19 Nisan Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Konkur
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Online ve mağaza satışını dengelemek mümkün mü?

Gizem Yıldız
5 Mart 2021
3 dk okuma

Pandemi döneminde yaşanan hemen hemen tüm değişimler gibi, online ve offline tüketici yolculuğu da bundan nasibini aldı. Yıllardır ivme kazanan online ve offline deneyimi bütünselleştirme yaklaşımı, geçtiğimiz yıl kaçınılmaz hale geldi. Yeni araçlar medya ve pazarlama konusundaki kararları daha etkili şekilde otomatikleştirmeyi mümkün kılarak, işletmelere verilerinden yararlanma ve büyüme fırsatlarını nerede olursa olsunlar bulma olanağı tanıyor.

Pazarlama, dinamik tüketici talebini karşılamak için işletmelerin gerçekleştirmesi gereken dönüşüme en fazla katkıyı, reklamlardan ürün tekliflerine, müşteri hizmetlerinden satış noktası deneyimlerine kadar her şey için çevik stratejiler belirleyerek gerçekleştirebilir. Bu dönüşüm sayesinde işletmeler daha iyi sonuçlar elde edebilir ve ayrıca gelecekte önlerine çıkacak zorluklara karşı hazır olmaları için gereken kurumsal kıvraklığı ve direnci kazanabilir. Üç ana stratejik adımda bu konuyu inceleyelim.

Yeni müşteriler kazanmak için gerçek zamanlı analizleri ve otomasyonu kullanın

Müşterilerinizin markanıza güvenebilmesi her zamankinden daha fazla önem taşıyor. Onların yanında olmanızı ve pazarlama yatırımınızdan en iyi şekilde yararlanmanızı sağlayacak yollardan biri otomatik çözümlerden yararlanmak.

Tüketici ihtiyacının sürekli olarak değiştiği perakende sektöründe, ihtiyaca paralel olarak tüm kanallarını koordineli ve O2O (Online to Offline) stratejisi ile yönetmeye karar veren Migros, akıllı çözümler ve makine öğreniminin gücünden faydalanarak online kanallardaki iletişimin offline satışlarına etkisini ölçümlemeye başladı. Offline ve online verileri tek bir müşteri deneyiminin parçası olarak düşünen Migros, tüketicilere bulundukları her yerde daha etkili şekilde ulaşmaya başladı. O2O satışların birbiriyle ilişkisini gözlemledikçe yaklaşımını bu doğrultuda güncelledi.

Mağazanın ve fiziksel varlıkların en iyi yönlerini dijital ortama taşıyın

Offline ve online perakende deneyimleri birbirine bağlı hale getirmek hiç bu kadar önemli olmamıştı. Fiziksel bir mağaza işletmek özellikle pandemi sürecinde son derece zor bir iş olsa da, irili ufaklı tüm perakendeciler, internetteki varlıklarını olabildiğince büyütmenin, yüz yüze satın almayı tercih eden potansiyel müşterilere erişmelerine yardımcı olacağını görüyor.

Öncelikle Yerel Kampanyalar ürününü ve bu ürün altında yerel katalog reklamlarını kullanmaya karar veren Migros da, burada online kanallarda gerçekleşen yayınlar sonucunda kullanıcıyı mağazaya yönlendirerek hem mağaza ziyaretini hem de mağaza satışını artırmak istedi. Müşterilerin ne kadarının bu reklamlar ile etkileşime geçerek mağazaya gidip ürün alabileceğini kestirmekse zordu. Peki Migros, yerel kampanyalarda katalog kullanımıyla sepet değeri yüksek ürünlerde mağaza satış oranını neredeyse 3 kat nasıl artırdı?

