3 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Online mecrada etkili içeriğin 5 adımı
Haberler

Online mecrada etkili içeriğin 5 adımı

Marketing Türkiye
28 Eylül 2020
2 dk okuma

Yapageldiklerinizi en iyi anlatacak olan yine kendinizsiniz. Günümüz koşullarında rekabet avantajı, farkındalık ve farklılık yaratan da yine siz olacaksınız. Şirketinizin mecralarını en etkili şekilde kullanmak, en uygun içeriği hazırlamak giderek önem kazanıyor. Bu nedenledir ki içerik pazarlaması şimdilerde her zamankinden daha önemli. Peki, online içeriklerinizi dikkat çekici hale getirip okunur kılmak üzere neler yapabilirsiniz?

Buyurun online içeriklerinizde dikkat etmeniz gereken 5 ipucu:

• Hedef kitlenizi tanıyın: Elbette bu pazarlamacılar için yeni bir kavram değil. Hedef kitlenizi anlamıyor ve tanımıyorsanız, onlar için nasıl bir içerik hazırlayabilirsiniz? Öncelikle hedef kitlenizi profilleyin, pazar araştırmalarına sıklıkla bakın ve dijital varlıklarınızın trafiğini nereden, ne zaman, ne için aldığına dair ayrıntılarıyla analiz edin. Kitlenizin gerçekten neye önem verdiğini anlayın.

• Kelimeler düşündüğünüzden daha çok şey söyler; dikkatlice seçin: İçeriklerin gündelik bir dille basitleştirilmiş olmasına anlaşılır hale geldiği anlamına gelmez. Unutmayın ki seçtiğiniz her kelime markanızı temsil eder. Kısa ve öz anlatımlar seçin. İyi bir içerik edilgen değil etkendir. Etkileşim yaratmaya davet eder. Karmaşık bir kavram seti değil, okuyucu dostu bir dil kullanın. İçeriğinizin jenerik değil, kitleniz için tasarlanmış olmasına dikkat edin.

• Düz ve uzun yazıları unutun: Online içerikte okurlarınız uzunluk için size ekstra puan vermez. En iyi içerikçiler okuyucularının bir sayfayı nasıl görüntülediğini bilir. İyi okuyucuların her kelimeyi okumak yerine gözden geçirerek hızlı bir tarama yaptığını anlar. Biliniz ki dopdolu bir paragraf, madde madde hazırlanmış bir önemli noktalar listesiyle asla rekabet edemez.

• Yazılar arasındaki etkileşimi daha baştan tasarlayın: Sitedeki diğer sayfalara veya ilgili sitelere götüren köpru bağlantılar önemlidir. Hyperlink‘ler okuyucularınızı sitenizle etkileşime girmeye teşvik etmenin harika bir yoludur, ancak yazma sürecine sonradan eklenemezler. Bu linkleme baskı yaratır ve yazarların önceden tasarlamadan yazdığı yazılarda yapılan en yaygın hatalardan biridir. Online içerik üreticileri yazılarının genel bir stratejinin parçası olması için bağlantıları göz önünde bulundurmalı ve sayfaları buna göre planlayıp yazıya dökmelidir.

• Anahtar kelimeleri veya anahtar ifadeleri kullanın: Başarılı pazarlama profesyonelleri kelimelerini dikkatlice seçmeyi bilir. Bu beceri online dünyada yeni bir anlam daha kazanıyor. Online içerik üreticileri Google’ın ve diğer arama motorlarının üretilen içeriği nasıl aradığını ve sıraladığını bilmek durumundalar. Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) eğitimi bu beceriyi kazandırır. Sayfa başlığında anahtar sözcükler önemlidir. Anahtar kelimelerin etkili şekilde nasıl kullanılacağını öğrenmek önemlidir, ancak daha da önemlisi, müşterilerinizin anahtar kelimeleri nasıl kullandıklarını anlamaktır. Müşterilerinizin ve okurlarınızın arama motorlarını nasıl kullandığını, hangi kavram setlerini araştırdığını bilin ve başlıklarınızda yer verin.

Kaynak: Content Marketing Institute

content marketing institute İçerik pazarlaması online online strateji
1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
5 The TECH Summit'in destekçileri belli oldu!
The TECH Summit’in destekçileri belli oldu!
Güncel Haberler
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Pompadan sepete: Akaryakıt istasyonlarında market savaşları kızışıyor!
Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Haberler
Google Haritalar’ın tüm bilgisi artık yapay zekanın hizmetinde
Sena Tufan
20 Ekim 2025
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Haberler
Derbi heyecanı dijitalde: Yandex, taraftarın arama karnesini açıkladı
Nafizcan Önder
3 Ekim 2025
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
Haberler
Ticaret Bakanlığı 3 ürün grubunun kargoyla ülkeye girişini kısıtladı
İrem Alimoğlu
21 Ekim 2025
4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Haberler
4. Tarımda Pozitif Gelecek Sempozyumu gerçekleştirildi
Sena Tufan
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.