Özsüt’ten yeni marka
Unlu mamüllerin fırın ve kafe konseptiyle birlikte tüketicilere sunulduğu markalara bir yenisi daha eklendi: Fırıncala. Özsüt’ün unlu mamuller sektöründe faaliyete geçirdiği markanın ilk şubesi Alsancak’ta açıldı.
Özsüt’ün de bağlı olduğu STP Gıda, yeni bir marka daha yaratmayı hedefliyor. Ağırlıklı unlu ürünlerin yer aldığı yeni mağazası Fırıncala’yı Alsancak’ta açtı. Fırıncala’da ekmekten kurabiyeye, kek çeşitlerinden kruvasana kadar yaklaşık 150’ye yakın ürün yer alıyor. Ayrıca boyoz da müşterilere sunulacak ürünler arasında bulunuyor. Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, markanın ismiyle ilgili francala’dan esinlendiklerini belirtti. Özsüt fabrikasının İzmir’de bulunmasından dolayı, ilk şubelerini Alsancak’a açtıklarını ifade eden Çullu, “Fırıncala, Franchaise anlayışı içinde yürüyecek. Bu markayla ilgili olarak, önümzüdeki birkaç ay içinde ürün portföyümüzü test ediyoruz. Yaklaşık 150 kalem unlu mamul ürünü var. Bir kısmı elemine edilecek, belki yeni ürünler gelecek. Bir fiyat politikası, hedef müşteri kitlesi, bunları test ediyoruz. Ekim-Kasım gibi bunu yatırımcılara açacağız. Hızlı ve süratli bir müdahale açısından fabrikamız İzmir’de olduğundan dolayı, ilk şubemizi oraya açtık” dedi.
Çullu, tüketicilerin ürün seçiminde coğrafi bölgelere göre çeşitlilik görülebileceğini kaydederek, “Çikolatalı ürünler İzmir’de, sütlü ürünler İstanbul’da daha çok seviliyor. Fırıncala’da Özsüt’e göre daha az personel çalışacak, çünkü self servis yapacağız. Ürünlerimiz arasında, ekmek çeşitleri, boyoz, kek çeşitleri gibi şeyler olacak” açıklamasını yaptı. Unlu mamuller kategorisinde faaliyet gösteren diğer markalara göre daha taze, daha sıcak, daha kaliteli ürün sunmayı vaat ettiklerini açıklayan Çullu, “Satış cirosu Özsüt’ten düşük olabilir ama, işletme maliyetleri daha düşük olacak ve yatırımcımıza karlı bir iş sağlayacağız. İleride de yaklaşık 400-500 civarı şube açmayı düşünüyoruz” dedi.