17 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
oyun
Haberler

Oyun içi reklam azaldı, rekabet coştu

Seda Başpınar
30 Temmuz 2022
2 dk okuma

2022’nin ilk yarısında mobil oyun ve uygulama sektöründe neler oldu? Tam da bu soruya yanıt olarak ortaya çıkan SocialPeta 2022 Mobile Game & App Marketing White Paper raporuna göre ilk yarıda düşüşe geçen reklamlar ve artışa geçen reklamlar öne çıktı.

Bu teknik inceleme, Snapchat, Chartboost, Liftoff, Vungle, Udonis, Mobidictum, Game Factory ve daha fazlası dahil olmak üzere düzinelerce şirketten gelen sektör iç görülerinin haritasını çıkarıyor. Yılın ilk yarısında mobil oyun ve uygulama sektörüne dair şu başlıklar öne çıkıyor:

Reklam veren sayısı düştü

Ocak ayında, mobil oyun ve uygulama reklam verenlerinin toplam sayısı 83,400’e oldu. Yaklaşık yüzde 22,65’lik bir düşüşe tekabül eden bu oran, aynı zamanda tüm zamanların büyük düşüşü anlamına geliyor. Rapor, dünya çapında popüler ülkelerde/bölgelerde mobil oyun ve uygulama reklam pazarına da odaklanıyor. Amerika bu pazarda yüzde 40’tan fazla yer tutuyor. Amerika’da, mobil oyun ve uygulama reklamı sayısı geçen yıla göre yüzde 6’nın üzerinde arttı. Office gibi iş uygulamaları reklamların yüzde 12,90 ile en yüksek yüzdeye sahip olurken. Haber alma uygulamaları bunun yaklaşık yüzde 1’i oluşturdu.

Maliyet arttı

Mobil oyunların reklam maliyetleri bir önceki aya göre yüzde 18 artışla 19,31 dolarlık ortalamayla artmaya devam etti. Tüm ülkeler/bölgeler arasında gösterim başına maliyet ABD’de, 27,54 dolar olurken, Avustralya, Japonya, Çin ve Güney Kore dahil olmak üzere 5 bölgede 25 doları aştı.

Oyunu “kolay” göstermek trend oldu

Strateji mobil oyunları, daha fazla kullanıcıyı çekmek için oynamayı kolaylaştıracak şekilde tasarlandı. 2022’nin ilk yarısında piyasaya sürülen reklam öğeleri genellikle “başlaması daha az zor” ve “eğlenceli” özellikleriyle daha fazla oyuncu çekmeye çalıştı.

Meta ve TikTok rekabeti kendini gösterdi

Yukarı kaydırma” trendine olan küresel talepler arttıkça, kısa video, canlı akış, eğlence platformları mobil oyun ve uygulamaların reklamları sosyal medya platformlarında yer buldu. Ancak TikTok, Bigo Live ve diğer kısa video uygulamaları, Meta-platformların baskın konumunu değiştirerek şiddetli rekabete yol açtı.

Meşhur bilgisayar oyunları mobil hale geliyor

Yüksek bütçeli/yüksek kaliteli mobil oyunlar büyüyor, cep telefonu oyunlarında yeni bir çağı başlatıyor. 2022’nin ilk yarısında “Call of Duty: Warzone”un yepyeni bir mobil sürümüne dönüştürüleceğini duyurdu. Apple, bu bahardaki yeni ürün lansman etkinliği sırasında ürün performansının gösterilmesi için mobil oyun “Genshin Impact”i seçti ve oyunlara büyük bir yayıncı tarafından üretildiğini belirten “AAA Games” etiketini ekledi.

Metaverse’ün daha kırk fırın ekmek yemesi lazım…

Metaverse konsepti bir sansasyon haline geldiğinden beri, her gün yeni bir “metaverse” uygulaması yayınlandı. Kasım 2021’den Ocak 2022’ye kadar “metaverse” etiketli 552 uygulama üretildi. Ancak bu uygulamalar kaba ve hızlı bir şekilde yapıldı. Bu nedenle, metaverse sosyal uygulamaları hala yolun başında sayılır. Metaverse’ün büyük bir kâr potansiyeline sahip olması veya büyük bir hit haline gelmesi için hala doldurulması gereken çok büyük bir boşluk var. 

Girişim yatırımlarının lokomotifi yine oyun sektörü!

araştırma featured
1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
3 Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
Google Maps, beklenen özelliği kullanıma soktu: Park yeri otomatik algılanacak
4 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
5 Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Ford ve Renault, düşük maliyetli elektrikli araç üretmek için güçlerini birleştirdi
Güncel Haberler
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
Haberler
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
Nafizcan Önder
3 gün önce
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Haberler
Türkiye’nin dijital egemenliğini güçlendiren ikili: SabancıDx ve Bulutistan
Marketing Türkiye
22 Ekim 2025
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Haberler
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
Haberler
Çin’de yapay zeka endüstrisi 2025’te 170 milyar doları aşacak
İrem Alimoğlu
3 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.