19 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
<strong>İhracat hacmini artırmak isteyen markaların aracı: Organik büyüme</strong>
Haberler

İhracat hacmini artırmak isteyen markaların aracı: Organik büyüme

Marketing Türkiye
4 Ocak 2024
3 dk okuma

2023’ün ilk yarısında medya yatırımlarında en büyük payı yüzde 65,87 ile dijital alsa da, dolara endeksli reklam maliyetleri işletmeleri zorluyor. Organik büyüme ajansı ROIBLE’nin Kurucusu İbrahim Akşen, 2023’te iç pazar talebinin yavaşlayacağına yönelik beklentileri hatırlatarak dış pazara ulaşmak isteyen markalar için organik büyüme araçlarının öneminin artacağına dikkat çekiyor.

Reklam ve pazarlama sektörü küresel enflasyonist baskıların gündemden düşmediği bir yılı geride bırakırken, 2024’te sektörün görünümüne ilişkin tahminler de önem kazanıyor. Deloitte araştırması, Türkiye’de medya yatırımlarındaki büyümenin yüzde 75 seviyelerinde olduğunu ve 2023’ün ilk yarısında reklam harcamalarında en büyük payı yüzde 65,87 ile dijital medyanın aldığını gösterse de, Gartner’ın raporu, CMO’ların 2023’te stratejilerini tam olarak uygulayabilmek için yeterli bütçeye sahip olmadığını düşündüğünü gösteriyor…

<strong>İhracat hacmini artırmak isteyen markaların aracı: Organik büyüme</strong>

Organik büyüme ajansı ROIBLE’nin Kurucusu İbrahim Akşen’e göre tam da böyle bir ortamda, arama motoru optimizasyonu (Search Engine Optimization/SEO) gibi organik büyüme araçları önem kazanıyor. Ekonomi yönetiminin iç talepte yavaşlama beklediği bir döneme girdiğimizi hatırlatan İbrahim Akşen, “Türkiye, muhtemelen pazarlama bütçelerinin azalacağı bir yıla giriyor. Organik büyüme bu noktada endişeleri sıfırlamak için etkili bir araç” yorumunu paylaşıyor.

“Mikro ihracat, e-ihracat, uluslararası e-ticaret öne çıkıyor”

Son yıllarda her ölçekten işletmenin küreselleşme adımlarını hızlandırdığını ve dış pazarlardan müşteri edinmek için harekete geçtiğini dile getiren Akşen, “2024, mikro ihracat, e-ihracat, uluslararası e-ticaret gibi kavramların öne çıkacağı, ihracat alanında önemli bir dönüm noktası olacak. Ülkemizin ekonomik yaklaşımı ve teşvikleri de bu doğrultuda. İç pazardaki daralma olasılığı göz önüne alındığında, dış pazarlara açılmak sadece bir seçenek değil, zorunluluk haline geliyor. Özellikle üretim alanında faaliyet gösteren ve ihracat kapasitelerini artırmayı hedefleyen şirketler, pazarlama giderlerinde kesintiye gitseler dahi dijital görünürlükten yüksek performans, gelir, hatta karlılık elde edebilir. Bu durum B2C ve B2B iş modellerinin her ikisi için geçerli. Zira Google, özellikle B2B alanda talebin oluştuğu ve satın alma yolculuğunun başladığı nokta. WeSocial raporuna göre 10 kişiden 9’u Google’ı kullanıyor ve 2 kişiden yaklaşık biri, arama motorlarını yeni markalar, ürünler, hizmetler keşfetmek için birincil kaynak olarak görüyor” ifadelerini kullanıyor.

