Öngörü çağından an-görü çağına 4 yeni e-ticaret trendi
Dört bine yakın e-ticaret ve e-ihracat sitesine altyapı hizmeti sağlayan Ticimax E-ticaret Sistemleri Kurucusu Cenk Çiğdemli gelecek yılın e-ticaret trendlerine dair açıklamalarda bulundu. Yapay zeka algoritmalarıyla e-ticaretin perakendede bir yıl içerisinde amiral satın alma mecrası haline geleceğini belirten Çiğdemli “E-ticarette öngörü çağından artık an-görü çağına geçiyoruz. Bu satın alma alışkanlıklarını hatta moda algısını bile değiştirecek” dedi. İşte gelecek yılın 4 yeni e-ticaret alışveriş trendi…
Chatbot ile alışveriş
Bazı büyük kurumlar müşteri hizmetleri, alışveriş ve rezervasyon yapmayı kolaylaştırmak için entegre rehbet botlar (chatbot) kullanmaya başladılar. Tüketici siteye girdiğinde vakit kaybetmeden ne aradığını bota söyleyerek yardım alabiliyor. Bu da hizmet ve alışveriş kalitesini yükseltip işlemleri hızlandırıyor. 2018’de chatbot kullanımı yaygın hale gelecek.
Click Connect teslimat
Tüketiciler artık internet üzerinden bir alışveriş yaptıktan sonra ürünü hemen teslim almak istiyor. Online sipariş verdiği bir ürünün kargoyla gönderilmesini beklemek yerine en yakın mağazadan teslim almak daha makul geliyor. Click Connect uygulamaları bu ihtiyacı karşılıyor.
Mobil alışveriş
Kullanıcıların mobil alışverişe kayması nedeniyle e-ticarette mobil uygulama sayısının artacağı öngörülüyor. Bir akıllı telefon kullanıcısı günde ortalama 200 kez telefonuna bakıyor. Ticaretin de bu doğrultuda ilerlemesi kaçınılmaz. Belki sadece e-ticaret sitelerinin uygulamaları değil, sektöre hareket katacak farklı alışveriş uygulamaları da geliştirilecektir.
Sosyal satış
Sosyal platformlar alışveriş siteleri için önemini korumaya devam ediyor ve edecek. Sosyal medya üzerinden kullanıcı beğenileri ve yorumları, e-ticaret siteleri için stratejik veriler sunuyor. An-görü algoritmaları ile kullanıcıları o an ihtiyacı olan bir ürünü almaya yönlendirmek mümkün. Sosyal medya platformlarında “Satın Al” butonu görmeye alışacağımız bir döneme giriyoruz.