16 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Haberler

Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede

İrem Alimoğlu
16 Mart 2025
2 dk okuma

Avrupa’da oyun sektörü, dijital ödemelerdeki devasa artışla yeni bir döneme giriyor. Visa’nın son verileri, oyun harcamalarının diğer sektörleri geride bırakarak rekor seviyelere ulaştığını gösteriyor. Özellikle Türkiye, bu büyümenin öncüsü olarak dikkat çekiyor.

Visa verilerine göre, Avrupa’daki Visa kart kullanıcılarının oyun harcamaları 2024’te bir önceki yıla göre yüzde 16,7 arttı. Bu artış, toplam harcama büyümesinin yüzde 40 üzerinde gerçekleşti. Oyun harcamaları, seyahatten yüzde 60, modadan yüzde 75, tiyatro ve sinemadan yüzde 85 daha fazla yükselerek gaming’i Avrupa’nın en hızlı büyüyen sektörlerinden biri haline getirdi.

Türkiye, yüzde 24 ile en yüksek oyuncu payına sahip ülke olurken, her dört Visa kart kullanıcısından biri gamer olarak öne çıktı. Avrupa genelinde en yüksek harcama miktarı İspanya’da görülürken, en fazla işlem Macaristan’da gerçekleşti.

İçerik üreticileri oyun sektörünü şekillendiriyor

Visa’nın araştırmasına göre, içerik üreticileri oyun sektöründeki harcamaları giderek daha fazla etkiliyor. Oyuncuların yüzde 28’i harcama kararlarında içerik üreticilerinin yönlendirici rol oynadığını söylerken, yüzde 53’ü haftada en az bir kez oyun influencer’larıyla etkileşimde bulunuyor. Bu oran 18-24 yaş arasında yüzde 70’e çıkıyor.

Oyun içeriğine talep artarken, üretici sayısı da hızla yükseliyor. Oyuncuların yüzde 30’u ya yayın yapıyor ya da içerik üretiyor. Katılımcıların yüzde 21’i kendini içerik üreticisi olarak tanımlarken, yüzde 52’si gelecekte bu alana adım atmayı planlıyor. Ayrıca, oyuncuların yüzde 91’i son üç yılda oyun influencer’lığını daha cazip bir kariyer olarak görüyor.

Bununla birlikte, içerik üreticileri çeşitli zorluklarla da karşılaşıyor. Gelir elde edenler için en büyük engeller arasında hedef kitlelerini büyütmek (yüzde 34), ödeme almak (yüzde 35) ve platform kurallarını anlamak (yüzde 34) bulunuyor.

Gelir elde etmeyen ancak içerik üretenlerin karşılaştığı en büyük beş zorluk ise şunlar:

  • İzleyici kitlesi oluşturmak ve büyütmek (yüzde 46).
  • Sponsorluklar ve marka iş birlikleri yapmak (yüzde 35).
  • İlgi çekici içerik üretmek ve yaratıcı baskıyı yönetmek (yüzde 34).
  • Teknik konularla ilgilenmek (yüzde 34).
  • Düzenli gelir elde etmek (yüzde 34).

Oyun sektörü, oyuncuların becerilerini artırıyor

Visa’nın araştırması, oyun sektörünün sadece ekonomiyi canlandırmakla kalmayıp aynı zamanda oyuncuların becerilerini de geliştirdiğini ortaya koyuyor. Gamer’ların beşte dördü (yüzde 81), oyun oynamanın veya izlemenin problem çözme ve hızlı düşünme becerilerini geliştirdiğini düşünüyor. Oyun içeriği üreticileri de benzer görüşte. Birçok içerik üreticisi, faaliyetlerinin web tasarımlarını ve dijital becerilerini geliştirdiğini düşünüyor (yüzde 71).

“Oyun artık küresel bir kültür”

Oyun sektörü altın çağını yaşıyor: Türkiye, gamer oranıyla zirvede
Samile Mümin
Visa Türkiye Genel Müdürü

Visa Türkiye Genel Müdürü Samile Mümin, konuyla ilgili şunları söyledi: “Oyun dünyası artık sadece bir eğlence aracı değil, küresel bir kültür. Her yaştan bireyin kendini ifade edebildiği dinamik bir sosyal alan ve hızla gelişen bir ekosistem. Bu ekosistem her geçen gün teknolojinin sınırlarını daha da ileriye taşırken, küresel ölçekte önemli bir ekonomiyi de oluşturuyor. Oyun ekosistemi artık yalnızca yaratıcılığı değil, aynı zamanda dijital girişimciliği ve yeni iş modellerini de destekleyen dev bir ekonomi haline geldi. Visa olarak, bu alandaki içerik üreticilerini güçlendirmeye; güvenli, hızlı ve kolay ödeme çözümlerimizle onları destekleyerek, yaratıcılıklarını özgürce ortaya koymalarını sağlamaya devam edeceğiz.”

featured oyun sektörü
1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
Mavi yaka çalışan profili değişiyor: Üniversiteli oranı yükselişte
3 Z kuşağı için "uzaktan çalışmak" yüksek maaştan daha değerli
Z kuşağı için “uzaktan çalışmak” yüksek maaştan daha değerli
4 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
5 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Güncel Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
İçerik üreticiliği saygın bir kariyer olarak kabul görüyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Haberler
MrBeast, mobil iletişim sektörüne giriyor
Sena Tufan
4 Eylül 2025
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
Haberler
Dijital sahnenin yeni ekonomisi: YouTube 4 yılda içerik üreticilerine 100 milyar dolar dağıttı
İrem Alimoğlu
17 Eylül 2025
Türkiye'de sağlık bilinci artıyor ama "iyi hissetme" oranı alarm veriyor!
Haberler
Türkiye’de sağlık bilinci artıyor ama “iyi hissetme” oranı alarm veriyor!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da "çok" milyonlara ulaştı...
Haberler
Onlar TV’nin yükselişi sürüyor: YouTube’da “çok” milyonlara ulaştı…
Nafizcan Önder
19 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.