Oturma odalarımız nasıl evriliyor?
Sony’nin “Oturma Odasının Evrimi” raporu kapsamında gerçekleştirilen araştırmalar, televizyonun son 50 yılda evlerimizde oynadığı rolü ortaya koyuyor. Rapora göre taşınabilir cihazların popülaritesindeki artışa rağmen TV’lerin boyutları da giderek büyüyor. Günümüzde insanların 3’te 1’i 55 inçin üzerinde ekrana sahip bir TV, yüzde 16’sı ise 65 inç üzeri bir set arzuluyor. Sahip olduğundan daha büyük bir TV isteyenlerin oranı yüzde 48’i bulurken, bu isteğe sahip erkeklerin oranının kadınlardan daha fazla olması dikkati çekiyor.
Sony tarafından hazırlanan “Oturma Odasının Evrimi” raporu kapsamında Avrupa’da gerçekleştirilen araştırmalara göre, insanların 3’te 1’inden fazlası (yüzde 35) bugün 55 inçten büyük bir TV isterken, yüzde 16’sı 65 inçin üzerinde devasa bir set arzu ediyor. Ekstra büyük bir TV’ye duyulan istek, en çok 65 inçin üzerinde bir TV’yi tercih edeceğini belirtenlerin 4’te 1’i aştığı (yüzde 26) Fransa’da görülürken, Fransa’yı 5’te 1’lik tercih oranıyla Belçika takip ediyor.
10 kişiden 1’i büyük TV’yi statü sembolü olarak görüyor
Büyük bir TV sahibi olmak o kadar önemli ki her 10 kişiden 1’i bunu statü sembolü olarak görüyor. Statü sembolü sayılma oranı akıllı telefon ve tabletlerde yüzde 7, tasarım kıyafetlerde yüzde 7, pahalı kol saatlerinde yüzde 6 seviyesinde. Şu anda sahip olduğundan daha büyük bir TV isteyenler ise araştırmaya katılanların neredeyse yarısını (yüzde 48) oluşturuyor. Araştırmanın yapıldığı Avrupa ülkelerinde daha büyük bir TV’ye ihtiyaç duyanların başında yüzde 57 oranıyla bu isteklerini dile getiren İtalyanlar geliyor. Evlerinde sahip oldukları alanı gözlerinde büyütmeye en yatkın olan ve yüzde 18 oranıyla aldıkları TV’nin evlerine büyük geldiğini itiraf edenler de yine İngilizlerle birlikte İtalyanlar.
En iyi izleme deneyiminin TV’de olduğuna inananların oranı yüzde 80
Her ne kadar genellikle erkeklerin televizyonun büyüklüğüne takıntılı olduğu düşünülse de büyük televizyonlar, yüzde 43’ü daha büyük bir TV seti arzulayan kadınlar için de önemli. Buna rağmen, daha büyük bir TV istemeye yüzde 10 daha yatkın olan erkeklerin, “daha büyüğü daha iyidir” felsefesini benimsediğine hiç şüphe yok.