5 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Özel günleri kullanma kılavuzu
Haberler

Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -3

Gizem Yıldız
31 Ekim 2021
4 dk okuma

Sektörün önde gelen isimleri, Marketing Türkiye için Digital Advice Lab Kurucusu Berk Kuşaksız liderliğinde, BoomSocial’ın sosyal medya analizleri ve DORinsight’ın kapsamlı saha araştırmasını temel alarak hazırlanan “Özel Günleri Kullanma Kılavuzu” dosyasında, etkileşim yağmuru başlatan kampanyaların stratejilerini anlatıyor…

Geçtiğimiz yıl 31 özel günü Yapı Kredililerle birlikte kutladık

  • Yapı Kredi özel gün kampanyası
    Özge Bakırçalı, Yapı Kredi Kurumsal İletişim Marka Yönetimi Direktörü
  • Kurulduğumuz günden bu yana uzmanlık alanımız finansın yanı sıra topluma değer katmak adına pek çok farklı çalışmada yer alıyoruz. Hayatın getirdiği ekonomik, fiziksel, coğrafi veya kültürel sınırları kaldırmak amacıyla toplumsal cinsiyet eşitliği, çevre, kültür ve sanat gibi farklı alanlarda ülkemizi ileri taşıyacağına inandığımız çalışmaları destekliyoruz. DNA’mıza işlemiş bu gibi değerlerimiz çerçevesinde, ulusal bayramlarımızın yanı sıra bizim için önemi olan farklı özel günlerde de düzenli olarak iletişim çalışmalarımızı gerçekleştiriyoruz. Örneğin Afife Jale’nin ismini yaşattığımız Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri vesilesiyle Dünya Tiyatrolar Günü’nü, sektörün kadın çalışan oranında lider bankası olarak Dünya Kadınlar Günü’nü ve kurum kültürümüzle özdeş pek çok özel günü bunlar arasında sayabiliriz.
  • Tüketicinin duygularını anlamayı, hassasiyetlerini gözetmeyi ve değerlerini paylaşmayı önemsiyoruz. Ele aldığımız özel günün toplumda yarattığı duyguları da bu vizyonla yansıtmaya çalışıyoruz. Tüm bu iletişim çalışmalarımız sayesinde, paydaşlarımızla ortak değerlerimiz çatısında duygusal bağlarımızı da derinleştiriyoruz. Aynı zamanda özel gün iletişiminin markamıza sağladığı en büyük fayda, faaliyet alanımız ve hedeflerimize ilişkin mesajları pekiştirme imkanı da yaratması.
  • Diğer yandan iç iletişim çalışmalarıyla Yapı Kredi çalışanlarına sadece sosyal yaşamlarında değil her daim yanlarında olduğumuzu hissettirmeye çalışıyoruz.

Saygılı içerikler üretiyoruz

  • Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -3
    Çağrı Öztürk, Doğtaş Marka ve Ürün Direktörü
  • Doğtaş olarak özel günlerde iletişimi farklılaştırmayı önemsiyoruz. Normal zamanların yanı sıra kampanyalarımızı farklılaştırdığımız ya da özel dönem konseptine uygun olarak ön plana çıkardığımız ürünlerimiz oluyor. Anneler Günü, Babalar Günü, Yılbaşı ve Sevgililer Günü gibi zamanlarda hedef kitleyi odaklayan iletişim çalışmalarımız var. Dini bayramlar öncesinde genel kampanyalarımız daha fazla oluyor. Ancak milli bayramlarımızda daha ayrışan bir iletişim yaratmaya çalışıyoruz. Doğtaş bu ülkenin topraklarında, şanlı zaferimizin kazanıldığı Çanakkale’de doğmuş bir marka. Dolayısıyla milli bayramlarımızda marka imajına dikkat çeken ve özel günle ilintili reklam ya da viral filmler hazırlıyoruz.
  • Özellikle perakende sektöründe özel günlerde satışı artırmak üzerine pek çok kampanya yapılıyor. Bu; giyimden mobilyaya, beyaz eşyadan elektroniğe kadar B2C hizmet veren markaların yaptığı bir çalışma. Uzun zamandır da yapıldığından, tüketici de artık bekler hale geldi. Bu dönemlerde yapılan iletişim çalışmalarının ardında yatan öngörü de artan arz talep eğrisinde satışları yükseltmek.
  • Yaptığımız çalışmalarda, marka imajına ya da kurgu satış kampanyası ise marka tekliflerine vurgu yapan, saygılı içerikler üretiyoruz.