“Dolara endeksli dijital reklamlar markaları zorluyor”

Türkiye’de dijital reklam ve pazarlama yatırımları artsa da kur farkının işletmeleri zorladığını dile getiren Akşen, “Dolar kurunun yüksekliği, reklam maliyetlerini ciddi biçimde etkiliyor. Öte yandan SEO gibi organik büyüme araçları ve bu konudaki danışmanlık hizmetleri çoğunlukla TL üzerinden fiyatlandırılıyor. Bu nedenle çok daha makul ve etkili çözümler öne çıkıyor. Yurt dışında müşteri arayışı olan şirketler, organik büyümeyi ve arama motorlarını kârlı bir pazarlama kanalına, satış hunisine dönüştürebiliyor. Müşteri edinme maliyetleri artarken, pazarlama departmanları, ilk bütçe kesintilerinin uygulandığı departmanlar olur. Deloitte CMO Araştırması’nın 2023 edisyonu, şirketlerin yüzde 45’inin pazarlamada bütçe kesintisi yaptıklarını göstererek bu durumu doğruluyor. Hal böyleyken yalnızca organik trafik almak da yeterli değil, bu trafiğin satışa dönüşmesi gerekiyor. Organik büyüme kavramını dijital pazarlama odağında markalaştırmayı hedefleyen ROIBLE olarak her ölçekten işletmeye SEO, içerik pazarlama, online itibar yönetimi, growth pazarlaması, strateji hizmetlerimizle destek oluyoruz” yorumunda bulunuyor.

“Organik büyüme, markaları talep edilen markaya dönüştürüyor”

Organik büyümenin gelir elde etmeyi, müşteri edinmeyi ve mevcut müşterileri karlı ve kalıcı müşterilere dönüştürmeyi organik bir biçimde sürdürmeyi sağladığına dikkat çeken ROIBLE Kurucusu İbrahim Akşen, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırıyor: “Bugüne dek 100’ü aşkın markaya hizmet veren ve kendisini ‘organik büyüme ajansı’ olarak tanımlayan ROIBLE olarak, müşterilerimize kârlılığı ve sürdürülebilir büyümeyi önceliklendiren stratejiler öneriyoruz. Zira müşteriyi sadece reklamlarla ikna etmeye çalışmanın, marka değerini düşürdüğüne inanıyoruz. Markalar sahip oldukları bilgi birikimini ve ürün / hizmet yeterliliklerini dijital vitrinlerinde doğru bir biçimde konumlandırdıklarında ve bunu analitik verinin işaret ettiği yöntemlerle optimize ettiklerinde, hedef kitlelerinde farkındalık oluşturabiliyor ve talep edilen markaya dönüşüyor. 2024’te, özellikle yurt dışını bir büyüme lokomotifine dönüştürmek, dış pazarda genişlemek isteyen markalara tüm hizmetlerimizle uçtan uca destek olmak için hazırız.”

featured organik büyüme SEO
1 Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim'de başlıyor!
Yapay zekanın geleceğinde yerini Al: Sınırlı kontenjanlı AI LAB eğitimleri için hemen kayıt ol! Eğitimler 24 Ekim’de başlıyor!
2 İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
İletişimde anlam ekonomisi: Görünür olmak mı, görülmeye değer olmak mı?
3 Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
Murat Ülker duyurdu: İstanbul’un ruhunu taşıyan yeni lezzet: “Ülker Çikolata İstanbul”un global lansmanı yapıldı
4 Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
Sosyal medyada alkollü içki paylaşımlarına Reklam Kurulu’ndan durdurma cezası
5 Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Ekran başına davet: En çok izlenen dizi-film tavsiye kanalları “Marketing Türkiye YouTube Rating Report”ta!
Güncel Haberler
Türkiye'nin keyif markaları
Türkiye’nin keyif markaları
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
Ev dışı tüketimde içeceksiz sipariş ve lokanta tercihi öne çıkıyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
CEO’lar için belirsizlik yeni normal: Dönüşümün rotası yeniden çiziliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama...
Haberler
Trump, Nvidia ile anlaşmaya vardı ama…
İrem Alimoğlu
12 Ağustos 2025
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Haberler
Dünyanın en iyileriyle aynı sahnede! Toprak, Red Bull Kutusunda Kanatlandı
Nafizcan Önder
19 Ağustos 2025
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Haberler
Techwise Company, CEO ofisi yaklaşımıyla stratejik iletişimi yeniden şekillendiriyor
Marketing Türkiye
3 Eylül 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (6-12 Eylül)
Nafizcan Önder
12 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.