13 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Pandemi döneminde 10 çalışandan 6’sının düzeni değişti
Haberler

Pandemi döneminde 10 çalışandan 6’sının düzeni değişti

Marketing Türkiye
8 Nisan 2020
2 dk okuma

Barem tarafından gerçekleştirilen ve Kovid-19 salgını öncesi çalışmakta olan kesimin salgın sırasında ne yaptığını irdelediği araştırma; pandeminin iş dünyasının çalışma düzenini fazlasıyla etkilendiğini gösteriyor. Araştırmaya göre, 10 çalışandan 6’sının çalışma düzeni değişmiş. Görüşülen kişilerin yüzde 37’si salgından önce olduğu gibi çalışmaya devam ediyor.  Peki ya geri kalan yüzde 63’lik grup ne yapıyor?

Barem tarafından 25-30 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilen araştırmada, Koronavirüs pandemisinin iş dünyası üzerindeki etkileri incelendi. Salgının çoğunluğun çalışma biçimini değiştirdiğini kanıtlayan araştırma, çarpıcı veriler içeriyor. Araştırma kapsamında eve en yüksek geliri getiren hane reisinin nasıl çalıştığı sorgulandı.

Görüşülen kişilerin yüzde 37’si salgın sırasında da aynı şekilde çalışmayı sürdürdüğünü, yüzde 13’ü ücretsiz izinde olduğunu, yüzde 12’si kısıtlı gün ve saatlerde çalıştığını ve yine yüzde 12’si ücretli izne çıkarıldığını belirtti. İşten çıkarılan veya şirketini kapatanların oranı ise yüzde 9. Evden çalışma çözümünü kullananların oranı ise sadece yüzde 8. Çalışanlar; kendi işi, esnaf, özel sektör, kamu sektörü ve yarı zamanlı olarak incelediğinde farklılıklar oldukça net görülüyor.

Esnaf dirençli: Kendi işinde çalışanların yüzde 34’ü aynı şekilde çalışmaya devam ettiğini, yüzde 25’i geçici olarak işine gitmediğini, yüzde 17’si ise firmasını kapattığını belirtiyor. Kısıtlı gün ve saatlerde çalışanların oranı yüzde 12 iken evden çalışanların oranıysa sadece yüzde 8.

Özel sektör ücretsiz izinde: Özel sektörde olup, çalışmayı sürdürenlerin oranı yüzde 38. Özel sektörün aldığı önlemler arasında yüzde 19 ile ücretsiz, yüzde 13 ile ücretli izin ve yüzde 11 ile  kısıtlı gün ve saatlerde çalışma şekilleri görülüyor. Evden çalışanların oranı yüzde 7, bir o kadar da işten çıkarılan mevcut.

Kamu ücretli izin yapıyor: Kamu sektöründeyse iş düzeni aynı kalanların oranı yüzde 39. Kamuda ücretli izin yüzde 27 ile diğer sektörlerden daha yaygın bir uygulama. Kısıtlı gün ve saatlerde çalışanlar yüzde 15, evden çalışanlarsa yüzde 10 oranında. Ücretsiz izinli olduğunu söyleyenlerse sadece yüzde 6.

Yarı zamanlı çalışanlar iş bekliyor: Gruplar arasında iş düzeni en çok değişen kesim yarı zamanlı çalışanlar. İş durumu aynı kalanların oranı yüzde 28 iken, iş bekleyenlerin oranı ise yüzde 44.

Sektör bazında çalışma düzeni nasıl?

Üretim, perakende ve hizmet sektörleri ayrı ayrı incelendiğinde farklılıklar görünüyor. Salgın öncesinde olduğu gibi çalışmaya devam edenlerin en yüksek oranda olduğu sektör yüzde 42 ile üretim sektörü. Bu oran hizmet sektöründe yüzde 36’ya, perakendede ise yüzde 22’ye düşüyor. Yüzde 17 ile en çok perakende sektörü kısıtlı gün ve saatlerde çalışmaya dönmüşken; bu oran hizmet sektöründe yüzde 12, üretimde ise yüzde 10. Evden çalışma oranı perakende sektöründe yüzde 13 iken, hizmette yüzde 9, üretimde ise yüzde 5’e düşüyor.

Araştırma verilerini değerlendiren Barem Genel Müdürü Sencer Binyıldız; “Bu dönemde online perakende, lojistik ve sağlık gibi bazı sektörleri dışarda bırakırsak iş dünyasını çok zor günler bekliyor. Salgının başında sayılırız ve yaptığımız araştırmaya göre halihazırda 10 çalışandan 6’sının çalışma düzeni şu veya bu şekilde değişmiş. Ancak üretimin halen devam ediyor olmasıyla, toplumun dayanışmaya olan inancı ve desteğiyle bu zor günlerin aşılacağına inanıyorum” dedi.

Araştırmanın Künyesi: Araştırma CATI (Bilgisayar Destekli Telefon Görüşmesi) yöntemiyle, 15 yaş ve üzeri Türkiye temsili 1007 kişi ile 25-30 Mart 2020 tarihleri arasında gerçekleştirildi.

araştırma barem iş yaşamı Koronavirüs
1 Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
Yazlık piyasasında yaz hareketliliği: En çok değerlenen bölgeler belli oldu
2 Instagram'ın en görünür markaları hangileri?
Instagram’ın en görünür markaları hangileri?
3 Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
Online alışverişin 2025 trendleri: Türk tüketiciler nasıl bir deneyim arıyor?
4 Tüketicilere göre markalar "ambalajları kadar" çevreci!
Tüketicilere göre markalar “ambalajları kadar” çevreci!
5 Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Instagram, TikTok, YouTube… Sosyal medya yarışında hangi platform önde?
Güncel Haberler
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
Decathlon, sporu herkes için ücretsiz erişilebilir kılıyor!
C Level Club üyeleri "unutmaya istekli bir toplumun" belleğinde yolculuğa çıktı
C Level Club üyeleri “unutmaya istekli bir toplumun” belleğinde yolculuğa çıktı
"Borusan EnBW Şarj - 5" ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
“Borusan EnBW Şarj – 5” ile kolay, güvenli, güvenilir, hızlı ve sürdürülebilir şarj deneyimi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sena Tufan
11 Mayıs 2025
Disney, Orta Doğu'daki ilk tema parkını Abu Dabi'de açıyor
Haberler
Disney, Orta Doğu’daki ilk tema parkını Abu Dabi’de açıyor
Sena Tufan
8 Mayıs 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
4 Mayıs 2025
"Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir"
Haberler
“Bir markanın en değerli başarısı, tavsiye edilmesidir”
Advertorial
6 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.