3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online mecrada etkili içeriğin 5 adımı
Haberler

Online mecrada etkili içeriğin 5 adımı

Marketing Türkiye
28 Eylül 2020
2 dk okuma

Yapageldiklerinizi en iyi anlatacak olan yine kendinizsiniz. Günümüz koşullarında rekabet avantajı, farkındalık ve farklılık yaratan da yine siz olacaksınız. Şirketinizin mecralarını en etkili şekilde kullanmak, en uygun içeriği hazırlamak giderek önem kazanıyor. Bu nedenledir ki içerik pazarlaması şimdilerde her zamankinden daha önemli. Peki, online içeriklerinizi dikkat çekici hale getirip okunur kılmak üzere neler yapabilirsiniz?

Buyurun online içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 5 ipucu:

• Hedef kitlenizi tanıyın: Elbette bu pazarlamacılar için yeni bir kavram değil. Hedef kitlenizi anlamıyor ve tanımıyorsanız, onlar için nasıl bir içerik hazırlayabilirsiniz? Öncelikle hedef kitlenizi profilleyin, pazar araştırmalarına sıklıkla bakın ve dijital varlıklarınızın trafiğini nereden, ne zaman, ne için aldığına dair ayrıntılarıyla analiz edin. Kitlenizin gerçekten neye önem verdiğini anlayın.

• Kelimeler düşündüğünüzden daha çok şey söyler; dikkatlice seçin: İçeriklerin gündelik bir dille basitleştirilmiş olmasına anlaşılır hale geldiği anlamına gelmez. Unutmayın ki seçtiğiniz her kelime markanızı temsil eder. Kısa ve öz anlatımlar seçin. İyi bir içerik edilgen değil etkendir. Etkileşim yaratmaya davet eder. Karmaşık bir kavram seti değil, okuyucu dostu bir dil kullanın. İçeriğinizin jenerik değil, kitleniz için tasarlanmış olmasına dikkat edin.

• Düz ve uzun yazıları unutun: Online içerikte okurlarınız uzunluk için size ekstra puan vermez. En iyi içerikçiler okuyucularının bir sayfayı nasıl görüntülediğini bilir. İyi okuyucuların her kelimeyi okumak yerine gözden geçirerek hızlı bir tarama yaptığını anlar. Biliniz ki dopdolu bir paragraf, madde madde hazırlanmış bir önemli noktalar listesiyle asla rekabet edemez.

• Yazılar arasındaki etkileşimi daha baştan tasarlayın: Sitedeki diğer sayfalara veya ilgili sitelere götüren köpru bağlantılar önemlidir. Hyperlink‘ler okuyucularınızı sitenizle etkileşime girmeye teşvik etmenin harika bir yoludur, ancak yazma sürecine sonradan eklenemezler. Bu linkleme baskı yaratır ve yazarların önceden tasarlamadan yazdığı yazılarda yapılan en yaygın hatalardan biridir. Online içerik üreticileri yazılarının genel bir stratejinin parçası olması için bağlantıları göz önünde bulundurmalı ve sayfaları buna göre planlayıp yazıya dökmelidir.

• Anahtar kelimeleri veya anahtar ifadeleri kullanın: Başarılı pazarlama profesyonelleri kelimelerini dikkatlice seçmeyi bilir. Bu beceri online dünyada yeni bir anlam daha kazanıyor. Online içerik üreticileri Google’ın ve diğer arama motorlarının üretilen içeriği nasıl aradığını ve sıraladığını bilmek durumundalar. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) eğitimi bu beceriyi kazandırır. Sayfa başlığında anahtar sözcükler önemlidir. Anahtar kelimelerin etkili şekilde nasıl kullanılacağını öğrenmek önemlidir, ancak daha da önemlisi, müşterilerinizin anahtar kelimeleri nasıl kullandıklarını anlamaktır. Müşterilerinizin ve okurlarınızın arama motorlarını nasıl kullandığını, hangi kavram setlerini araştırdığını bilin ve başlıklarınızda yer verin.

Kaynak: Content Marketing Institute

content marketing institute İçerik pazarlaması online online strateji
1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Haberler
Papara’ya yasa dışı bahis soruşturması
Marketing Türkiye
27 Mayıs 2025
WhatsApp, "Güncellemeler" sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Haberler
WhatsApp, “Güncellemeler” sekmesini sosyal medya alanına dönüştürüyor
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (6-12 Haziran)
Sena Tufan
3 hafta önce
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Haberler
Tchibo ile kahve tutkusu dolu 75+ yıl!
Sena Tufan
27 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.