11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Okul Öncesi Alışveriş Döneminin Galibi: Örümcek Adam…
Haberler

Okul Öncesi Alışveriş Döneminin Galibi: Örümcek Adam…

Marketing Türkiye
11 Eylül 2016
2 dk okuma

Her zaman olduğu gibi okulların açılmasına kısa bir süre kala alışveriş noktaları büyük yoğunluğa sahne oluyor. Bu dönemde, özellikle lisanslı ürünler çocukların ilgi odağı haline geliyor. Araştırma şirketi Nielsen’in verileri, bu dönemde öğrencilerin hangi karakterleri tercih ettiğini ortaya koyuyor.

DEMOGRAPHIC DETAILS OF THE STUDY (%)Çocuklar en çok Örümcek Adam’ı seçiyor…

Çocuklar, hayranı oldukları kahramanlardan okul döneminde de vazgeçmiyor. Nielsen’in araştırmasında, raflarda çeşitli kategorilerde ve ürünlerde çizgi film/süper kahraman karakterlerinin kullanımının yoğun olduğunu görülüyor. Yine araştırmaya göre, son dönemde çocuklar tarafından en beğenilen çizgi film karakterlerinin başında %15’le Örümcek Adam, %11’le Süpermen ve %10’la Hello Kitty geliyor. Bu üçlüyü, çocukların tercih sırasına göre Tom ve Jerry, Winx, Batman, Ninja Turtles, Mickey Mouse, Bugs Bunny, Pepee, Tweety ve Benten gibi diğer beğenilen karakterler izliyor.

DEMOGRAPHIC DETAILS OF THE STUDY (%)12 şehirde, 1.000 annenin katıldığı araştırma…
Nielsen’in İstanbul, Adana, İzmir, Gaziantep, Ankara, Bursa, Samsun, Tekirdağ, Malatya, Kayseri, Trabzon ve İzmir’de 1.000 anne ile gerçekleştirdiği araştırmada, katılımcıların %38’i 25-34 yaş aralığında, %34’ü 35-44 yaşları arasında, %28’i ise 45-55 yaşları arasında bulunuyor. Katılımcı annelerin %52’si kız çocuğa, %48’i ise erkek çocuğa sahip olduklarını ifade ederken, çocukların %23’ü okul öncesi, %46’sı ilkokul, %17’si ortaokul ve %14’ü lise seviyesinde… Yine araştırmaya katılan annelerin %82’si çocuğunun devlet okuluna gittiğini, %18’i ise özel okula devam ettiğini belirtiyor. Okula dönüş zamanı yapılan alışverişlerin %77’sine tüm aile ya da anne/çocuk birlikte çıkıyor. Toplamda markette geçirilen ortalama süre ise 73 dakika olarak saptanmış durumda.

DEMOGRAPHIC DETAILS OF THE STUDY (%)Geçen yılki büyüme, %10,8 ile ortalamanın üzerinde…
Nielsen’in yaptığı araştırma, 2014-2015 okula dönüş döneminde ulusal zincirlerdeki büyüme trendinin 12 aylık ortalamanın üzerinde gerçekleştiğini ortaya koyuyor. Geçtiğimiz yıl ise %10,8’lik büyüme oranı ile %9’luk yıllık ortalamanın üzerinde bir büyüme göze çarpıyor. Bunun en önemli nedeni olarak da Kurban Bayramı’nın okula dönüş dönemine denk gelmesi gösteriliyor. Aynı durumun bu yıl da yaşanacak olması nedeniyle, piyasalarda büyümenin yine ortalamanın üzerinde kalacağı beklentisi bulunuyor.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

En etkili PR çalışmaları Brandverse Awards’ta rekabet edecek...
Haberler
En etkili PR çalışmaları Brandverse Awards’ta rekabet edecek…
Sena Tufan
17 Mart 2025
Instagram, TikTok'un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor...
Haberler
Instagram, TikTok’un izinde: Arama motoruna dönüşmek için adım atıyor…
Nafizcan Önder
9 Nisan 2025
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Haberler
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sena Tufan
1 gün önce
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Haberler
REPİD’den sürdürülebilirlik için güçlü adım: Ad Net Zero Türkiye
Nafizcan Önder
5 gün önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.