Mekansal belleğe katkı sunacak günler ilgimizi çekiyor

  • Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -3
    Arzu Uludağ, Nippon Paint-Betek Genel Müdür Yardımcısı
  • Aslında genel hatlarıyla toplumumuzun ve dünyanın belleğinde yer tutan tüm özel günleri atlamamaya dikkat ediyoruz. Bunun yanında özellikle “mekânsal” belleğe katkı sunacak, tarihi günler ilgimize daha çok mahzar oluyor. Çünkü doğru malzeme kullanımı mekânsal belleğin yitirilmemesine, tarihi eserlerin korunmasına, onların gelecek kuşaklara aktarımını sağlıyor.
  • Öncelikle özel gün iletişiminde yalnızca müşterilerimizin sadakatini artırmayı değil, toplumsal ve çevresel hassasiyetlerimizi göstermeyi de hedefliyoruz. İnsanlar duygularını anlayan, kendilerini hatırlayan, duyarlılıklarını gözeten ve önem verdikleri değerleri paylaşan markaları hafızalarının bir köşesinde tutuyor ve bağ kuruyor. Ama bu bağı güçlendirmenin ufacık bir kısmını oluşturuyor özel gün iletişimleri. Biz ise vermek istediğimiz mesajları pekiştirecek ve şirketimizin vizyonunu, inovatif, insan ve çevre odaklı yaklaşımlarını, mekâna tarihe ve kültüre duyduğu saygıyı ifade edecek güçlü iletişimleri tercih ediyoruz.
  • Yalnızca özel gün iletişiminde değil, genel olarak insanların hassasiyetleri ve toplumsal hakikatler bizler için önemli bir noktada duruyor. Bir restorasyon projesinde bakım yaparken tarihin canlılığını, genç kuşaklara aktarımını ya da kültürel mirasların korunmasını önemsediğimizi de aktarmaya ve bu anlamda bilinçlendirme çalışmalarına hız verecek iletişimlere gayret gösteriyoruz.

Kadınlar Günü’nü sahiplenmek bizim için çok önemliydi

  • Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -3
    İlkay Keleş, Kiğılı Pazarlama Direktörü
  • Özel gün iletişimlerimizde, markamızın temelini oluşturan tüm insanî değerleri ve sosyal sorumluluk projesi haline getirebileceğimiz güncel konuları ele alıyoruz. 10 Kasım’da gerçekleştirdiğimiz “Hep birlikte önümüzü ilikleyelim” diye yola çıktığımız #AynıGünAynıDakika projesinin temelinde tüm insanların ortak talebi olabilecek saygı kavramı yatıyordu. Bu projemizin sosyal mecralarda viral haline gelmesi, aynı gün rakiplerimizin sosyal medya hesaplarından bizi tebrik ederek projemize destek olmaları, yıllar sonra da bu projeyi değerli kılacak bir içgörü yakaladığımızın kanıtı oldu.
  • Markamızın temel değerlerini, toplumun her kesimini temsil eden çalışma arkadaşlarımızın değerleri oluşturuyor. Bu sebeple yaşam tarzı ya da düşüncesi ne olursa olsun her insana eşit olmak ve saygı duymak bizim en çok dikkat ettiğimiz husus.
  • Bir erkek giyim markası olarak, Kadınlar Günü’nü sahiplenmek ve ürün içi talimat etiketine eklediğimiz eşittir sembolüyle “Hayat Müşterek” hareketini başlatmak bizim için çok önemliydi. Pozitif ayrımcılık yapmadan eşitliğe dikkat çekmemiz ve hedef kitlemizin çok büyük bir yüzdesini oluşturan erkeklere gerekli mesajı iletmemiz de tam da bu hassasiyet ekseninde gerçekleşti. Hayata geçirdiğimiz projelerle ikisi Social Media Awards olmak üzere toplam 11 ödüle layık görülmemiz yine doğru bir bakış açısıyla konuya yaklaştığımızın en güzel göstergesi oluyor.

DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği kapsamlı araştırmanı yer aldığı “Özel Günleri Kullanma Kılavuzu” haberine ve BoomSocial analizleri doğrultusunda hazırlanan özel gün kampanya etkileşim rakamlarının yer aldığı “Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -2” haberlerine göz atabilirsiniz.

Doğtaş featured kiğılı nippo paint-betek Yapı Kredi
1 YouTube'da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report'ta!
YouTube’da level atlayarak en çok izlenen oyun kanalları, YouTube Rating Report’ta!
2 Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
Formula 1’de Türkiye sürprizi: İstanbul Park piste dönüyor
3 Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
4 Dijital çağın sürpriz yumurtası "Blind Box"
Dijital çağın sürpriz yumurtası “Blind Box”
5 Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güzellik salonları evlere taşınıyor!
Güncel Haberler
Google, Apple ile dalga geçti: "Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir"
Google, Apple ile dalga geçti: “Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir”
"Yapay zekanın babası" Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
“Yapay zekanın babası” Hinton uyardı: Kontrolden çıkabilecek bir zeka mı geliştiriyoruz?
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
American Eagle, kriz yaratan Sydney Sweeney kampanyasına yönelik ilk kez açıklama yaptı!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Haberler
McKinsey’den sessiz dönüşüm: 5 bin kişi işten çıkarıldı
Nafizcan Önder
3 Haziran 2025
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
9 Haziran 2025
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
17 Haziran 2025
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem...
Haberler
Nefes aldıran rekabet: Hava temizleme pazarında yeni dönem…
Marketing Türkiye
2 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.