10 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!
Haberler

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Nafizcan Önder
19 Eylül 2022
4 dk okuma

2022-2023 eğitim-öğretim dönemi başlarken üniversite öğrencileri yılın en zor sınavını belki de henüz derse hiç girmeden veriyor. Ipsos’un “Anti Kriz Monitörü” araştırmasına göre yeni eğitim döneminde üniversite öğrencilerinin yüzde 65’i yaşadığı şehrin dışında bir üniversiteye gidecek. Bu da doğrudan bir barınma probleminin habercisi. Öğrencilerin yüzde 82’isi devlet yurtlarını pahalını buluyor olduğunu söylese de yüzde 86’sı için devlet yurdu en makul çıkış yolu ve ilk tercih. Öyle ki 10 öğrenciden 1’i eğer devlet yurdu çıkmazsa “Okulumu dondurup memleketime döneceğim” diyor… Araştırmanın öne çıkan verilerini gelin daha yakından inceleyelim…

2022-2023 Eğitim – Öğretim yılında üniversite öğrencilerinin yüzde 65’i yaşadığı şehir dışında bir üniversiteye gidecek

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Her 10 üniversite öğrencisinin yaklaşık 7’si yaşadığı şehirden başka bir şehirde üniversiteye gittiğini söylüyor. Yaşadığı şehirde üniversiteye gidecek olanların oranı ise yalnızca yüzde 35.

Üniversiteye yerleşildi, sıra yurtlarda…

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Başka şehirlerden okumak için geldikleri şehirde yurtta kalmak isteyen öğrencilerin oranı yüzde 74 olarak verilere yansıyor. Bu öğrencilerin yüzde 14’ü de ev kiralamayı düşünüyor. Yurtta kalmak isteyen öğrencilerin tercihi devlet yurtlarında kalmak yüzde 86 olarak karşımıza çıkarken, özel yurtta kalmak isteyen öğrencilerin oranı ise sadece yüzde 8.

Devlet yurdu çıkmazsa 10 öğrenciden biri okulu donduracak…

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Devlet yurtlarında yer gelmemesi halinde öğrencilerin yüzde 39’u özel yurtları tercih edeceğini, yüzde 32’si de arkadaşları ile birlikte kiralık ev bakacağını belirtiyor. Araştırmanın öne çıkan verilerinden birisi de yurtlarda yer gelmemesi durumunda bu öğrencilerin yüzde 10’unun okulunu dondurup memlekete geri döneceğini ifade etmesi oluyor.

Öğrenciler yurt fiyatlarının pahalılığından şikayetçi!

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Özel yurtlar öğrencilerin yaklaşık tamamı tarafından pahalı bulunurken devlet yurtları için bu oran daha düşük olsa da yine de her 10 öğrenciden 8’i devlet yurtlarının ücretlerinin de pahalı olduğu görüşünde.

Eğitim için gerekli olan bütçenin zorlamadığı öğrenci yok…

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!

Üniversite öğrencilerinin yüzde 55’i eğitimleri için gerekli olan bütçenin kendilerini ve ailelerini çok zorladığını belirtirken, yüzde 40’ı biraz zorladığını belirtiyor. Toplamda eğitim bütçesi hemen hemen tüm öğrencileri zorluyor ve Başka şehirden okumak için gelen öğrencilerin daha fazla zorlandığı görülüyor. Bu öğrenciler nezdinde çok zorlandığını söyleyenlerin oranı yüzde 64 olarak verilere yansıyor.

“Yüksek enflasyon üniversite eğitiminde ciddi anlamda zorluk yaratmış halde”

Üniversite öğrencilerinin en zor sınavı: Ekonomi!
Sidar Gedik – Ipsos Türkiye CEO’su
  • Yıllar içinde ülkemizdeki üniversite sayısı önemli ölçüde arttı, ancak bu gelişme yine de öğrencilerin çoğunun üniversite eğitimi için başka bir şehre gitmesinin önüne geçememiş görünüyor. Araştırmamıza katılan üç üniversite öğrencisinden ikisi eğitim için halen yaşadığı şehir yerine başka bir şehre gideceğini belirtiyor. 
  • Başka bir şehre gitmek durumunda olanların oranı bu kadar yüksek olunca da doğal olarak barınma ihtiyacı söz konusu oluyor. Halen yaşadığı şehirdeki bir üniversiteye gidecek olanlar içinde bile her beş öğrenciden biri evinde kalmayacağını belirtiyor. Tabi başka şehre gidenlere baktığımızda yurt ihtiyacının ne kadar önemli olduğunu görüyoruz, her dört öğrenciden üçü yurtta kalmayı amaçlıyor. Tüm öğrencileri hesaba kattığımızda öğrencilerin yarısı demek…
  • Yurtta kalmayı düşünen öğrencilerin içinde her on kişiden dokuzu devlet yurtlarını hedefliyor. 
  • Üniversite eğitimi öğrencilerin ailelerinin bütçesini zorlayan bir süreç, öğrencilerin yüzde 95’i ailelerinin az ya da çok zorlandığını belirtiyor. Hal böyle iken yurt ücretleri de zorlayıcı geliyor. Hemen hemen tüm öğrenciler özel yurt ücretlerini olması gerekenden pahalı buluyor. Öyle ki; her on öğrenciden biri devlet yurdunda yer bulamazsa kaydını dondurup beklemeyi düşünüyor.
  • Özel yurtlara bakış böyle iken devlet yurtlarının fiyatları uygun bulunuyor diye düşünebiliriz ancak maalesef tablo öyle değil, her on öğrenciden sekizi devlet yurtlarını da olması gerekenden pahalı buluyor.  Ekonomik koşulların ağırlığı, yüksek enflasyon başka birçok alanda olduğu gibi üniversite eğitiminde de ciddi anlamda zorluk yaratmış halde.

Araştırmanın metodolojisi

Ipsos Anti Kriz Monitörü: Araştırma 18 yaş üstü İBBS 1 düzeyinde Türkiye temsili 800 birey ile online anket yöntemi (CAWI) üzerinden haftalık olarak gerçekleştirilmektedir.. Araştırmanın istatistiki hata payı, 95 güven aralığında ± 3.5’tir. Veriler, ADNKS 2019 verilerine (yaş, cinsiyet, eğitim ve İBBS1 12 bölge) göre ağırlıklandırılmaktadır.

Bu haftaki yurtlar konusunu inceleyebilmek için Üniversite öğrencileri ile ek anketler yapılmış ve 291 üniversite öğrencisi ile görüşülmüştür.

Enflasyonda yeni normal: Rekor kırıldı!

featured
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
5 Markaların sosyal sorumlulukta "samimiyet" sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Markaların sosyal sorumlulukta “samimiyet” sınavı: Sosyal fayda mı, gösteriş mi?
Güncel Haberler
Anneler Günü'nü kutlayan markalar!
Anneler Günü’nü kutlayan markalar!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Sosyal medya performansı en yüksek markalar belli oldu!
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Haberler
Sensodyne Klinik Beyazlık serisinin yeni reklam filmi, marka yüzü Gökçe Bahadır ile tanıtıldı
Advertorial
3 Mart 2025
HAYTAP'tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
Haberler
HAYTAP’tan dünyada bir ilk: Yuva arayan patiler iPhone ekranlarında!
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Haberler
Cilt bakımında geleceği şekillendiren 5 makro trend
Advertorial
3 Mart 2025
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Haberler
Akıllı ambalajlar tüketici deneyimini dönüştürüyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.