7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Özel günleri kullanma kılavuzu
Araştırma

Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu

Gizem Yıldız
29 Ekim 2021
3 dk okuma

Anneler Günü, Babalar Günü, 10 Kasım Atatürk’ü Anma Günü, 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve daha nicesi… Özel günler her geçen yıl daha da çetin bir rekabet platformuna dönüşüyor markalar için. Kimi milli duyguların yükseldiği özel günlerde kalplere dokunmaya çalışıyor kimi ise Sevgililer Günü gibi alışveriş çılgınlığına dönüşen günlerde satış odaklı kampanyalara yöneliyor. Peki, bu rekabeti yoğun ortamda öne çıkmanın yolları neler? Tüketiciler hangi özel günlerde markalardan neler bekliyor? Özel gün rekabetinde öne çıkan markalar hangileri? Digital Advice Lab Kurucusu Berk Kuşaksız liderliğinde, BoomSocial analizleri ve DORinsight’ın Marketing Türkiye için gerçekleştirdiği kapsamlı araştırma ışığında hazırladığımız “Özel Günleri Kullanma Kılavuzu” tüm bu sorulara yanıt veriyor…

En özel gün “Anneler Günü”

  • Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu

DORinsight’ın gerçekleştirdiği araştırmaya göre özel günler denince akla ilk gelen “Anneler Günü” oluyor. Anketin sonucuna göre katılımcılar yüzde 72 ile “Anneler Günü”nün markalar tarafından kutlanması gerektiğini düşünüyor. Ardından Babalar Günü ve Dünya Kadınlar Günü geliyor. İlginç bir şekilde Sevgililer Günü ve yılbaşı son sıraları paylaşıyor.

Özel gün iletişiminde e-mail marketing talebi

  • özel günler hangi mecralarda kutlanmalı?

Kullanıcıların yüzde 81’i kendilerine e-mail ile ulaşılmasını istiyor.

Mesajlar ve mobil uygulamalar üzerinden gönderilen iletilerin (push notification) kendileriyle olan iletişimde daha az kullanılmasını talep ediyorlar.

Kullanıcıların özel günlerde son derece kişisel bir ürün olan cep telefonlarından anlık olarak rahatsız edilmek istemedikleri görülüyor.

Tüketici 23 Nisan’da markaların daha aktif olmasını bekliyor

  • markalar tarafından kutlanması istenen özel günler hangileri?

Tüketici markalardan en çok 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’nın kutlamasını talep ediyor. 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı ve 30 Ağustos Zafer Bayramı onu takip ederken, burada da son sıraları 15 Temmuz Demokrasi ve Millî Birlik Günü ve Tıp Bayramı paylaşıyor.

Özel gün kampanyaları satışa dönüşüyor

  • Özel gün kutlamaları satın alma fikri uyandırıyor mu?

Markaların ulaştığı kullanıcıların yüzde 65’inde satın alma fikri oluşması özel günlerin hala pazarlama aktivitelerinde kullanılması gerektiğine işaret ediyor.

Yüzde 68’lik bir kesimin de mesajları olumlu bulması yine pazarlama aktivitelerinin hem bilinirliğe hem de satışa katkı sağladığını açıkça ortaya koyuyor.

Tüketici özel günlerinde “ayrıcalıklı” hissetmek istiyor

  • Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu

Kullanıcılar en çok doğum günlerinde markalardan özel kutlama mesajı almak istediklerini belirtirken, yüzde 96 oranında katılımcı özel güne ait indirim, promosyon ve hediye çeki ayrıcalıkları istiyor. Sosyal sorumluluk bilinci yaratan özel günler katılımcıların yüzde 81’inde markaya dair daha olumlu imaj sağlarken, yüzde 74’ü markaların yaptığı etkinlik, yardım ve kampanyalarda yer almak istiyor.

Markalar özel günler için daha çok efor sarf etmeli

  • Özel günleri kullanma kılavuzu
    Berk Kuşaksız, Digital Advice Lab Kurucusu
  • Özel günler yıl içinde ayda ortalama iki defa karşımıza çıkıyor. Markalar ise bu günler özelinde hazırladığı reklam filmleri ve sosyal medya içerikleriyle özel günlerin coşkusunu, heyecanını, duygusunu yaşatmak için adeta birbirleriyle yarışıyor. Özellikle ciro beklentisinin yaşandığı yılbaşı, Sevgililer Günü, Anneler Günü, Babalar Günü gibi özel günlerde tüketici birçok farklı kanaldan karşısına çıkan reklama maruz kalabiliyor. Milli bayramlarda ya da anma günlerinde ise her yıl birbirinden yaratıcı işler tüketicinin beğenisi için podyuma çıkıyorlar. İşlerin yaratıcılıkları, duygusu birbirleriyle karşılaştırılıyor ve zihnimizde bir sıralamaya sokuluyor.
  • Durum böyle olunca da birçok markadan bize özel gün kampanya ve iletişimleri hakkında sorular geliyor. Tüketicinin beklentisini anlamak ve iletişimlerin karşılığında ne gerçekleşmiş görmek amacıyla Marketing Türkiye iş birliğiyle DORinsight ve BoomSocial özelinde bir araştırma gerçekleştirdik. “Özel günlerin farklı markalar tarafından gün içerisinde defalarca kutlanması kullanıcılarda bir rahatsızlık yaratıyor mu, yoksa bu iletişimlerden memnunlar mı, marka pazarlama aktiviteleri için bir fayda sağlıyor mu” gibi konuları merak ettik ve ilginç sonuçlara ulaştık.
  • Tüketiciler milli duyguların yaşatılmasından, unutulmamasından yanalar. Markalardan da beklentileri bu günleri atlamamaları yönünde. Bu noktada da markaların bu günlere yönelik çalışmalarında daha çok efor sarf etmeleri onları tüketici zihninde üst sıralara taşımaya yardımcı olacaktır.

Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -2

Markalar için özel günleri kullanma kılavuzu -3

BoomSocial DORinsight featured
1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
Haberler
Tüketicinin yaz karnesi: Tatil planları değişti, öncelik tasarrufa geçti
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
adidas ve Nike'ı sarsan "On" Türkiye pazarına adım attı...
Haberler
adidas ve Nike’ı sarsan “On” Türkiye pazarına adım attı…
İrem Alimoğlu
15 Mayıs 2025
Genna Reklam'ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Haberler
Genna Reklam’ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Marketing Türkiye
2 hafta önce
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Haberler
Google 10 yıl sonra logosunu değiştirdi
Nafizcan Önder
13 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.