tartışmaya açıldığı Marketing Türkiye New Step’in son konukları Koç Holding Kurumsal Marka ve Sponsorluklar Koordinatörü Okyar Tuncel, Arçelik CMO’su Zeynep Yalım Uzun ve Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi oldu. Programda Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen ve Marketing Türkiye Haber Müdürü Ferruh Altun’un sorularını cevaplayan Okyar Tuncel, Zeynep Yalım Uzun ve Mehmet Tüfekçi “Fayda odaklı marka olmak” bağlamında Koç Holding ve Arçelik’in gerçekleştirdiği çalışmaları anlattı.

Görüşmeden öne çıkan söylemler ise şöyle:

Koç Holding Kurumsal Marka ve Sponsorluklar Koordinatörü Okyar Tuncel: Dünyamız çok zorlu günlerden geçiyor. Ve hep birlikte kenetlenmiş, savaşan bir noktadayız. Belirsizlik hepimizi çok zorluyor ve yoruyor. Koç çatı markasıyla 100 bine yakın çalışanımız 10 bini aşkın bayimiz ve binlerce tedarikçimizle çok büyük bir aileyiz. Bu büyüklüğün getirdiği büyük bir sorumluluk da oluyor üzerimizde… Bu sorumluluğu da layıkıyla yerine getirmek ve ekonomik olduğu kadar toplumsal katma değer yaratmayı da üstü müze vazife edebilmekse bize kuruluşumuzdan itibaren kurucumuz Vehbi Koç’un da dediği gibi ülkem varsa ben de varım düsturuyla hareket ediyoruz. Değer temelli itibar yönetimi denen bir anlayışımız var. Ve aslında bu süreçte bu kadar hızlı olabilmemiz, çabuk aksiyon alabilmemiz, aynı doğrultuda ilerleyebilmemiz ve hizmet verme gayretinin altında bu değerlerdeki bütünleşmişlik anlayışımız var. Değer temelli itibar yönetimi dediğim hem geçmişten gelen “Ülkem varsa ben de varım” söyleminin altında yatan gerçekten vatanseverlik, çalışkanlık, dürüstlük gibi anlayışların yanında bir de daha yenilikçi bazı değerleri yıllar içerisinde sahiplenmiş olmamızla bir araya gelince bizim yol haritamızı oluşturmuş oluyor.”

“Paydaş kapitalizm konusu bugün itibarıyla daha çok konuşulmaya başladı ama bundan sonra da değişmeyecek konulardan biri. Bugüne kadar iki tür kapitalizmden bahsediyorduk. Biri sermayedar kapitalizmdi diğeri devletin yönlendirmesiyle olan devlet kapitalizmiydi. Bundan sonra paydaşın beklentilerini, ihtiyaçlarını merkeze alan paydaş kapitalizmini konuşacağız.”

“Cumhuriyet ile eşit yaşa sahip bir kurum Koç Grubu… Çatı marka olmak, değerler zincirinin aslında oturmuş olmasına vesile oluyor. Burada her bir çalışma arkadaşımız “üstümüze vazife” misyonuyla hareket ediyor. Bu güdüsel bir davranış ve tepki haline geliyor. Ve her bir arkadaşımız gerçekten kriz masasının ülke çapında ve dünya çapında araştırılıp, değerlendirilip yönlendirmeler doğrultusunda kendilerinin üzerine düşen görevleri en iyi şekilde yerine getirmeye başladı.”

Arçelik CMO’su Zeynep Yalım Uzun: “Globalde bulunduğumuz için Aralık ayından itibaren her günümüz Covid-19 ile geçiyor diyebilirim. Oldukça erken bu işe kafa yormaya başladık. Salgın Avrupa’ya doğru ilerledi ve mart itibarıyla ülkemize geldi. Dolayısıyla ekipler olarak bu süreci yakından takip ediyorduk.”

“Global bir şirket olduğumuz için zaten bizim ekiplerimiz birbirine çok bağlıydı dijital ortamda. Bu ekibi dijital olarak yönetebiliyoruz. Dünya çapına yayılmış marketing ekibimiz 2 bin kişiden oluşuyor. Hepsi farklı coğrafyalarda. Covid öncesinde de biz teknolojinin imkanlarından yararlanarak günlük olarak bir araya geliyorduk. Covid sonrasında bu süreç hızlandı. Bizim bağlılığımız bu süreçle birlikte biraz daha arttı. Bu ekiple kriz masaları oluşturduk. Çok daha fazla ekip birbiriyle çalışmaya başladı. Her coğrafyada nelere ihtiyacımız var onları anlamaya başladık.”

“Türkiye’de Koç Holding Acil Koordinasyon Ekibi çok faydalı oldu. Çok başka bir zenginlik kattı. Koordineli bir şekilde ne yapabiliriz diye düşünmeye başladık. Markalarımız zaten toplumsal fayda üzerine çalışan markalardı. Hastane bağışı kampanyamız tam da böyle çıktı. Tüm dünyada 20’ye yakın ülkede toplam 500 hastaneye bağışta bulunduk. Covid-19’u tüm dünyada izlemeye başladıktan sonra dünyanın değişik yerlerindeki sağlık çalışanlarının ihtiyaçlarının olduğunu fark etmeye başladık. Hijyen, molada içebilecekleri içecek gibi…”

Arçelik Türkiye Pazarlama Direktörü Mehmet Tüfekçi: “Bayi ve servis teşkilatımız sayesinde tüketiciler kendilerine en yakın lokasyonlardan online siparişini veriyor. Siparişler o denli hızlı ulaşıyor ki “Kamera şakası mı bu?” gibi tepkiler alıyoruz.”

“Bayilerimiz evdeki hijyen hayatını sağlamak için çok büyük fedakarlıkla çalıştı. Gerçeklikten doğan, sahalardan gelen dönüşlerle iletişim çalışmalarımızı hayata geçirdik.”

İLGİLİ HABERLER