Müşterilere doğru zamanda ve doğru mesaj ile ulaşmak en büyük hedef olurken, her kitleye uygun ve ilgisini çekebilecek kampanyaların dinamik bir şekilde yaratılması gerekiyordu. “Bizim için kullandığımız tüm kanallar bir bütün ve bu kanalları birbiriyle konuşturmamız şart. Bu sebeple online’dan offline’a şeklinde yürüttüğümüz bu stratejide her ürün grubu için ayrı reklam feedleri oluşturduk,” diyor Migros Kıdemli Dijital Pazarlama Uzmanı Buse Gürsoy.

“Mağaza içi ürün stokumuzu, fiyatlandırmamızı ve mağaza bilgilerimizi vurguladık. Müşteriyi mağazaya çekmeden tüm detayı aktardık. Görüntülü reklamlarla ulaşılmak istenen kitleye erişen bu model; ürün, fiyat ve mağaza bilgileriyle ziyaretçi trafiğini artırmamıza yardımcı oldu,” şeklinde devam ediyor markayla bu iletişimi yürüten Ingage Marka Yöneticisi İbrahim İnan.

Bu stratejide özellikle bazı ürün gruplarına odaklanan Migros örneğin sadece fiziksel mağazalarda yer alan çamaşır makinelerine vurgu yaptı. Migros, uyguladığı bu çok kanallı strateji ile mağaza ziyaret oranını yüzde 309, satış oranını ise yüzde 260 artırırken, dönüşüm maliyeti ise tüm hesaptaki dönüşüm maliyetine oranla 15 kat düşükten gerçekleşti.

Offline satışları bütünsel yaklaşım ile artırın

Online ve offline müşteri deneyimleri arasındaki sınır belirsizleşmeye devam ederken bu yolculuğa bir bütün olarak yaklaşan perakendeciler, dijital olgunluklarını bir üst seviyeye taşıyor olacak.

Tüketici ihtiyacını ve evrilen alışkanlıkları devamlı takip etmek, kurulan iletişimde dinamik bir şekilde uyarlamalar yapmak, ana uygun kılmak ve tüm bunları gerçekleştirirken makine gücünden faydalanmak işletmelerin başarıya ulaşmasına katkı sağlıyor.

Perakende sektörü hızlı dönüşümlere tanıklık etmeye devam edecek. Neyse ki çok kanallı tüketici yolculuğunu anlamamıza ve harekete geçmemize yardımcı olacak dijital pazarlama araçları mevcut. 2021’nin nasıl geçeceğini tahmin edemesek de, gelişen teknolojilerden yararlanmanın, hem tüketicilerin hem de işletmelerin beklenmedik zorluklarla başa çıkmasına yardımcı olduğunu söyleyebiliriz.

Kaynak: Think with Google

akıllı çözümler çok kanallı strateji çok kanallı tüketici yolculuğu makine öğrenimi Migros müşteri deneyimi O2O satışları offline veriler online veriler reklam feedleri
Güncel Haberler
Bir tavşan kozmetik sektörünün dengesini nasıl bozdu?
Marketing Türkiye ve Deloitte’dan bir ilk: Marketing Analytics & Cognitive (MAC) Zirvesi için geri sayım başladı…
TOGG, dünyanın en prestijli tasarım ödüllerinden iF Design Award’da ödülle döndü!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haberler
Marketing Türkiye ile 1 dakikada gündeme bakış
Marketing Türkiye
5 Mart 2021
Haberler
Oyun endüstrisini değiştiren 6 pazarlama trendi
Marketing Türkiye
18 Şubat 2021
Haberler
İkonik yapıştırıcı markası yenilendi
Marketing Türkiye
10 Mart 2021
Haberler
Haftanın öne çıkan marka-ajans iş birlikleri
Marketing Türkiye
11 Mart 2021
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Ortaklar Caddesi Murat Apartmanı No: 29/A
Mecidiyeköy, Şişli/İSTANBUL

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • Kvkk Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar
    • Araştırma
    • Atamalar
    • Dijital
    • Konkur
    • Kreatif
    • KSS
    • Medya
    • Pazarlama
    • Sosyal Medya
    • Trend
    • Haberler
    • New Step
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.