Otomobil sahipliği bakın nasıl değişti…

COVID-19, her sektörün dinamiklerini önce sarsıp sonra yeniden şekillendirdiği gibi, otomotiv endüstrisinin de hali hazırda var olan ancak henüz geniş çapta benimsenmemiş trendlerini hızlandırıyor. Yakaladıkları bu ivmeyle yükselen bu trendler, otomotiv sektörünün gelecekteki hizmet standartlarını belirleyecek.

Think with Google’da yayınlanan ve otomotiv sektörünün, özellikle salgınla birlikte değişen davranış, alışkanlık ve beklentilerin ardından sunmakla yükümlü olacağı hizmetleri gözler önüne seren bu makalenin yazarları Kyle Keogh ve Thomais Zaremba, yaptıkları araştırmayla otomobil pazarlamacılarının geleceğe hazırlanmalarına yardımcı olacak beş temel trendi belirledi. Buna göre kendilerini geleceğe konumlandırmak isteyen otomobil markalarının, daha hızlı endüstri döngülerine ve daha kısa planlama ufuklarına uyum sağlaması gerekecek. Ayrıca eve teslimatı operasyonel hale getirmek veya otomobil satın alma sürecini daha da dijitalleştirmek gibi sektörün gittiği yere en uygun girişimlere öncelik vermek kaçınılmaz gözüküyor.

Pandemi, araç sahibi olmanın “konfor”unu hatırlattı

Uçmaktan araç paylaşmaya kadar günlük ve toplu ulaşım modellerinin neredeyse tamamen durduğu bir dönemde, tüketicilerin araba alma eğilimi göstermesi elbette şaşırtıcı değil. Üstelik bireyler kendilerini rahat hissettikleri alanların hangileri olduğu sorulduğunda, bu alanın evlerinden hemen sonra arabaları olduğunu belirtiyor.

Mart ayı başlarında Ipsos tarafından yapılan bir araştırma; Çin’de insanların kişisel araç sahibi olma ve kullanma eğiliminin, toplu taşıma ve araç çağırma gibi araç sahipliği gerektirmeyen çözümlere kıyasla artış gösterdiğini gözler önüne seriyor. Salgından sonra kişisel araç kullanımı neredeyse iki katına çıkarken, toplu taşıma kullanımı da yarıdan fazla azalmış.

Pandemi sırasındaki araç kullanımı tablosu ABD’de de farklı değil. Yolcular toplu taşıma ve araç paylaşım hizmetlerine daha az güvenirken, insanların yüzde 93’ü kişisel araçları daha fazla kullandıklarını ifade ediyor.

İnsanlar araba fırsatlarının peşinde

“Araba satın almak için iyi bir zaman mı” aramasına yönelik ilgi, 2020’nin Ocak-Şubat ve Mart-Nisan ayları arasında 9 kattan fazla arttı. Bilgili otomobil müşterileri, modelleri ve fiyatları karşılaştırmak için giderek daha fazla dijitale yöneldi.

Fiyat, otomobil satın alanlar için her zaman etkili bir faktör, bu nedenle otomobil üreticilerinin sunduğu mevcut fırsatların insanların ilgisini çekmesi şaşırtıcı değil. Otomobil alıcılarının satın alımında en belirgin faktörlerden birisi de ekonomik koşullar. Bu nedenle bu dönemde yapılan nakit indirimler ve düşük faizli finansman destekleri satın alma sürecini hızlandırabilir. Kimi otomobil üreticileri dönemin beklentilerine 72 ila 84 ay boyunca faizsiz finansman anlaşmalarıyla yanıt verirken, kimileri de cezasız ödeme ertelemeleri sunarak ödemelerinde desteğe ihtiyaç duyan müşterilerinin hayatlarını kolaylaştırmak için harekete geçti.

Örneğin, Hyundai bir müşterisinin COVID-19 nedeniyle işini kaybetmesi üzerine, ödemeleri altı aya kadar kapsayan bir program olan Hyundai Güvencesi’ni yayınladığı kampanyasıyla 30 Mart 2020 haftasının en çok izlenen kampanyası oldu.

Evde bayi deneyimi

Tüketici, araştırmaları özellikle bu dönemde giderek daha fazla çevrimiçi hale geldi. ABD’nin arama motoru sonuçlarında “yakınımdaki bayi” anahtar kelimesine duyulan ilgi Mart 2020’de Şubat 2020’ye göre yüzde 20’den fazla azaldı. Ancak insanlar yine de araçlarla bayilerde olduğu gibi etkileşimde bulunmak istiyor.

Otomobil müşterileri, bayi ziyaretine iyi alternatifler olarak aşağıdaki etkinlikleri tercihe göre sıraladılar:

  1. Evde test sürüşü
  2. Video incelemek
  3. Dijital showroom
  4. Çevrimiçi konfigüratör
  5. VR test sürüşü
  6. Video görüşme

Pandemiden önce otomobil alıcıları dijital test sürüşlerini deneyimlemek için YouTube’a dönüyordu. Piyasadaki mevcut konumunu koruma politikaları göz önüne alındığında, bu eğilimin önemi otomobil üreticileri için daha da büyük bir boyuta ulaşıyor. Potansiyel alıcıların belirli modellerle etkileşime girmesini isteyen markalar, bayileri dijital imkanlarla eve taşımak zorunda.

Çevrimiçi araç satın almak

Otomobil üreticileri, tüketicilerin satın alma yolculuğunun “satın alma” dışındaki tüm adımlarının dijitalleştirme sürecini hızla ve başarıyla gerçekleştirdi. Otomobil satın alanların yüzde 92’si halihazırda internette araştırma yapıyor ve farklı deneyimlere ulaşabiliyor. Bugün, çevrimiçi satın alma ve eve teslimat yoluyla araç satın alma yolculuğunun tamamının benzer bir gidişatı izlediğini görüyoruz.

Salgınla ilgili sosyal kısıtlamaların tüketici davranışını bu denli etkilediği bir zamanda, tüketici talebini çevrimiçi satın alma ve eve teslimat gibi yöntemlerle karşılamak, uzun vadede kalıcı müşteriler kazanmanızı sağlar. Öyle ki, otomobil alışverişi yapanların yüzde 18’i, bayiliğe gitmeden istedikleri aracı satın alabilselerdi, bu seçeneği kullanacağını ifade ediyor.

Dijital tanıtım

Pandemi koşulları otomobil şovlarının ve büyük konferansların ertelenmesine veya iptal edilmesine neden olurken bazı orijinal ekipman üreticileri araç lansmanlarını erteliyor, kimileri ise yeni araçlar için tamamen çevrimiçi lansmanlara yöneliyor.

Örneğin Hyundai, 2021 Elantra’sını Mart ayı başlarında bir canlı yayın aracılığıyla tanıttı. Sosyal izolasyonun çok daha katı kurallarla gerçekleştiği o günlerde ürün tanıtımı için dijitale yönelmek oldukça başarılı bir öngörü oldu ve yayın 800 bin görüntülenmeye ulaştı.

 

Bildiğimiz gibi pandemi, iş dünyasının dinamiklerini her geçen gün değiştiriyor ve dönüştürüyor. Geleceği göremesek de, çağın trendlerini takip etmek ve öngörülerimizi onlar ışığında geliştirmek başarı yolunda sağlam bir adım olacaktır.

 

Kaynak: Think with Google

İLGİLİ HABERLER