24 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi "harçlık pazarını" nasıl değiştirdi?
Haberler

Pandemi “harçlık pazarını” nasıl değiştirdi?

Marketing Türkiye
21 Mart 2021
2 dk okuma

Önceliklerimizin  ve ihtiyaçlarımızın değiştiği pandemi döneminde, çocukların harcama alışkanlıkları da değişti. manibux tarafından, 2020 yılı  pandemi dönemi harcama alışkanlıklarını gösteren “manibux 2020 Harçlık Raporu” işte bu değişimi rakamlarla ortaya koyuyor.  

Pandemi "harçlık pazarını" nasıl değiştirdi?

Türkiye genelinde 50 bin aile ve 90 bin  çocuk ile oluşturulan “manibux 2020 Harçlık Raporu”na göre kızlar, erkeklerden daha fazla harçlık almaya devam ediyor. Ancak 2020’nin en önemli farklılığı pandemi döneminde değişen harcama alışkanlıkları oldu. Zaman zaman yüzde 80’lere ulaşan online harcamalar, bu dönem klasik harçlık verme yöntemlerinin yetersiz kaldığını ve yerini dijital harçlığa bıraktığını gözler önüne seriyor. Kız çocuklar kıyafet ve aksesuar alırken, erkek çocuklar oyun ve eğlenceyi tercih etti.

Pandemi "harçlık pazarını" nasıl değiştirdi?

2020 yılında daha çok para biriktirildi

Pandemi döneminde harçlıkların biriktirme oranı yüzde 35’e yükseldi. Çocuklar bu dönemi pandemi sonrası yapacakları için para biriktirme dönemi olarak gördüler. Yine bu dönemde düzenli harçlık ödemeleri artarken anlık olarak gönderilen harçlık miktarı düştü. Ancak uzak akrabalardan alınan dijital harçlık miktarı da arttı. Bu dönemde özellikle doğum günü, yılbaşı ve bayram gibi zamanlarda WhatsApp ile harçlık isteme ve uzak akrabalardan harçlık yüklenmesi yüzde 50 arttı.

Pandemi "harçlık pazarını" nasıl değiştirdi?

Online harcamalar arttı

Gelişen teknolojiyle birlikte değişen harcama alışkanlıkları pandemi döneminde zirve yaptı. Kısıtlamalar nedeniyle 18 yaş altı çocukların evden çıkamaması harçlıkların daha çok online olarak harcanmasına neden oldu. Rapora göre 2019 yılında tüm harcamaların yüzde 32’si online olarak yapılıyorken bu oran 2020 yılı itibariyle yüzde 55 oranına yükseldi. Özellikle sokağa çıkma yasağı dönemlerinde bu oran yüzde 85’lere kadar yükseldi. Evde zaman geçirmek zorunda kalan çocuklar; Steam, Google Play, Spotify, Play Station Store, ve Netflix gibi oyun ve eğlence platformlarında harcama yapmayı tercih ettiler.

Pandemi "harçlık pazarını" nasıl değiştirdi?

Ayrıca bu dönemde e-ticaret kullanımı da 18 yaş altı çocuklarda 4 kat arttı. Önceki yıllarda alışveriş merkezleri harcama yapılan yerler listesinde ilk sırada gelirken, 2020 yılında kısıtlamaların da etkisi ile Trendyol, Hepsiburada.com gibi e-ticaret platformları alışverişlerde önde yer aldı.

2019 yılında gençler, harçlıklarını sosyalleşmek için gittikleri kafe ve restoranlarda yoğun olarak harcarlarken, 2020 yılında ise yine kısıtlamalar yüzünden bu sektörlerdeki harcamalar iyice azaldı.

feat harçlık pazarını manibux
1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
Yılın “modern pazarlama projeleri” ödüllendirildi
5 Warner Bros. Paramount'un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Warner Bros. Paramount’un 108 milyar dolarlık teklifine rağmen Netflix’i seçti
Güncel Haberler
The One Awards'da ilk 3'e kalan markalar belli oldu!
The One Awards’da ilk 3’e kalan markalar belli oldu!
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Göçün yeni gerçekliği: Türkiye’de yaşayan yabancılar ne düşünüyor, nasıl tüketiyor?
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: "Türkiye’nin yeni dijital rutinleri"
Yapay zekadan sonra ahvalimiz: “Türkiye’nin yeni dijital rutinleri”
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
Haberler
Mama pazarı hızla büyüyor: Kedi sahipleri daha sık, köpek sahipleri daha çok alıyor!
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
İrem Alimoğlu
16 Kasım 2025
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
25 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.