Okula Dönüş, “Eve dönemeyiş” olmasın diye…
Amerikalı anti silah karşıtı sivil toplum kuruluşu Sandy Hook Promise okula dönüş zamanını kara mizah sahneleriyle dolu , dram gücü yüksek bir farkındalık kampanyasıyla ele aldı.
BBDO ve Sandy Hook Promise’ın iş birliği ile gerçekleşen kampanya ilk sahneleriyle yeni okul yılının coşkusunu hissettirse de ilerleyen sahnelerde izleyenleri adeta cehennemin en karanlık noktasında götürüyor. Öğrencilerin okulda kullandıkları ve işlerine çok yarayan eşyaların nasıl birer savunma malzemelerine dönüştüğünü anlatan kampanya annesine “seni seviyorum anne” mesajı atan öğrenciyle sona ererek hüzne boğuyor. Hazırlanan reklamın en önemli ve ince detayı ise öğrencilerin ellerinde gördüğümüz markaların sloganlarını filmdeki öğrencilerin dile getirmesi…
Ne olmuştu?
14 Aralık 2012’de Newtown, Connecticut’ta 20 yaşındaki Adam Lanza Sandy Hook İlkokulu’nu kana bulamıştı. Saldırı öncesi evde annesini öldüren Lanza ilkokula geldiğinde 20 çocuk ve 6 yetişkini katletmiş ve ardından intihar etmişti. Sandy Hook İlkokulu saldırısı Amerika tarihinde okulda yaşanan en ölümcül ikinci katliamın adresi oldu.
Bireysel silahlanmanın sonuçlarına dikkat çekmek ve bireysel silahlanmanın önüne geçebilmek için Sandy Hook Promise yıllardır çok güçlü farkındalık kampanyalarına imza atıyor.