26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Öngörülemeyen dönemlere yönelik sosyal medya stratejileri
Haberler

Öngörülemeyen dönemlere yönelik sosyal medya stratejileri

Gizem Yıldız
29 Ocak 2021
2 dk okuma

Son dönemde artan sosyal medya kullanım oranları markalar için sosyal ticareti vazgeçilmez kılıyor. Fakat işin bir de yönetim zorluğu var. Birçok fırsatı içerisinde barındıran sosyal medya ikliminde yaşamak oldukça zor, özellikle böylesi kaotik bir dönemde… Gelin  yeni sosyal medya kanunlarını uzmanlarından dinleyelim.

2020 Mart ayından bu yana sosyal ağ siteleri ve YouTube gibi kullanıcılar tarafından üretilen içeriklerin yayınlandığı platformlar da dahil olmak üzere sosyal medya kullanımında ciddi bir artış yaşandı. Bu artış hem fırsat hem de zorluk anlamına geliyor. GlobalWebIndex’e göre, dünya genelinde 16-64 yaş arasındaki kullanıcıların yüzde 40’ı sosyal medyada daha fazla zaman geçiriyor.

Şu anda ekonomi, insan hakları, global salgın ve sürdürülebilirlik gibi konuların yoğun olarak tartışıldığı kaotik bir dönemden geçiyoruz ve bu durum internetteki yorum ve davranışlara da yansıyor. Peki, pazarlamacılar sosyal medyanın kaygan zemininde nasıl ayakta kalabilir? Digitas North America Sosyal Medya Yöneticileri Danisha Lomax ve Lydia Cox, sosyal medya etkileşimine yönelik stratejiler paylaştı.

Yaklaşımınızı kabul ettirmeye değil, markanız ve kitleniz arasında uyum elde etmeye çalışın

Bu yıl, markalara yönelik ciddi bir beklenti söz konusuydu. Bu beklenti markaların gücünü iyilik için kullanması yönünde. Toplumsal dayanışma konusunda sessiz kalan şirketler, sosyal medyada tepki topladı ve sosyal medya kullanıcıları artık bu markalarla bağ kuramadıklarını dile getirdiler.

Markanızın bir “yaklaşım”ı desteklemesi gerekiyor. Sosyal medya platformlarını da bu bakış açısını öne çıkarmak için kullanmalısınız. Ancak işe koyulmadıysanız veya aktif olarak tartışmaya dahil olmuyorsanız geniş bir kitle yakalamanız güç. Trend konulara katılım, zorlama bir eylem veya fırsatçılık gibi görünebilir bu sebeple kitlenizle veya ilgisini çekmek istediğiniz kitleyle marka uyumu yakalamaya çalışın.

Dengeyi kurmak zor olabilir. Bu nedenle, içerik stratejinize ve marka değerlerinize bağlı kalmanız önemli. Tartışmaya sebep olabilecek anlatımlardan kaçınmak için daha çok keşfe yönelik platformlara odaklanın. Yorumlarla desteklenen kanallarda, biçimlerinizi değiştirebilir ve videodan önce gösterilen reklamlar, bumper reklamlar, hikayeler ve anketler yayınlayabilirsiniz.

Kültürel atmosferi takip edin

Herhangi bir sosyal medya gönderisi yayınlamadan önce, seçtiğiniz platformda neler olup bittiğini kontrol etmeyi unutmayın. Mesajınızı kültürel hassasiyet, yerleşim ve marka güvenliği açısından değerlendirin. Mesajınızın uygunsuz olduğu düşünülecek mi veya hoş karşılanmama ihtimali var mı? Alternatif olarak, ilgi alanı ve uyuma göre ölçeklendirme imkânı var mı? Bu özellikle ücretli (sponsorlu) sosyal medya içerikleri için geçerli. Günlük kontroller yaparak kültürel atmosferi ve içeriğinizin nasıl algılanabileceğini gözden geçirin.

Ayrıca, markanızın topluluğa değer kazandırabileceği fırsatlar arayın. Örneğin, Sephora “kendinize dikkat edin” hatırlatmaları paylaşıyor. Yardım çabaları, hediye rehberleri ve tatil içerikleri gibi hoş karşılanacak güvenli konuların listesini yapabilirsiniz.

Yedek plan yapın

Belirsizliğin hakim olduğu dönemlerde içeriğinize gelen tepkilere yönelik çözüm bulmaya, duraklamaya veya yön değiştirmeye hazırlıklı olun. Topluluk yönetimi çabalarınızı artırmaya yönelik adımlar atın, denetime odaklanın ve ekibinizi birçok yanıtla destekleyin.

Olumsuz yorumlar konusunda rahatlık düzeyi markaya bağlıdır. Digitas’ta kullandığımız temel kural şu: Yorumların yüzde 20’si konuyla alakasız veya olumsuz olduğunda değişiklik yapıp yeni bir mesaj yayınlamanın zamanı gelmiş demektir. Bu yanıtlara yol açan içeriği denetlemek için gereken zamanı ayırın. Bu çalışmayla elde edeceğiniz bilgiler gelecek konularda size rehberlik edebilir ve bazı durumlarda kitlenizle ilgili benzersiz analizler sağlayabilir.

Duygulara öncelik verin

Ne tür yayınlar yaparsanız yapın, sosyal medya topluluklarının gerçek kişilerden oluştuğunu unutmayarak gerçek fikirler, üzüntü, mutluluk, neşe gibi duyguları ifade etmeye özen gösterin. Bu günlerde içeriğinizi incelemeniz için kullanabileceğiniz en önemli bakış açısı, insanlara öncelik veren bir yaklaşım.

Kaynak: Think with Google

digitas sephora Sosyal Medya sosyal medya yönetimi sosyal medya yorumları sosyal ticaret Think With Google
1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (31 Ekim-6 Kasım)
Sena Tufan
6 Kasım 2025
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Haberler
Yapı Kredi Afife Tiyatro Ödülleri 27. kez sahiplerini buldu
Marketing Türkiye
7 Ekim 2025
GAİN Medya'ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
Haberler
GAİN Medya’ya operasyon: 3 kişi gözaltına alındı, şirkete kayyum atandı
İrem Alimoğlu
1 hafta önce
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Haberler
Her 5 sepetten 2’sinde atıştırmalık var!
Sena Tufan
17 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.